Starter P911 1988

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Starter P911 1988

  • Maker
    Discussie
  • Goeiemorgen,

    Iemand tips over het demonteren van een starter op een Carrera 3.2 van ’88.

    Grtz Hans

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Starter ondertussen vervangen,toch maar laten doen omdat er ook een start relais tussen zat,daar ben ik ineens ook van af.

      Grtz

      123

        hij moet gewoon hoog en stevig genoeg opgekrikt staan, dan kun je alles vanuit de juiste hoek benaderen en valt dat wel mee.
        Maar je moet gewoon ruimte hebben voor je zelf.
        ok als je giga koolschoppen van handen en armen hebt ist wa lastiger, maar van mij valt da gewoon mee.

        Als je echt wat meer ruimte wil
        Dan kun je de achterste motor steunen , daar iets los maken en laten zakken.
        versnellingsbak mount moet je niet aankomen als je maar een paar cm zakt achteraan, er zit genoeg rubber in de mounts om daar in mee te gaan vooraan.

        Dus krik eronder
        bouten achter motor uitdraaien (kijk eerst eens hoe lang ze zijn zodat er geen verkeerde in zitten)
        normaal zit er genoeg draad in de motor steun en zijn die bouten lang genoeg om een paar cm te zakken en op de bouten te laten hangen.

        voor een 2-3 cm moet je niks anders los maken, benzine, eletriek, olie, daar zit allemaal minstens 10 cm rek op. En 2 a 3 cm is meer dan genoeg ruimte voor wie grote klauwen heeft en bij die inbus moet komen.

          Ik heb (als puur amateurke) dit werkje eind juni gedaan.
          Je moet echt met je arm over de versnellingsbak op de tast een inbussleutel inbrengen en de bout loskrijgen. De speelruimte is heel klein. Ik heb 2 weekends zitten zoeken en tasten en vloeken, maar hem er toch uitgekregen.
          De vervanger plaatsen kostte mij een dik 1/2 uur.

            Had ik al overwogen G-man, gisterenavond alles nog eens goed bekeken…de bovenste bout is zelfs niet zichtbaar,en met de arm rechts over de versnellingbak is ook niet echt een optie met de hydrauliek die er boven op staat…volgens mij is dit niet mogelijk zonder de bak te laten zakken…of over te laten aan een specialist ter zake…

            grtz

            J

              Misschien een goed moment om dat bootanker te vervangen door een lichtgewicht starter.
              Nieuwe starters wegen maar een paar kilo, tegen bijna 10 kilo voor de OEM Bosch starter.
              No brainer als je het mij vraagt.

              123

                niet speciaal, kleine doppen of steeksleutels voor de kabel aansluitingen
                en ik dacht een inbus M10 of zo voor de starter?

                die video is zo verschrikkelijk donker, ik vraag me af waarom ze nog moeite deden die te posten op youtube

                  Deze had ik ook al gevonden deepee…toch bedankt

                    Is er speciaal materiaal voor nodig Stijn ?

                      Dit is alvast een goeie tip Mart

                        123

                          negatieve pool van je batterij los maken
                          hoog opkrikken aan die kant, en stevig ondersteunen.. En dan nog iets eronder als backup.

                          En dan maak je hem los
                          en steek je de nieuwe eronder.

                          stelt niks voor, het is best toegankelijk eens je hem goed opgekrikt hebt.

                            Eerst een kratje Stella in huis halen … zo ik het begrepen heb van de kenners!

                            Suc6!

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.