startprobleem

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 startprobleem

• Maker
    Discussie

• Dominique
    Deelnemer

Hallo iedereen,

deze avond, nadat de auto een ganse dag buiten had gestaan, wou deze niet meer starten. Sleutel in het contact steken, alle lichtjes op het dashbord branden, maar dan proberen starten en ik hoor enkel een tik en verder niets.

Uiteindelijk in gang geduwd, thuis gekomen motor afgelegd, opnieuw proberen starten en terug hetzelfde probleem (enkel een tik, motor slaat niet aan).

Wat zou het probleem kunnen zijn? Ik vermoed dat mijn startmotor eraan is, of denken jullie iets anders?

Dominique

PS wat is de kostprijs van een nieuwe starter (inclusief montage)?

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
      • oops nu pas zie ik dat ze je starter hebben vervangen.
        Ik durf te wedden dat er niks mis mee was, maar dat ze door deze te swappen ook opnieuw die massaverbinding hebben moeten lossen en vastmaken….en dat daardoor de oorzaak van het probleem werd opgelost. 😉

Ik weet niet hoe het uiteindelijk afgelopen is met je startprobleem, maar ik zou denken aan een slechte massa.
          Je hebt er twee. EEntje in de kofferruimte aan de minpool van de batterij, dewelke bevestigd is aan de carosserie. En de tweede zit op de startmotor en rechtsachter en moet ook connectie maken met chassis. Vooral de laatste heeft een verhoogde kans op slechte massa omdat deze zich ‘buiten’ de auto bevindt.

Grtz
          BoscoBilly

[quote=”cabrio wim”:1cnqz676]Klopt revisie ongeveer 90 euro plus nog wat kosten voor uit en inbouwen.
            Maar dat is weer het probleem voor sommige garages, praten daar niet over met de klant en verkopen liever nieuw. Meer winst) 💡 [/quote]

En het demonteren en monteren van de starter is ook al niet het grote werk, dat deed ik zelfs al. 😆 😀 lol:

Wim

Klopt revisie ongeveer 90 euro plus nog wat kosten voor uit en inbouwen.
              Maar dat is weer het probleem voor sommige garages, praten daar niet over met de klant en verkopen liever nieuw. Meer winst) 💡

[quote=”Dominique”:229bpc7f] … kostprijs 800 euro (inclusief BTW) … [/quote]
                800 euro !?-àç(!”§ – Als u uw oude starter liet herstellen/reviseren zou dat een heel ander prijskaartje geweest zijn !!

Wim

Waarom ❓ ❓ Denk je dat erbij een andere auto niks kapot gaat. 💡

Het was dus de starter. Nieuwe laten monteren, kostprijs 800 euro (inclusief BTW) 🙁 (
                    Alles terug OK nu, maar het vertrouwen in de P is er wel op achteruit gegaan

heb mij destijds met mijn 964 laten wijsmaken dat die startrelais inderdaad geen beste reputatie hadden, doch dat die van Volkswagen er ook in passen, en beter zouden zijn?

Denk eerder dat het je startrelais is? Bij mijn 911 zit die onder het kofferdeksel bij de zekeringen, ronde zekering dichtst bij de voorruit denk ik. Kan nu niet kijken want hij is niet thuis 😀 lol: 😀
                        Mijn P. is wel een oldie van in ’76, kan natuurlijk anders zijn bij jouw 964

9 reacties aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.