sprint booster in en ook weer terug uit

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 sprint booster in en ook weer terug uit

• Maker
    Discussie
  • Ik heb gisteren dan mijn sprint booster op mijn 996 mk2 geinstalleerd.

Installatie is niet simpel (zie ook artikel op Pelican parts BBS). De kabel voor de aansluiting laop de motorsturing is te kort en daardoor is na intallatie de aansluiting echt belast.

Ben dan gaan rijden en verschil is inderdaad plezierig om te ervaren …. tot dat na een aantal kilometer plots ABS failure en PSM disabled verschijnt.

Ben dan wat gaan zoeken op internet en die laatste meldingen verschijnen vaak in verband met problemen van de rem/achterlicht schakelaar die ook onder het dashboard zitten.

Heb uiteindelijk de booster verwijderd en alarmen waren dan ook weg. Ik neem verder het risico niet gezien ik schrik heb dat de kabels overbelast worden door trillingen (gezien tekort).

Alle goede raad welkom.

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • Ik was dit geval grondig zat en hij zit al in de retour van waar hij komt.

Ebay voorwaarden in dit geval handig. Krijg volledig centen terug. Daar zijn ze in Cyprus nog niet zeker van. :salut:

0

Bij het plaatsen van een Sprint Booster moeten ook enkele sofware matige aanpassingen gebeuren.
        Daar wordt meestal niet over gesproken in de advertenties en dat is de reden waarom jij foutmeldingen kreeg. Niet iedereen kan deze aanpassingen uitvoeren. Een Sprint Booster plug en play noemen zoals ze dat doen op de websites is een beetje de koper bedriegen vind ik.

Zie maar hoe simpel ze het voorstellen in 5 min: klik hier

0

[quote=”Jochen” post=125263]Mijn simpele raad, ben geen voorstander van dergelijke toestanden, ship-tuning enz…..
          t Zou me nog altijd verwonderen dat één ingenieur opeens zoveel slimmer wordt dan een team ingenieurs van een sportwagenfabrikant 🙁
          En als op een dag m’n P te traag wordt, gaat hij gewoon in de verkoop en koop ik me een zwaarder model.[/quote]

+1, hoewel ship-tuning echt geen kwaad kan. Is tenslotte wat bootje varen hé…. :mrgreen:

0

Mvn neem eens contact op met PatrickB ,hij kan je misschien helpen met de installatie .

0

Heb de booster gekocht via eBay. Heb ondertussen teruggave gestart. Zit in voorwaarden van de verkoper.

Nochtans was de ervaring met de booster heel verleidelijk.

0

Mijn simpele raad, ben geen voorstander van dergelijke toestanden, ship-tuning enz…..
                t Zou me nog altijd verwonderen dat één ingenieur opeens zoveel slimmer wordt dan een team ingenieurs van een sportwagenfabrikant 🙁
                En als op een dag m’n P te traag wordt, gaat hij gewoon in de verkoop en koop ik me een zwaarder model.

0
              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.