starten

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen starten

  • Maker
    Discussie

  • jos vanbaelen
    Deelnemer

      Als ik mijn 993 wil starten kan ik soms de sleutel niet verder draaien na het moment dat de contactverlichting op het dashbord oplicht.Als ik dan de sleutel terugdraai tot de contactlichten uitvallen en nog eens probeer dan start hij meestal wel,dus dan kan ik de sleutel wel ver genoeg doordraaien.Soms moet ik de sleutel meer dan één keer terugdraaien vooraleer ik kan starten.Het lijkt wel dat er iets mis is in de contactdoos (of hoe heet zo een ding) zelf of wat kan de oorzaak zijn?Slijtage?In elk geval ligt het niet aan de sleutel zelf want met de reservesleutel is het hetzelfde probleem.

    15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
      • [quote=”kleinekastenteufel”:8v0a81m7]Met of zonder Wurth?

        😆 😈 😆 [/quote]

        Olie veranderde niks.

          Met of zonder Wurth?

          😆 😈 😆

            Opgelost ❗
            Achterste gedeelte van contactslot ( 50,00 € )laten vervangen.

              Blokje achteraan eens nazien of daar niets stuk is en anders vernieuwen.

                [quote=”RSR”:rbpzwnnr]Is de sleutel wel goed ? is deze origineel ?[/quote]

                Met de reservesleutel (als nieuw)is het probleem hetzelfde.
                Kan de ontbrekende klik (iets elektrisch) veroorzaakt worden door de contactdoos voor de sleutel?Of is er een contact in dat vierkantig blokje (thv de motor) dat soms niet wordt doorgegeven als ik de sleutel draai tot de lichtjes branden in het dashbord?Het klinkt als een klep die open en/of dichtgaat.

                  Is de sleutel wel goed ? is deze origineel ?

                    Wat is de “klik” die je normaal hoort (en voelt)onder de motorkap -bovenaan ongeveer in het midden- in een kubusvormig blokje met een 2pinsstekker op het ogenblik dat de contactlichten branden na het omdraaien van de sleutel alvorens de motor te starten ❓
                    Als die klik er niet is moet ik telkens de sleutel terugdraaien en opnieuw de contactlichten oplichten tot ik die klik hoor om te kunnen starten.
                    Zonder klik ,geen ontsteking,geen motorgeluid.Niks dus.

                      Wil de meester van olie zijn handelsmerk maken?

                      👿 👿 👿

                        goed gesproken snoer wie goede marchandise gebruikt weet waarover hij spreekt wij gebruiken thuis ook alles van wurth

                          Met de cilinderslot spray van Wurth heb ik nog nooit problemen gehad met veertjes die blijven kleven in bromfietssloten gezien de olie totaal niet kleeft. Kortsluiting kan ook al niet want de sleutelcilinder komt niet rechtstreeks in aanraking met het elektrisch gedeelte .

                            Zie topic 911 – contactslot 911

                            Contactslot smeren volgens ons ten sterkste af te raden. Kans dat sommige veertjes blijven kleven in deze olie.

                            Best laten vervangen terwijl het nog werkt, anders moet het slot uitgeboord en afgezaagd (gekraakt) worden, wat een aanzienlijk moeilijkere klus is.
                            Met werkende sleutel kan het zo gedemonteerd worden.

                            😈 😈

                              [quote=”snoer 964″:y0qvbt1u]Ik zou het contactslot eens smeeren met dunne olie of slotenspray ! Ik denk dat er iets in het slot blokkeert (pinnetje of zo)Ik heb dat ook eens voorgehad en na het smeeren was alle ellende opgelost 😉 succes[/quote]

                              Een overbodige vraag wellicht maar ik wil op zeker spelen.Dat is zonder risico voor bvb een kortsluiting?

                                Ik zou het contactslot eens smeeren met dunne olie of slotenspray ! Ik denk dat er iets in het slot blokkeert (pinnetje of zo)Ik heb dat ook eens voorgehad en na het smeeren was alle ellende opgelost 😉 succes

                                  [quote=”WB”:3n54wt9h]¨Pffffff¨Jokke…….das een eigenaardig probleem dat je daar hebt…..nog niet gehoord. Dus de tweede keer lukt het IEDERE keer wel? Of durft het dan ook nog es haperen? Gaat het dan vlotjes????[/quote]

                                  Soms twee of drie keer de sleutel eruit en terug erin.Zoals ik al zei,soms is er geen probleem vanaf de eerste keer alles normaal.
                                  Het starten op zich, dus als de motor aanslaat start hij altijd van de eerste keer.Er is volgens mij dus geen motorprobleem.Kan iets te maken hebben met één of ander contact?

                                  WB

                                    ¨Pffffff¨Jokke…….das een eigenaardig probleem dat je daar hebt…..nog niet gehoord. Dus de tweede keer lukt het IEDERE keer wel? Of durft het dan ook nog es haperen? Gaat het dan vlotjes????

                                  15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 17)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.