Spot repair steenslag

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Spot repair steenslag

• Maker
    Discussie
  • Ben gestart aan mijn ‘winterproject’ nl een spotrepair van de ergste steenslag en het wegwerken van de gaten in de bumper zodat ik een kleine stickernummerplaat kan plaatsen. Status: gaten in de bumper zijn uitgehold, ontvet en geruwd, nu opgevuld met 2componenten putty (geleerd uit mijn modelbouw-ervaring). De gaatjes zijn vlakgeschuurd klaar om te lakken.
    hopelijk kan ik morgen lakken met airbrush. Vervolgens een pur vernis en dan vlakken en polieren… Wordt vervolgd
    De erge steenslag is tevens geschuurd met een stick, ontvet en klaar om op te vullen met een combi van lak en pur 2comp vernis. Dan zal het gevlakt worden met micro mesh systeem, nl schuurpapier van 3000grit tot 12000grit, vervolgens te polishen met 3 hardheden.
    Met een unicolor zou dit perfect moeten lukken.
    Update volgt nog

Attachments:
    • image_2014-03-08.jpg
    • image_2014-03-08-2.jpg
    • image_2014-03-08-3.jpg
8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
    • Ja, daar zit ik ook nog mee…
      Is er dan echt niks aan te doen???

En als je nog geen steenslag hebt: anti-steenslagfolie :happydance:

whoehahaa, ik kan ook steeds achteruit rijden hé :happy:

Wim

Geen wegen nemen met losse steentjes of gravelpaadjes.
            Niet te dicht op uw voorganger rijden
            En binnen laten staan.

Dan zal het al heel veel schelen voor steenslag vooraan op kofferklep en bumper. :mrgreen:

heb ondertussen de beslissing genomen om de gehele motorkap te laten doen, daarna zal ik raad vragen op het forum om dit euvel te voorkomen

Wim

Zal waarschijnlijk een zwart randje krijgen. 😉

Spot repair op een zilverkleurige is inderdaad :bounce: :bounce:

kan je me vertellen of dit ook gaat voor een zilverkleurige, krijg bij iedere karrosserie ter horen dat het niet lukt bij deze kleur.

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.