Startonderbreker

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 928 Startonderbreker

  • Maker
    Discussie

  • Wim Belmans
    Deelnemer

      Hallo,
      Ik heb pas een 928s van 1982 gekocht.
      Nu wil hij niet meer starten sinds hij bij mij staat.
      Hij draait wel tijdens het starten maar slaat helemaal niet aan. Zou dat door één of andere startonderbreking kunnen komen? Indien ja, waar kan ik die vinden en hoe uitzetten?
      De benzine was ook wel op dus heb ik bijgevuld maar na een tijdje starten nogsteeds niets.
      Van het lange starten is nu ook de batterij bijna plat en toen ik de batterij eruit wilde nemen kreeg ik plots de kofferklep niet meer open … heeeelp, iemand ideeën?
      Bedankt alvast!
      Groeten

    7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
      • hier nog een ervaringsdeskundige in het zonder benzine vallen met de 928 😳 gelukkig waren er toen veel forummers in de buurt om me te depanneren :respect2: ik kon na het bijtanken gewoon terug starten (motor sloeg aan na 3-5 sec.)
        10L benzine bijvullen moet voldoende zijn om te kunnen starten. maar dan is het beter om niet direct te willen starten en eerst het opgeroerde residu terug laten bezinken. hopelijk is het nog niet te laat en zit zoals theFAB suggereert je filter al niet vol prut.
        bij mijn 89-er hoor je de benzinepomp niet draaien.
        een goede tutorial mbt pomp en filter vind je HIER
        je vragen mbt eventueel alarm en stroomonderbreking op de benzinepomp kan je best laten beantwoorden door degene waarvan je de auto hebt gekocht (voor ons blijft het gissen).

          Misschien vervuiling vanuit de tank naar de filter, pomp of leidingen geraakt door het oprijden op de aanhangwagen?
          Best het volledige benzinetraject reinigen, tank spoelen en zeker alle benzine aflaten.
          Filter en benzinepomp vervangen indien deze nog nooit vervangen zijn. Injectoren ultrasoon laten reinigen.
          Suc6!!!

            Moet ik eigenlijk een benzinepomp horen draaien of iets dergelijks bij deze oudere modellen?
            Als de benzine helemaal op was, moet ik dan iets speciaals doen of gewoon heel lang starten? En wat is lang?
            Kan het dat een alarm alleen de benzine onderbreekt en voor de rest normaal lijkt te starten?
            Een idee waar zo een alarm zou kunnen zitten?
            Veel vragen, ik weet het, maar ik ben een groentje 🙄
            Bedankt alvast!

              Bij de vorige eigenaar startte hij de 2 keer dat ik gezien heb heel normaal. Toen ik hem ging ophalen is hij gewoon de aanhangwagen opgereden zonder probleem. Maar toen ik ermee thuis kwam en van de aanhangwagen wilde rijden, wilde hij niet meer starten. Hij deed helemaal niks meer. Zelfs niet proberen te starten of ronddraaien. Geen geluid, helemaal niets. We hebben hem dan van de aanhangwagen afgeduwd en verder geduwd. En toen startte hij wel opnieuw en hebben we de auto nog een metertje verplaatst en dan stilgelegd. Anderhalve dag later probeerde ik opnieuw te starten en draaide hij wel tijdens het starten maar deed geen moeite om aan te slaan. Ik zag dan de meter van het benzine niveau helemaal beneden staan, had nog een litertje benzine staan en heb dat erin gegoten. Zonder resultaat. Zelfs na vrij lang starten. Vandaag heb ik er dan een dikke 10l bijgedaan, weer eentijdje gestart zonder dat hij enige moeite deed om aan te slaan. Misschien was de batterij al te zwak en draaide hij niet snel genoeg om aan te slaan?

                Zou normaal moeten volstaan.
                Maar wel wat weinig info : reed hij daarvoor “normaal” ? Hoe lang geleden ? Tank leeggereden ?
                In het laatste geval zou ik indien mogelijk de tank eens volledig leeglaten en daarbij goed letten op het residu.
                Helder ? Vervuild ? Vergomd ?

                  Ik heb ondertussen de batterij langs binnen eruit gehaald en heb ze aan een lader gehangen.

                  Ik had 10l benzine in de tank gedaan, ik dacht dat dat wel genoeg was om hem te starten, niet?

                    😯

                    Dat zijn een hoop problemen bij elkaar !
                    Ik zou eerst al eens een druppellader via de sigarenaansteker aansluiten.
                    Liefst in recond mode, de battery lijkt immers volledig ontladen.
                    Dan zal de kap wel terug openen en kan je verder werken……..
                    Suc6

                  7 reacties aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.