startprobleem 1969 911T

Home Forum Carrera to China startprobleem 1969 911T

• Maker
    Discussie
  • jongens,

ik ben reeds een tijdje aan het zoeken hoe we onze porsche terug aan de praat kunnen krijgen…hij start namelijk niet meer.

hier is een lijstje met hetgeen de wagen ondergaan heeft de laatste tijd:

– achterbedrading volledig opengedaan om kortsluiting bij het achterlicht weg te werken. Kortsluiting weggewerkt, alle overige draden zagen er goed uit.

– sinds de bedrading er terug inzit is de wagen moeilijker te starten: de startmotor draait, maar slechts wanneer je de sleutel terug laat schieten, schiet de motor in gang. heel vreemd. Onze garagist denkt eerst en vooral aan het contactslot. Ik vermoed dat er toch iets met de achterbedrading fout is, want het is pas sindsdien dat hij zo raar start.

– nieuwe motor erin, volledig gereviseerd, draait perfect, echt als een klokje, doch zelfde startprobleem.

– batterijen volledig opgeladen

– contactslot volledig opengedaan en niks verdachts gezien. Opgeluist en terug gesloten. draait soepel. Het elektrische gedeelte zag er goed uit.

– we hebben dus met de nieuwe motor erin nog enkele keren kunnen starten en rijden, maar nu is het difinitief afgelopen. Geen ontsteking whatsoever.
    (startmotor draait, CDI zoemt, benzinepomp werkt, bobijn reeds een keertje vervangen dus zou moeten werken…)

iemand enige ideeën?

merci!
    Jan

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
    • hey Wim,

ik las op pelicanparts dat de bobijn uitmeten terwijl je de wagen start zeer slecht is voor de CDI…ik ben geen elektrisch wonder dus ik weet ook niet waarom, maar het schijnt zo te zijn.

Ik had evenwel toch al eens gemeten op de bobijn, en die gaf iets van een 9V continu bij de stand ‘on’. Tijdens het starten weet ik niet meer.

Ik ga sebiet eens kijken of er vonk zit op de bougies.

Je uitleg klinkt wel ok: er is waarschijnlijk spanning op de bobine, tot ik de wagen start, dan valt ie weg. Als k dan de sleutel loslaat heb ik opnieuw spanning, en met de resterende draaiingen van de startmotor schiet de motor dan toch in gang…

alvast bedankt voor je antwoord,
      mvg, Jan

Wim

Wreckah, check even het volgende.

Zet contakt aan en meet of je spanning hebt op de bobine.
        Laat nu iemand anders de auto starten, valt nu dan de spannig weg is er waarschijnlijk een stekkertje of een kabeltje verkeerd aangesloten.
        Vandaar hij dan aanslaat, op het moment dat je de sleutel loslaat krijgt bobine weer spanning.
        Is even een rotklus om probleem dan te zoeken, (veel meten) maar succes.

2 reacties aan het bekijken - 16 tot 17 (van in totaal 17)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.