Stagnerende prijzen

Home Forum Porsche Talk Stagnerende prijzen

• Maker
    Discussie
  • Ik las in volgend artikel dat de prijzen voor gewone modellen van porsche een kentering kennen.

http://www.vierenzestig.nl/17737/porsche-9046-brengt-1-650-000-dollar-op-video/

Ikzelf als porscheliefhebber en nog zoekende naar m’n eerste exemplaar, haal even opgelucht adem dat de prijzen wat zouden stabiliseren.
    Zodanig dat ik snel wat kan bijsparen om een model aan te kunnen kopen, want de prijzen stegen sneller dan ik kon sparen.

Aan de andere kant is het dan weer leuk dat prijzen stijgen als liefhebber om te zien dat de modellen geapprecieerd en gewild zijn.

Zelf heb ik nog niet veel van de stabiliserende prijzen gemerkt, enkel de stijgende lijn. Tussen september en december vond ik de prijzen nogal explosief stijgen.

Wat is jullie mening hierover

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
    • Zo lang de Euro maak machine aan blijft staan om zwakke Europese economien te financieren, zakt de Eurowaarde technisch verder weg en blijven de prijzen met de toenemende internationale vraag verder stijgen … (inflatie)

En als de luchtballon ploft, hebben we gelukkig onzen Elf nog! :mrgreen:

Idd, ik verwacht mij wat aan stagnerende prijzen (zeker voor de ‘gewone modellen’), net zoals dat gaat met oude (kwalitatieve) wijnen, of waardevolle (moderne) kunst.
        MAAR… als de chinezen zullen komen…. Dan verkoop ik mijn turbo voor 4 miljoen euro 😉 😆 (no way, ze gaan hem moeten komen homejacken 😉 )

Wim

Prijzen kunnen nu misschien iets stagneren van bepaalde merken en vind ik niet gek, want zijn de laatste jaren explosief gestegen. 💡

Maar wacht maar tot de Aziatische markten open gaan, dan ga je weer schrikken, en zullen duurdere merken zoals Porsche explosief gekocht worden.
          Je hoort wel eens dat die mannen daar 3 miljoen betalen voor een duif, dus wie weet wat er dan gaat gebeuren.
          En kans is groot dat bedrijven (lees automerken) van hier zich daar zelfs gaan vestigen en produceren zoals het andersom al wat jaren is. 💡

niemand heeft een glazen bol …. maar als ik zie aan welke wisselkoers de euro staat tov $, £, CHF, … dan wordt het voor de markten die niet in euro handelen nog interessanter om in europa alles op te komen kopen.

De beer is los als het beleggingsobjecten worden. Steeds minder exemplaren beschikbaar, steeds meer beleggers. En als een belegging +20% op jaarbasis doet, in welke andere sector kan men dan zo’n resultaat behalen?

In de schilderijen waren het eerst de Oude meesters, maar nu die grotendeels vergeven zijn worden er ook ernstige bedragen betaald voor veel jongere ‘kunst’ … :popcorn:

Wat moeten wij ermee?

Wordt Wim de trendsetter?

In de opslag in plaats van op de weg?

:think:

5 reacties aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.