Start niet…

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 993 Start niet…

  • Maker
    Discussie
  • Dacht van direct mijn nummerplaten in te zegenen maar dat was buiten de waard gerekend.

    Als ik de sleutel draai tot juist voor het starten, gaan niet alle waarschuwingslampjes aan. Er zijn er maar 4 die gaan en als ik op de rem duw (?) lichten ze iets minder op. Als ik dan een stapje verder draai, gebeurt er niets, zelfs geen klikken of zo.

    Dat zal de batterij wel zijn zeker? Het rare is echter dat de batterij losgekoppeld is als de auto in de garage staat. De laatste keer dat ik gereden heb, is de 27ste juli.Ik heb toen wel een tweetal dagen de cut-off switch vergeten te gebruiken. Kan ie op die twee dagen leeg lopen? Of kan een batterij ook lading verliezen als ie niet aangekoppeld is??

    Gewoon met startkabels in gang zetten OK?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
    • [quote=”beltar” post=212479]Een 993 laat snel zijn batterij leeglopen, soms na 2 weken volledig plat. de onze hangt daarom steeds aan de lader.[/quote]

      RS evo gebruikte een kill switch en dan mag er geen batterijprobleem opduiken na 2,5 weken. mijn 993 staat soms meerdere maanden stil met afgekoppelde batterij. die is zo blij als ze dan wat aandacht krijgt dat ze altijd en van de eerste keer start.

        Als ik mijn 997 even geen liefde geef is het ook van dattum, maar een nachtje aan de lader en die start terug.

        Voor de 964 heb ik mezelf een nieuwe batterij cadeau gedaan en ben ik gerust… lijkt mij veiliger dan dat gejump en geboost met alle risico s .

          dikwijls is de batterij de dader, is het een gesloten of eentje waar je gedistilleerd water moet opgieten, kijk of er genoeg in is vooraleer je tracht te boosten of jumpstarten
          grtz

            [quote=”RS Evo” post=212431]Dacht van direct mijn nummerplaten in te zegenen maar dat was buiten de waard gerekend.

            Als ik de sleutel draai tot juist voor het starten, gaan niet alle waarschuwingslampjes aan. Er zijn er maar 4 die gaan en als ik op de rem duw (?) lichten ze iets minder op. Als ik dan een stapje verder draai, gebeurt er niets, zelfs geen klikken of zo.

            Dat zal de batterij wel zijn zeker? Het rare is echter dat de batterij losgekoppeld is als de auto in de garage staat. De laatste keer dat ik gereden heb, is de 27ste juli.Ik heb toen wel een tweetal dagen de cut-off switch vergeten te gebruiken. Kan ie op die twee dagen leeg lopen? Of kan een batterij ook lading verliezen als ie niet aangekoppeld is??

            Gewoon met startkabels in gang zetten OK?[/quote]

            Een 993 laat snel zijn batterij leeglopen, soms na 2 weken volledig platj de onze hang daarom steeds aande lader.

              [i]

              With the multitude of systems in modern vehicles, boosting a battery can be riskier than it was in the days before cars contained complex computerized systems.

              “It sounds simple, and I’d say most of the time it is, but with modern technology it’s not as simple as it used to be. If you make a mistake boosting a battery it could have pretty serious consequences, particularly to automobile computers and charging systems,” says Ken Cousin, associate vice-president of BCAA Road Assist, which receives 200,000 annual “battery calls.”

              “Computers are expensive, they don’t like to be boosted backward, and they don’t like something called ‘voltage spikes’,” Cousins says. “Automobiles are really sensitive to peaks in electricity and that can happen when a car is boosted.”

              [/i]

                Ik zou daily gebruiken, wel zorgen dat de motor draait vooraleer je ze aan de 911 hangt. Booster is uiteraard het veiligst.

                  Bedankt voor het snelle antwoord mannen!

                  Ik ga eens rondhoren bij collega’s en vrienden of ze een booster hebben…Maar moest dat niet lukken, is het misschien slecht voor de auto die de spanning levert? Ik zou gewoon mijn DD gebruiken, die is een 2,5 jaar oud…

                    slecht contact in de cut-off switch lijkt me meer waarschijnlijk dan een batterij die afgekoppeld op 2,5 weken leeg loopt.
                    kan je meten hoeveel volt je batterij nu nog geeft aan de polen?

                    wel opletten met welke auto je starthulp geeft. moderne auto elektronica is niet gediend van grote spanningswissels. heb je geen losse batterij of een startbooster?

                      Ja met startkabels starten en batterij uitmeten. Desnoods vervangen.

                    9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.