Home › Forum › Porscheforum Technisch › Watergekoelde Porsches › 997 › sportuitlaat vr GT3
- Dit onderwerp bevat 26 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 11 jaren, 9 maanden geleden door De Sutter Joeri.
-
MakerDiscussie
-
7 september 2010 om 18:41
Iemand ervaring met een andere uitlaat op de GT3 I?
Ik heb hier prijzen en uitleg van akrapovic maar die vind ik nogal duur, bij Carnewal is het al menselijk maar graag had ik persoonlijke ervaringen es gehoord of eventueel andere voorstellen.
tgeen ik zoek is pk-winst, minder gewicht en wat decibels meer 8)
alvast bedankt!grtz
René 8) -
MakerDiscussie
-
Voeg het in de garage aan de telefoon , maar hij wist het niet, klinkt in ieder geval geweldig.
Soms gênant als je door stad rijdt, dan tracht ik de boze blikken te vermijden
Zou het kunnen dat ik uw GT3 t koop zag op autscout.be eind vorig jaar ? Oostende ?Heb RSR van Carnewall & ben tevreden. Prijs / kwaliteit is ok. Voor GT3 m.i geen meerwaarde, enkel kans op vermogenverlies. Budget GT3 sportuitlaten vind je mss bij OETLE. (zie website) 😉 In het andere geval, dure high-tech uitlaat.
@Fcb ik heb je wagen nog zien staan waar je hem gekocht hebt .
Volgens mij gaat het om een Sharkwerks uitlaat .Ik kocht in december lijn GT3 en die was voorzien van een volledige sportuitlaat, maakt echt een hels lawaai !
Ik vraag eens na in de garage welk merk dit is, ze zeiden in de garage dat ik de GT3 me de mooiste sound had, maar als ik in een parking rijd dan zijn er auto’s waarvan het alarm aanslaat door de trilling
Ik hou je op de hoogteCarrera4s schrijft:
Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag, maar heb je wel “nood” aan een andere sportuitlaat ? Een GT3 is vanzelf al luid (genoeg) en eventuele vermogenswinst ga je nooit echt voelen vrees ik.
En als je gaat tracken (je hebt immers een GT3 😉 ) moet je al helemaal niet te gek met al die dB-limieten…
idd, volledig juist. da’s ook een van de gedachten die meespeelden…
kben gewoon zot van zo’n dingen, uitlaten, velgen, rolkooitje etc… maar kheb het uitlaatplan even in de vriezer gestoken, kvind het heel veel geld voor de ‘eventuele’ winst, waartegenover dan ook de risico’s staan van uitstootproblemen en de minieme winst…
Ik weet dat het geen antwoord is op je vraag, maar heb je wel “nood” aan een andere sportuitlaat ? Een GT3 is vanzelf al luid (genoeg) en eventuele vermogenswinst ga je nooit echt voelen vrees ik.
En als je gaat tracken (je hebt immers een GT3 😉 ) moet je al helemaal niet te gek met al die dB-limieten…
Hallo Rene,
zoals je zelf zegt is het oude tuningkwaal hier ook aanwezig, en voor veel meer geld…
Daarom dat ik je aanraad om naar de grote merken en of partners van Porsche te gaan.
Het kost steeds vele euro’s, maar dan ben je zeker.
En de proef met de bank liegt niet he.Succes nog
Robbiespijtig te horen dat de problemen van vroeger id ‘tuning’ er nog altijd zijn (tegendruk, sensors etc…), khad gehoopt in dit segment hiervan gevrijwaard te blijven maar blijkbaar niet. Ik kijk in ieder geval verder uit.
probleem is als je een shop contacteert ze altijd de goede kant zeggen, en op de keuring is het nooit een probleem, tot je daar staat.
Ik zie het ook niet echt zitten om een aanzienelijke som uit te geven en achteraf te moeten merken dat hij enkel wat luider brult maar met risico van pk’verlies… (auto gaat vooraf en achterna op de testbank als ik een uitlaat steek).
grtz
RenéAls je een topuitlaat wil moet je de mannen van Europipe ( Aartselaar) eens contacteren,beter ga je ni veel vinden en ze hebben voor de gt3 verschillende modellen
http://www.europipe.be/800.htmlBeste René,
Toch oppassen alvorens je ingrepen aan je uitlaatsysteem van je GT3 laat uitvoeren.
De standaard sportuitlaat van de 911 GT3 modellen is samengesteld uit 2 voorste uitlaatdempers, 2 katalysatoren en een einddemper, die uitmondt in centraal geplaatste 2-strooms eindpijpen.
Het volume van het uitlaatsysteem beperkt de uitlaatgastegendruk, waardoor het vermogen verder stijgt. Elk van de 2 cilinderrijen heeft een eigen uitlaatpijp. Door de plaatsing en de constructie zijn de katalysatoren ook sneller op bedrijfstemperatuur, waardoor milieubelastende afvalstoffen doeltreffend onschadelijk
worden gemaakt. Hierdoor en dankzij de toepassing van deze uitlaatgastechnologie
voldoet de nieuwe 911 GT3 aan de uitlaatgasnormen.De stereo-lambdaregeling regelt de samenstelling van de uitlaatgassen via 2 lambdasondes afzonderlijk voor elke uitlaatstroom. Aan elke zijde is er nog een sonde die de omzetting van de schadelijke stoffen in de katalysatoren bewaakt.
Aftermarkt systemen gaan hier niet direct rekening mee houden en gaan uw waardes gevoelig wijzigen.
Bij een gewone 911 gaat dit geen problemen geven maar een GT3 is toch enigzins anders.Ik zou je toch eerst grondig informeren, want wat gaat uiteindelijk je winst zijn ?
Hallo,
pk winst met de uitlaat zal nooit goedkoop zijn. Heb met Carnewal enkel ervaring met het plaatsen van de 996 RSR uitlaten, enkel geluid. Correcte afhandeling ook, en het beloofde werd zeker waargemaakt.
Voor de 997 bestaan er vele, maar ik raad je toch aan niet te goedkope oplossingen te zoeken. Meestal is de pasvorm en de kwaliteit niet zo fantastisch, en…soms ook vermogensverlies… 🙁
Cargraphic, Techart, Ruf, Akrapovic 😉 , om maar enkele te noemen.
groet
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.