sputterende motor….

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 sputterende motor….

• Maker
    Discussie

• Pascal911
    Deelnemer

Hallo,
      telkens als het geregend heeft ondervind ik sputterende motor wanneer ik vertrek,is na een tijdje wel opgelost.
      ook als ik men wagen gewassen hebt doet zich dit voor,komt er ergens water binnen
      langs de grill van men turbo-spoiler?
      Graag een reactie hierop;
      groetjes pascal911.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
      • bully schrijft:

Heb je toevallig een open luchtfilter?…….. 😉

❓ doe anders ff een foto van de motor 😉

Wim

Is bij de mijne ook zo, en denk wel bij de meeste Porsches.
          Dus als dit niet goed was, had Ferdinand of de latere ingenieurs er wel iets anders voor gemaakt.

hallo,
            klinkt mss stom;maar vraag me af dat het geen kwaad kan dat die regen los door men
            turbospoiler (door de grill)naar men motor vloeit…
            Grtz pascal911.

Heb je toevallig een open luchtfilter?…….. 😉

Inderdaad, dat je dat nog weet, is nu toch al euhm 4j geleden denk ik 😉

Stortbui en wind die alles net onder het motordekselrooster binnenblies. Niet in gang te houden. Oplossing, delcokappen met zakdoek zoveel mogelijk drogen en dan met gas wat spelen om motor op toeren te houden en op te warmen. Draaide daarna perfect en rest van de dag geen probleem (zonnig weer). In IT noemen we dat een workaround maar het probleem is nog niet weg. Vervangen van de kappen enkele dagen later en sindsdien brult ze zonder enog probleem 😀

Met dank aan …

eerst een zakdoek, en dan …

😀 😈 😀

Enkele jaren geleden ook gehad, delcokap vervangen en was terug in orde.

Klinkt mij bekend in de oren. Heb dit ooit meegemaakt met een Mazda (mijn eerste autooke 🙂 ) Met nieuwe verdeelkap was dit toen opgelost.

Succes ❗

Wim

Bougie kabels kosten van Porsche rond de 450,00 euro, en verdeel kap dacht ik rond de 100,= euro.

Maar er is een adres die ze goedkoper leverde en ook origineel, vindt het niet direct, dus laat het wel weten wanneer ik het gevonden heb.

En als je probleem het gevonden hebt, wel even posten hé. 😉

Thx karma;
                          zal da morgen is proberen,is dat een kostelijke zaak?

Wim

Kan zijn dat je bougie kabels poreus beginnen te worden.
                            Als test kun je dan ze eens bij droog weer nat spuiten,(bloemenspuit) even wachten en dan starten.
                            Heeft hij het dan weer, dan weet je gelijk wat er loos is.
                            Zo niet, dan met andere elektro componenten proberen, b.v bougie verdeelkap tot je probleem gevonden hebt.
                            Succes met de speurtocht.

11 reacties aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.