Start niet…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Start niet…

  • Maker
    Discussie
  • Dacht van direct mijn nummerplaten in te zegenen maar dat was buiten de waard gerekend.

    Als ik de sleutel draai tot juist voor het starten, gaan niet alle waarschuwingslampjes aan. Er zijn er maar 4 die gaan en als ik op de rem duw (?) lichten ze iets minder op. Als ik dan een stapje verder draai, gebeurt er niets, zelfs geen klikken of zo.

    Dat zal de batterij wel zijn zeker? Het rare is echter dat de batterij losgekoppeld is als de auto in de garage staat. De laatste keer dat ik gereden heb, is de 27ste juli.Ik heb toen wel een tweetal dagen de cut-off switch vergeten te gebruiken. Kan ie op die twee dagen leeg lopen? Of kan een batterij ook lading verliezen als ie niet aangekoppeld is??

    Gewoon met startkabels in gang zetten OK?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
    • Gewoon een goeie nieuwe volle voldoende zware accu erin gooien en zorgen dat ie altijd vol staat voordat je start, dan gaat ie lekker lang mee en ben je waarschijnlijk van je onzekerheid (elektronische probleempjes 😕 ) af. 911 = (should be) betrouwbaarheid! :driver:

        Een pakketje van Rose Passion roept anders ook vragen op :engeltje:

        Als een 993 al voor een onnozele smile zorgt, wat zou een 550 dan wel niet veroorzaken!

        Na een 18tal uur terug aangekoppeld en 4 lichtjes op de Ctek. Killswitch was in werking dus waarschijnlijk zal het de batterij wel zijn die zijn beste tijd gehad heeft. Als ik morgen bij goed weer een tochtje ga doen, moet ik dan ongerust zijn dat ie niet meer start als ik ergens binnen spring voor een half uurtje?

          dan heb jij 2x geluk gehad RS evo!!
          1) eindelijk :driver:
          2) meestal als een man met zo’n :mrgreen: op z’n gezicht thuis komt, dan worden andere vragen op hem afgevuurd :engeltje:

          [quote=”RS Evo en Harley G” post=212685] … heb meer dan een uur doelloos rondgereden en ben met een onnozele smile thuis gekomen. …[/quote]

          dan zijn jullie, net als zovelen onder ons, dus een beetje zoals deze man hier op 0:13 min …

            Doelloos rondrijden met een onnozele smile….. :think: dat hebben we allemaal al weleens gedaan, denk ik 😳 Ben benieuwd naar het vervolg…. Blijft ze opgeladen of niet? Indien niet, zit je dan met een sluipverbruiker, een slechte batterij of wordt ze niet meer opgeladen tijdens het rijden?
            Bedankt om ons op de hoogte te houden!

              Donderdagavond Ctek MXS50 aangekoppeld => 3 van de 8 lichtjes brandden. Vrijdagmorgen 4 maar toen ik ‘s avonds thuis kwam 7 dus OK.

              Direct gevierd met een ritje. Ook al had ik er al een paar maal mee gereden (keuring en zo), deze keer had ik echt de sensaties waar ik zat op te wachten. Ik vertrok met de bedoeling ‘even rond de blok’ te rijden maar heb meer dan een uur doelloos rondgereden en ben met een onnozele smile thuis gekomen. Mijn vrouw dacht dat er een vijs los zat :happydance:

              Anyway, ik heb de lader niet terug aangekoppeld, ik ga seffens kijken hoe het met de batterij staat na een nacht…

                Ik heb een lader kunnen lenen, geen startkabels dus, ik denk dat dat veiliger is.

                Waarschijnlijk zal de batterij ten einde zijn maar ik kijk eerst eens wat een dagje of twee laden doet. Ik wil dit weekend mijn eerste tochtje doen! (als het weer mee zit want, als het zoals vanavond is, kom ik niet buiten!)

                  [quote=”beltar” post=212479]Een 993 laat snel zijn batterij leeglopen, soms na 2 weken volledig plat. de onze hangt daarom steeds aan de lader.[/quote]

                  RS evo gebruikte een kill switch en dan mag er geen batterijprobleem opduiken na 2,5 weken. mijn 993 staat soms meerdere maanden stil met afgekoppelde batterij. die is zo blij als ze dan wat aandacht krijgt dat ze altijd en van de eerste keer start.

                    Als ik mijn 997 even geen liefde geef is het ook van dattum, maar een nachtje aan de lader en die start terug.

                    Voor de 964 heb ik mezelf een nieuwe batterij cadeau gedaan en ben ik gerust… lijkt mij veiliger dan dat gejump en geboost met alle risico s .

                      dikwijls is de batterij de dader, is het een gesloten of eentje waar je gedistilleerd water moet opgieten, kijk of er genoeg in is vooraleer je tracht te boosten of jumpstarten
                      grtz

                        [quote=”RS Evo” post=212431]Dacht van direct mijn nummerplaten in te zegenen maar dat was buiten de waard gerekend.

                        Als ik de sleutel draai tot juist voor het starten, gaan niet alle waarschuwingslampjes aan. Er zijn er maar 4 die gaan en als ik op de rem duw (?) lichten ze iets minder op. Als ik dan een stapje verder draai, gebeurt er niets, zelfs geen klikken of zo.

                        Dat zal de batterij wel zijn zeker? Het rare is echter dat de batterij losgekoppeld is als de auto in de garage staat. De laatste keer dat ik gereden heb, is de 27ste juli.Ik heb toen wel een tweetal dagen de cut-off switch vergeten te gebruiken. Kan ie op die twee dagen leeg lopen? Of kan een batterij ook lading verliezen als ie niet aangekoppeld is??

                        Gewoon met startkabels in gang zetten OK?[/quote]

                        Een 993 laat snel zijn batterij leeglopen, soms na 2 weken volledig platj de onze hang daarom steeds aande lader.

                          [i]

                          With the multitude of systems in modern vehicles, boosting a battery can be riskier than it was in the days before cars contained complex computerized systems.

                          “It sounds simple, and I’d say most of the time it is, but with modern technology it’s not as simple as it used to be. If you make a mistake boosting a battery it could have pretty serious consequences, particularly to automobile computers and charging systems,” says Ken Cousin, associate vice-president of BCAA Road Assist, which receives 200,000 annual “battery calls.”

                          “Computers are expensive, they don’t like to be boosted backward, and they don’t like something called ‘voltage spikes’,” Cousins says. “Automobiles are really sensitive to peaks in electricity and that can happen when a car is boosted.”

                          [/i]

                            Ik zou daily gebruiken, wel zorgen dat de motor draait vooraleer je ze aan de 911 hangt. Booster is uiteraard het veiligst.

                              Bedankt voor het snelle antwoord mannen!

                              Ik ga eens rondhoren bij collega’s en vrienden of ze een booster hebben…Maar moest dat niet lukken, is het misschien slecht voor de auto die de spanning levert? Ik zou gewoon mijn DD gebruiken, die is een 2,5 jaar oud…

                                slecht contact in de cut-off switch lijkt me meer waarschijnlijk dan een batterij die afgekoppeld op 2,5 weken leeg loopt.
                                kan je meten hoeveel volt je batterij nu nog geeft aan de polen?

                                wel opletten met welke auto je starthulp geeft. moderne auto elektronica is niet gediend van grote spanningswissels. heb je geen losse batterij of een startbooster?

                                  Ja met startkabels starten en batterij uitmeten. Desnoods vervangen.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.