starten

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen starten

• Maker
    Discussie
  • Als ik mijn 993 wil starten kan ik soms de sleutel niet verder draaien na het moment dat de contactverlichting op het dashbord oplicht.Als ik dan de sleutel terugdraai tot de contactlichten uitvallen en nog eens probeer dan start hij meestal wel,dus dan kan ik de sleutel wel ver genoeg doordraaien.Soms moet ik de sleutel meer dan één keer terugdraaien vooraleer ik kan starten.Het lijkt wel dat er iets mis is in de contactdoos (of hoe heet zo een ding) zelf of wat kan de oorzaak zijn?Slijtage?In elk geval ligt het niet aan de sleutel zelf want met de reservesleutel is het hetzelfde probleem.

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
    • [quote=”porschky”:q2a9w4tx]heb dat enkele keren ook gehad, dan moest ik zeer lichte druk op het stuurwiel naar links uitoefenen, en dan ging het wel…? Leek alsof het dus met het stuurslot te maken had…??[/quote]

Volgens mij heeft het stuurslot zelf er niks mee te maken omdat ik altijd vlot de sleutel kan doordraaien tot en met het oplichten van de lichten in het dashbord.Als ik dan nog verder wil draaien lukt dat soms niet en moet ik de sleutel eerst terugdraaien tot het contactlicht uitgaat.Dan eerst de sleutell eruit en terug proberen.Ik moet de sleutel dus niet tergdraaien tot het stuur in het slot zit.

heb dat enkele keren ook gehad, dan moest ik zeer lichte druk op het stuurwiel naar links uitoefenen, en dan ging het wel…? Leek alsof het dus met het stuurslot te maken had…??

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.