stabilisatorstang achterwielen: foto graag van luchtgekoeld exemplaar

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 stabilisatorstang achterwielen: foto graag van luchtgekoeld exemplaar

• Maker
    Discussie

• gdpsuz
    Deelnemer

Hallo, kan iemand me eens een detailfoto posten van de gemonteerde rubbers waar de stabilisatorstang in roteert op het chassis ?

Ik heb het scheurtje in de beugel op kunnen lassen, heb ze daarna in Brunox gezet, morgen gaat de lak erover.
      Stabilisatorstang was volledig roest, na afschuren ook die in Brunox gezet (roestomvormer én primer, topproduct !) met zwarte lak gespoten.
      Komen er super fraai uit…

Nieuwe rubbers gekocht, maar ben vergeten foto nemen van het gemonteerde boeltje, weet niet goed of de opschroefbare beugel (die de rubber die om de stang zit, aan het chassis bevestigt) echt ook tot tegen de chassisbeugel vastgezet wordt…

of kortom : rechts op onderstaande foto graag detailfoto van de beugel en de rubber die op het chassis zitten, en waar de stabilisatorstang doorloopt…
      staat er bij mij net niet op, en dan nog een deeltje in schaduw…

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
      • en uit nieuwsgierigheid: wat gaat het verschil zijn tussen urethaan en rubber ?

enkel levensduur ? of ook comfort ?

die urethaan blijkt bij RosePassion niet te bestaan voor de 3.2, alhoewel ik dus inderdaad op zoek ben naar een 21 mm (heb ook een te kleine maat geleverd gekregen – wist ik niet, bedankt voor de tip)…

zou die urethaan 21mm (die enkel voor de 3.0 1982 SC lijkt) ook passen op de 3.2 denk je ?

bij bestellen niks laten weten, gewoon ‘rubbers nodig’…
              bij controle van mijn foto, zie ik dat deze ook wat open staan, dus ik vermoed ook verkeerde diameter besteld…ik ga ook eens nameten, bedankt voor de tip !!

exact wat ik moest weten ! thanks, u heeft de opdracht goed begrepen

Good to know, ik zal die stang eens opmeten bij mij

Bij het monteren van de Stabilisatorstang kan je niet veel fout doen !! je kan wel de foute diameter van rubbers monteren 18 – 20 – 21 mm . het is niet de bedoeling dat die rubbers openstaan zoals foto van FrankM . meestal  foute diameter  gemonteerd  . 
                    Smeer die rubbers eerst goed in met vaseline voor het monteren .

Misschien heb ik de ‘opdracht’ niet helemaal goed begrepen maar is dit wat je zoekt of toch nog een ander stuk ?

8 reacties aan het bekijken - 16 tot 23 (van in totaal 23)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.