startprobleem 911- 3.2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 startprobleem 911- 3.2

  • Maker
    Discussie
  • Na 10 maanden stilstand, vandaag de wagen in het verkeer gebracht. Na een rit gemaakt te hebben, motor stil gelegd. Nadien wil de wagen niet meer starten. Startmotor gaat vlot rond; motor slaat niet aan.

    Wanneer je het kontakt opzet hoor je geen gezoem. Wie kan/wil me tips geven om het probleem te verhelpen ?

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
    • Wagen is sinds half november gemaakt. Herstelling heb ik laten uitvoeren bij een Porsche specialist hier in de buurt. Alleen jammer dat er op dit ogenblik te veel strooizout op de weg ligt; blijf nu liever binnen. Heb vandaag ook nog het ventilatormotertje vervangen van de koude lucht (vooraan bagageruimte). Motertje was verbrand

      Wim

        [quote=”Rudid”:xe0k4kkg] Onderdelen zijn besteld, volgende week zal de wagen terug inorde zijn.[/quote]

        Hoever sta je nu, de wagen al gemaakt of nog steeds 😥

          Alle twee stuk ? dit is pas heel zelden.

            Het probleem is bekend; beide hall gevers zijn defect. Onderdelen zijn besteld, volgende week zal de wagen terug inorde zijn.

            Wim

              Heeft inderdaad een dubbele functie, hall gevers kunnen inderdaad kapot gaan.
              Zijn beide indentiek aan elkaar, dus je zou ze een kunnen omwisselen als test.

                Volgens mij draait de benzinepomp vanals je het contact aanzet, niet ❓

                  Is het niet zo dat wanneer de sensor geen beweging van het vliegwiel opmerkt , de benzinepomp ook niet wordt aangestuurd door de DME – unit ?

                    idd zou best kunnen maar dan moet je pomp zeker draaien.

                      Bij het verwijderen van het alarm bleek dat enkel de gele draad welke de starter aanstuurt onderbroken was. Ik heb enkel deze draad, kleur op kleur, terug moeten verbinden. Verder heb ik zeer voorzichtig alle kabels gevolgd en enkel losgekoppelt wat noodzakelijk was. Ik gok als oorzaak op een defecte referentie sensor op het vliegwiel.

                      Wim

                        Gaat dan inderdaad moeilijk worden je verder te helpen, en wat heb je met het alarm allemaal verwijderd. 💡
                        Kan daardoor ook zijn dat de start onderbreking er nu permanent opstaat.

                          Bij kontakt aan : krijg ik geen stroom aan de zekering naar de benzinepomp toe. Ik krijg ook geen vonk aan de bougies . Ik moet ook eerlijk bekennen dat ik te weinig technisch opgeleid ben om nog verder te gaan zoeken.

                            Krijg je benzin ? en krijg je ontsteking ? zit de lucht klep niet vast ?

                              Heb de dme relais vervangen : probleem niet opgelost. Vervolgens het “aftermarket” alarm verwijdert, omdat ik vreesde voor een storing in de unit : start nog steeds niet. Ik zal de wagen moeten laten herstellen bij een specialist.

                                Inderdaad, is mij zelf ooit gelukt 😆

                                  Gaat vrij simpel als je de zetel naar achter of naar voor zet. 1 boutje van 10 lossen en hij is los.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 19)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.