Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › sprint booster iemand?
- Dit onderwerp bevat 14 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 2 maanden geleden door
PB.
-
MakerDiscussie
-
9 maart 2013 om 00:09
Heeft ooit iemand deze sprintbooster geinstalleerd?
Dit zou de responsiveness moeten verbeteren.
-
MakerDiscussie
-
Bij de 986 zit dat een paar centimeters boven het gaspedaal. < als je deze even los schroeft heb je net wat meer plek om te werken. 😉
Heb ondertussen mijn sprint booster ontvangen. Voor mijn 996 3.6 is het me niet duidelijk of ik de aansluiting zou moeten maken aan de stuurkolom zoals bij de boxster in het artikel van Pelican dan wel zoals het voor de 997 is aan het pedaal.
Ervaringsdeskundigen? (auto staat op dit moment binnen en is onmogelijk me op mijn rug onder de stuurkolom de wringen)
Chip tuners doen dit trouwens ook he, ze passen de drivers wish map aan, zodat de auto meer aan de gas “hangt”
[quote=”PatrickB” post=124254]Ik koop alles zowat via Ebay. 😉 Zoek daar maar even op: nex_motorsport
Hier heb ik al een paar keer spullen besteld en steeds zeer tevreden van.[/quote]bedankt alvaste, had ik inderdaad op ebay al gevonden. Ga mijn bestelling daar plaatsen.
Ik koop alles zowat via Ebay. 😉 Zoek daar maar even op: nex_motorsport
Hier heb ik al een paar keer spullen besteld en steeds zeer tevreden van.[quote=”blue8300″ post=124245][quote=”mvn17997″ post=124243][quote=”PatrickB” post=124202]Ik heb eentje geplaatst op de Boxster TipTronic van The Misses, en de het verschil is enorm![/quote]
Gewoon via internet besteld?Installeren begreep ik is niet al te moeilijk?[/quote]
Niet moeilijk is al overdreven.
Het is belachelijk simpel.
Je neemt nog meer tijd om te kiezen waar je de bediening gaat plaatsen dan tijd om het systeem te installeren :coolness:Ook op hert internet gekocht.[/quote]
Mocht je een website referentie hebben; is altijd beter te kopen waar anderen goede ervaring hebben gehad.
[quote=”blue8300″ post=124235]Ik heb het geinstalleerd op mijn 997 tiptro.. het verschil is gigantisch!
Je heb 3 standen :
– gewoon (geen aanpassingen)
– groen (iets meer gas)
– rood (véél meer gas)Rood is in feit bijna niet te gebruiken, véél te gevoelig en dus ‘agressief’, of eventueel in manueel mode in hyper-sportief rijden. :wtf:
Groen maakt de tiptro stuk meer gevoeliger en dus schakelt de auto iets later en terugschakel veel rapper.
Vooral goed te gebruiken op de baan want in stad is het soms ook wat ‘agressief’.
In manueel mode is het gewoon zaliiiiig, de auto lijkt véél meer pk’s te hebben, je krijg een duw in je gat iedere keer dat je wat gas geeft. :respect2:Het is zeker aan te raden voor alle tiptro gebruikers, voor de andere is het natuurlijk ook best nuttig.
Ik zet het aan iedere keer dat ik iets meer ‘aktief’ wil rijden 😉nb: je verbruik stijgt wel :shock:[/quote]
Verbruik stijgt zeker, de gasklepstand word continu gewijzigd waardoor de respons beter word en dus ook opmerkelijk voelbaar is. Het injectiesysteem wordt eigenlijk een beetje voorgelogen doordat de ECU andere parameters krijgt waardoor deze een aantal factoren anders gaat sturen waaronder dus ook de gasklepstand, inspuiting enz…. Voor wat hoort wat zeg ik altijd :up:
[quote=”mvn17997″ post=124243][quote=”PatrickB” post=124202]Ik heb eentje geplaatst op de Boxster TipTronic van The Misses, en de het verschil is enorm![/quote]
Gewoon via internet besteld?Installeren begreep ik is niet al te moeilijk?[/quote]
Niet moeilijk is al overdreven.
Het is belachelijk simpel.
Je neemt nog meer tijd om te kiezen waar je de bediening gaat plaatsen dan tijd om het systeem te installeren :coolness:Ook op hert internet gekocht.
[quote=”PatrickB” post=124202]Ik heb eentje geplaatst op de Boxster TipTronic van The Misses, en de het verschil is enorm![/quote]
Gewoon via internet besteld?Installeren begreep ik is niet al te moeilijk?
Ik heb het geinstalleerd op mijn 997 tiptro.. het verschil is gigantisch!
Je heb 3 standen :
– gewoon (geen aanpassingen)
– groen (iets meer gas)
– rood (véél meer gas)Rood is in feit bijna niet te gebruiken, véél te gevoelig en dus ‘agressief’, of eventueel in manueel mode in hyper-sportief rijden. :wtf:
Groen maakt de tiptro stuk meer gevoeliger en dus schakelt de auto iets later en terugschakel veel rapper.
Vooral goed te gebruiken op de baan want in stad is het soms ook wat ‘agressief’.
In manueel mode is het gewoon zaliiiiig, de auto lijkt véél meer pk’s te hebben, je krijg een duw in je gat iedere keer dat je wat gas geeft. :respect2:Het is zeker aan te raden voor alle tiptro gebruikers, voor de andere is het natuurlijk ook best nuttig.
Ik zet het aan iedere keer dat ik iets meer ‘aktief’ wil rijden 😉nb: je verbruik stijgt wel 😯
Ik heb laatst nog iemand voorgesteld om het verschil met en zonder deze gadget te voelen tijdens een RLC.
Dan kan je echt uit maken voor jezelf of het iets voor jou is. 😉Als ik hem in Sport zet, is vooral de responstijd van het terugschakelen dag en nacht verschil.
Ik kan dan ook veel meer “op het gas hangen” dan dat hij in standaard modus staat.Ik las dat dit apparaat de niet lineaire respons omzet in een lineaire. Tis te zeggen, de originele instelling doet bij halve pedaal maar 25% van de throttle aanspreken. Met de booster zou dit gelijk 50% worden.
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.