Stallen 993 zonder actief alarm

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Stallen 993 zonder actief alarm

• Dit onderwerp bevat 13 reacties, 7 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door larsy.
  • Maker
    Discussie

• Franky
    Deelnemer

Hoe kan ik een 993 stallen zonder het alarm te activeren?
      Dit om alarm wegens te lage batterijspanning te vermijden.
      De wagen kan niet aan een druppellader aangesloten worden wegens geen stopcontact.
      Verwijder ik de batterij, of verwijder ik bepaalde zekeringen?
      Iemand ervaring hiermee?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
      • Als je niet kan opladen bij de wagen zelf,
        zal de bat. toch snel zwak worden.(denk ik)

Dan kun je hem er beter uithalen
        En “Thuis” op peil houden .

ik sluit mijn wagens niet,
        En als ik zie hoe snel de bat. Zwak is na een 3tal weken …
        ( en zijn max. 2 à 3 jaar oud)

-Dus 2 maanden !? Ik denk niet dat de 993 dan nog zal starten.

Ps: Mijn wagens staan Niet in een verwarmde garage.(dus zakt het wel iets sneller nu het kouder is)

je moet een goede booster kopen .
        En je zal wel zien als de bat. leeg is of niet,
        Starten is dan toch geen probleem.

:respekt:
          Weer wat wijzer geworden.
          Dank u voor de hulp iedereen!

DME relais bedient de brandstofpomp, zit (bij een 964) bij de rest van de relais en zekeringen, denk dat dat bij de 993 ook zo is.
            Zekeringendoos zit in de koffer vooraan en dan achteraan links :up:

[quote=”Mushroom” post=243688]
              Koop zo’n Lo Jack oid, eventueel een wielklem en/of zo’n disclock erbij, DME relais eruit, deuren op slot, batterij eruit, en rustig slapen.

Domme beginnersvraag, maar vindt ik de DME relais en wat bediend deze?

Ik heb ook geen afstandbediening en ik heb een cut-off voor de batterij. Als die losgekoppeld is, kan ik de deuren gewoon manueel op slot doen. Wel elke deur apart want de centrale vergrendeling werkt uiteraard niet meer dan.
                Dit heeft toch nog geen problemen opgeleverd en ik heb toch nog geen indicatie gehad dat er een backup functie zit op het alarm…

Psst, aan zo’n zonnepaneeltje hangt dikwijls een kabeltje zodat je je zonnepaneeltje OP je hoes kan zetten :up:

Zelf vind ik op zo’n plaatsen een alarm waardeloos, niemand hoort het en als iemand het hoort wordt er geen aandacht aan besteed.
                  Koop zo’n Lo Jack oid, eventueel een wielklem en/of zo’n disclock erbij, DME relais eruit, deuren op slot, batterij eruit, en rustig slapen.

Zelf technieker zijnde ben ik ook niet zot van electrische apparaten onbewaakt te laten insteken voor lange tijd :salut:

Enkel TL-verlichting algemeen, dus niets af te tappen ;-), en liefst P onder hoes.

brandt daar geen verlichting ?

sommige zonnepaneeltjes werken ook op TL lampen licht
                      -anders stroom aftappen van de verlichting

Winterstalling zou in ondergrondse garage zijn en onder ventilerende hoes .
                        Dus druppellader al of niet op zonne-energie is geen optie.

Is er (zon) licht in de stalling ? –> druppellader met zonnepaneeltje

trouwens, een batterij die in goede conditie is, en afgekoppeld wordt, houdt makkelijk maanden voldoende capaciteit om nog te starten

Eventueel een druppellader op zonne-energie overwegen

Mijn 993 bwj 1995 bezit enkel de twee sleutels (geen afstandsbedieningen) , dus normaal activeerd het alarm automatisch door het vergrendelen van de deuren met de sleutel.
                              Na verwijderen van de batterij (in huis aan druppellader hangen) zou ik dan gewoon mijn 993 kunnen vergrendelen zonder het alarm te activeren?
                              Bezit het 993 alarm geen noodbatterij die evt na een tijd alarm zal veroorzaken?

je kan je batterij afkoppelen of een coupe circuit op je batterij plaatsen:met een simpele draaibeweging onderbreek je de stroomcirculatie
                                coupecircuit.png

coupecircuit2.png

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.