Sportuitlaat : doe-het-zelf

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Sportuitlaat : doe-het-zelf

• Maker
    Discussie

• Filip
    Deelnemer

Hallo leden,

Ik heb hier al veel gelezen over het aankopen van sportuitlaten maar…

Ik ben van zin om zelf een sportiever geluid voor de uitlaat te maken voor de p.996.
      Ik heb het materiaal en de laskennis om dit zelf in elkaar te knutselen.
      Het gaat hier over de zogenaamde BYPASS.
      Heeft iemand van jullie dit ook al gedaan?
      Klopt het, hoe dikker de buis hoe meer lawaai.. of heb ik het verkeerd voor.
      In bijlage de 2 mogelijkheden, bypass op in/uitgang of bypass via de knalpot.
      Alle hulp is welkom !!

Thanks.
      oz951_fister_mod1322510640.jpg

psemod1299646634.jpg

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
      • Bij mij zie ik boven quote “rapporten aan moderator”, ik werk met google chrome, ben onlangs overgestapt van explorer, toe stond het er wel.

PB

Staat rechtsonderaan, vlak boven “Quote” :mrgreen:

@ RODONDO : bedankt voor de moeite hoor !

(ben ik nu blind /stom maar ik vind nergens het “bedankt” knopje op dit forum)

[quote=”Ghost” post=123482][quote=”RODONDO” post=123394]Kleppen is voor kerels die willen maar niet durven. :loser: (s)

[/quote]

En mensen die ook nog eens een keertje op circuit willen met hun P :happy:[/quote]

+1 :mrgreen:

[quote=”RODONDO” post=123394]Kleppen is voor kerels die willen maar niet durven. :loser: (s)

[/quote]

En mensen die ook nog eens een keertje op circuit willen met hun P :happy:

Kleppen is voor kerels die willen maar niet durven. :loser: (s)

http://www.oettle-tuning.de/epages/61293769.sf/de_DE/?ObjectPath=/Shops/61293769/Categories/Soundfiles/996_Soundfilesr

Het is de 996 bypass auspuff. Links eerst “soundfiles” aanklikken, dan onderaan 996 bypass kiezen. Enjoy ! :lekker:

[quote=”RODONDO” post=122924][quote=”Ghost” post=122909]Ik heb een bypass zoals op foto 2 in de start post van dit draadje.
                    Resultaat veel geluid, zoveel dat ik van circuit Zolder ben gegooid omdat hij te luid is.
                    Ik ga eerst volgend onderhoud kleppen laten monteren in de bypassen zodat ik ook terug stil kan rijden.
                    De combinatie met sport luchtfilter (inlegfilter BMC) en bypassen is te luid om continu mee te rijden voor mij.[/quote]

Ik idem foto 2, wel met iets dunnere buisjes. Die op de foto zijn wel erg dik. Moet wel of je krijgt de kleppen er niet in. Ik kan dus nooit kleppen laten monteren, maar maak niet zo heel veel geluid.[/quote]

Zeg RODONDO, ken je toevallig of heb jij misschien een voorbeeldje van Uw geluid ? Ik begin te vermoeden dat U Het juiste geluid bezit dat ik wil.. Is zonder regelkleppen bij jou zeker ?

zoals je het zegt :up: op de factuur stond er bypass geplaatst,vandaar dit antwoord :coolness:

[quote=”de zwarte pijl” post=123007]

zoals ik denk te zien is tussendemper weg en inoxen buis tussen gelast, :music: [/quote]

Inderdaad een CUP-ROHR … :coolness:

Volgens mij een cup-rohr zeker geen G-pipe of combinatie ervan bij Zwarte Pijl .

[quote=”911_NL” post=122929][quote=”de zwarte pijl” post=122742]
                            vorige week geeft Gert Carnewal ook bypass(RSR)aanpassing gestoken op de 964 en ben daar zeeeeeer tevreden over :up: :music:[/quote]

Op de tussendemper, einddemper of beide ❓

1ste keer dat ik hoor over een bypass op ‘n 964 …. normaliter hangt men er een cup-rohr of G-pipe onder … of beide :coolness:[/quote]

zoals ik denk te zien is tussendemper weg en inoxen buis tussen gelast, :music:

[quote=”de zwarte pijl” post=122742]
                              vorige week geeft Gert Carnewal ook bypass(RSR)aanpassing gestoken op de 964 en ben daar zeeeeeer tevreden over :up: :music:[/quote]

Op de tussendemper, einddemper of beide ❓

1ste keer dat ik hoor over een bypass op ‘n 964 …. normaliter hangt men er een cup-rohr of G-pipe onder … of beide :coolness:

[quote=”Ghost” post=122909]Ik heb een bypass zoals op foto 2 in de start post van dit draadje.
                                Resultaat veel geluid, zoveel dat ik van circuit Zolder ben gegooid omdat hij te luid is.
                                Ik ga eerst volgend onderhoud kleppen laten monteren in de bypassen zodat ik ook terug stil kan rijden.
                                De combinatie met sport luchtfilter (inlegfilter BMC) en bypassen is te luid om continu mee te rijden voor mij.[/quote]

Ik idem foto 2, wel met iets dunnere buisjes. Die op de foto zijn wel erg dik. Moet wel of je krijgt de kleppen er niet in. Ik kan dus nooit kleppen laten monteren, maar maak niet zo heel veel geluid.

[quote=”speedy996″ post=122733]
                                  :salut: Was jij dat dan onder de brug van de A17…stoeiend koppel betrapt :think:
                                  Bedankt voor de tips :respect2:[/quote] link? :mrgreen:

Ik heb een bypass zoals op foto 2 in de start post van dit draadje.
                                    De combinatie met sport luchtfilter (inlegfilter BMC) en bypassen is te luid om continu mee te rijden voor mij.

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 47)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.