start niet meer

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 start niet meer

• Maker
    Discussie
  • 944 turbo 1986 : gisteren heel de dag gereden, geen enkel probleem, dan nog een klein ritje van 1 km gemaakt zonder probleem, auto stilgezet en toen ik 10 minuten daarna terug wilde starten , niks meer. motor draait rond maar springt niet aan. enig idee wat hiervoor de reden kan zijn?

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
    • [quote=”yabba944″:g8le8n3o]heb er even de cover afgehaald, en ja hoor , de dubbel getande riem ligt er nog op, maar degene die daar achter ligt, ligt los, waarschijnlijk spanrol weg ofzo. Ik denk niet dat er schade aan kleppen ofzo is, omdat het gebeurd is tijdens starten/stationair draaien en ik niks abnormaals gehoord heb of hoor[/quote]

Dat hoop ik voor jou.Ik heb het ooit met een BMW meegemaakt.
      Gereden tot hier. Naderhand wilde de wagen niet meer starten. Bleek dat er een paar tanden van de riem af waren.
      Toch waren de kleppen geraakt ondanks dat ik er niet mee gereden had 👿

En ik heb er een liggen voor een Turbo, ik weet niet of je het zelf wil doen of niet maar wij staan altijd klaar om het werk uit te voeren.

Luc

Ja idd dat ziet er niet zo goed uit, maar je kan nog geluk hebben dat er geen schade is aan de motor. Ik denk wel dat ik een set riemen binnen heb met rollen en al er bij.

Luc

heb er even de cover afgehaald, en ja hoor , de dubbel getande riem ligt er nog op, maar degene die daar achter ligt, ligt los, waarschijnlijk spanrol weg ofzo. Ik denk niet dat er schade aan kleppen ofzo is, omdat het gebeurd is tijdens starten/stationair draaien en ik niks abnormaals gehoord heb of hoor. Dus nu maar een gekwalificeerd persoon zoeken die me van een volledig stel riemen en spanrollen kan voorzien, en hope for the best dat ik er goed vanaf gekomen ben…

Ik denk dat het een graadje erger gaat zijn. Als ik het juist heb, dan zit er achter het kijkgaatje rechtsboven naast de delcokop de distributieriem , en die draait niet bij het starten… dus ik denk dat de distributieriem gebroken is… of heb ik het mis? Straf , we hebben het er verleden zaterdag nog over gehad hem te laten vervangen…

De voeler die bovenaan op de bwat zit juist achter de motor meet die eens uit, ik denk dat het deze wel zal zijn.

Luc

Nieuw DME-relais gehaald, maar start nog niet. even nagemeten en heb ontsteking tot aan de ingang van de delco, bij starten gemeten dat er ook hoogspanning opstaat, maar na uitdraaien bougie (en op massa leggen natuurlijk) heb ik geen vonk. zelfs als ik de ontsteking en brandstofpomp schakelingen overbrug, start hij niet.
                  Iemand nog een idee?
                  Delco nog niet opengedaan, is niet zo makkelijk als het eruitziet als je niet de juiste schroevendraaier voorhanden hebt, en wil ook niks ontwrichten met verkeerd materiaal, maar mij lijkt het niet direct dat daar de storing zou kunnen zitten, ineens van perfect rijden naar niks , en het regende niet ofzo,dus dat zou me sterk lijken.

als ‘t het DME relais blijkt te zijn en je koopt een nieuwe zorg dan dat je het verbeterde type koopt, is afkomstig van de 993, maar normaal gezien krijg je dit automatisch bij de dealer.

Ik zorg er trouwens voor dat ik een reserve in de auto liggen heb “just in case”

Heb eens het zelfde mee gemaakt : stop bij de bakker en terwijl ik binnen was kruipt mijn zoontje (3,5j) achter het stuur om “Porscheke te spelen” en stoot toevallig met zijn voet tegen de startonderbreker die onder het dashboard gemonteerd is. De man waarvan ik de auto had gekocht was wel vergeten te zeggen dat er zo’n onderbreker op zat ! Natuurlijk was er geen beweging meer in te krijgen. Daar heb ik daaagen achter gezocht tot ik toevallig dat knopke tegenkwam.

heeft hij lang op een zeer vochtige plaats gestaan zonder dat hij reedt?

DME relais en daar ben ik voor 90 % zeker van

Luc

Anoniem

mss een ontstekingprobleem?

mss de kabel(s) van delco of bobijn die losgekomen zijn?

DME Relais ❓

nee sorry geen idee.

14 reacties aan het bekijken - 1 tot 14 (van in totaal 14)
                              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.