Spuiten achterkant zetels

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 997 Spuiten achterkant zetels

  • Maker
    Discussie

  • Plumber
    Deelnemer

      Ik moet binnenkort naar de hersteller voor een lichte aanrijding die ik eind verleden jaar gedaan heb.
      De achterbumper moet herspoten worden.

      Aangezien ik dan toch in de kosten zit vroeg ik me af of ik de achterkant van mijn sportzetels niet zou spuiten in de carroserie kleur.
      Heeft iemand hier ervaring mee? Doen of niet doen?

      Aangezien ik met een 997 cabrio rij zou dit een mooi zicht zijn wanneer we open rijden.

      Of is dit af te raden door de kwetsbaarheid (instap naar achteren)? Is dit makkelijk te verwezenlijken?
      En gaan die “schelpen” gemakkelijk van de zetels? Ik heb geen zin om de helft van mijn wagen te slopen om dat te laten spuiten.

      Groeten,

      Plumber

    10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • je mag rekenen op een 2 mm dat dat toch dikker zal worden.

          Wordt de schelp dan niet veel dikker dan voordien met die carbon?

          Ik vraag het maar omdat op de 997 ook stukken in de carbon moeten gestoken worden aan de scharnieren in de zetel en de onderkant van de zetel… Zou dit lukken?

          Ik zal een foto nemen van de zetels en posten…

          Groeten,

          Plumber

            Opgepast, ook over carbon zet ik een laag blanke lak om het mooi glanzend te maken, dus krasvrij is dit ook niet. Maar als je er een dikke kras opzet ga je niet met een witte streep grondverf zitten zoals bij het spuiten.

              [quote=”terrum”:238gjpdc]Spuiten is een mooi alternatief, je kan ze ook laten bekleden in de carbon zoals bij mijn stoelen, supermooi gedaan en de Koen van Kustom creations weet der wel raad mee grtz Geert[/quote]

              Heb je daar toevallig een foto van want Carbon lijkt me wel een mooi en beter alternatief dan spuiten en krasbestendig vermoed ik.

                Spuiten is een mooi alternatief, je kan ze ook laten bekleden in de carbon zoals bij mijn stoelen, supermooi gedaan en de Koen van Kustom creations weet der wel raad mee

                grtz Geert

                  Ik zie een gespoten achterkant ook graag.
                  Bekleden zoals de rest kan ook altijd, leder, alcantara,….

                  Zetels zullen uit elkaar gehaald moeten worden om de schelp te spuiten. Dit kan ik eventueel ook doen voor u, kosten zullen beduidend lager liggen dan bij een dealer 😉

                    Ook altijd opletten dat de kleur van je eigen outfit bij de wagen past als je open rijdt.

                    🙂 ) )

                      Iemand die naar Essen is geweest en toevallig de naam van dat bedrijf genoteerd heeft?
                      Dat lijkt me nog beter dan mijn schelpen te laten spuiten…

                      Thnx

                        [quote=”plumber”:24ie6r8u] Aangezien ik dan toch in de kosten zit vroeg ik me af of ik de achterkant van mijn sportzetels niet zou spuiten in de carroserie kleur.
                        Heeft iemand hier ervaring mee? Doen of niet doen?

                        Of is dit af te raden door de kwetsbaarheid (instap naar achteren)? Is dit makkelijk te verwezenlijken?
                        En gaan die “schelpen” gemakkelijk van de zetels? Ik heb geen zin om de helft van mijn wagen te slopen om dat te laten spuiten.

                        Groeten,

                        Plumber[/quote]

                        Ik heb het destijds laten doen bij een 996 Cabrio en het resultaat was wel zéér mooi.

                        Je stoelen moeten er wel uitgenomen worden en uiteengehaald en daar was ik eerst ook geen voorstander van.
                        Daarom heb ik het door de Porsche dealer laten uitvoeren om bij eventuele problemen te kunnen terugvallen op hun garantie.

                        Als je de achterzijde intensief gebruikt voor bv. bagage en/of kinderen dan kan je krassen onmogelijk vermijden.

                        Op de beurs in Essen was een firma die de schelpen op kleur verkopen, is goedkoper dan spuiten en het leek me krasbestendiger.
                        Spijtig genoeg heb ik er geen verdere aandacht aan besteed om de naam van de firma te noteren maar misschien kan je eens wat zoeken op internet.

                          Ik vind het mooi en sportief, ik heb dit ooit bij mijn recaro’s laten doen, maar deze moesten wel niet meer naar voor klappen.
                          Ik denk dat wanneer je kwaliteitslak gebruikt en goede verharder dat je niet al te veel schrik moet hebben voor instapschade.
                          Krasjes kan je er altijd nog uitpolieren.

                        10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.