Startprobleem 911sc 1980 bij warme motor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Startprobleem 911sc 1980 bij warme motor

  • Maker
    Discussie
  • Hi boarders,

    Even wat ideeën sprokkelen vooraleer ik héél de wagen begin te demonteren op plaatsen waar niet moet.. 8)

    Heb net de werken afgerond aan m’n vriend zijn auto om de beide voorste spatborden te vervangen door andere, want de zijne waren echt rot. Ook nog een heleboel prutsen opgelost.. MAAR nu is er nog één ding dat overblijft: bij een warme motor, start hij dus niet meer. Je hoort nog wel iets pompen als je draait aan je contact om te starten, en achteraan zoemt het nog wel zoals het hoort, maar that’s it.

    Als je dus gereden hebt, en je legt hem stil, direkt daarna kan je nog starten, maar laat je hem 5 minuten staan of iets langer en je wil dan terug vertrekken dan doet die het niet meer. 🙄

    Starter zou nog ok moeten zijn, want hij heeft het eens voorgehad bij Porsche Bulen in de garage en die kon hem nog gewoon starten door onderaan “iets” te doen (ik was er toen niet bij, dus geen flauw idee wat).

    En dat gepsssst, vooraan, ik gok dat dit de bezinepomp is die benzine pompt op het moment van het starten? Alle ideeën zijn welkom, want het is zeer frustrerend, zeker omdat die het met koude motor altijd doet. ❓

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
  • Wim

      En al enige vorderingen bij je vriend met de SC. 🙄

        ok.. sorry voor de latere reactie, maar had het even drukker met m’n eigen porsche en de gezondheid van m’n moeder.

        Ik ga dit doorsturen naar m’n vriend die er nog altijd mee zit.
        bedankt voor de reacties alvast!

        btw: het alarm met het sleuteltje in de deur is een origineel alarm op je 944. De 944 turbo van één van m’n vrienden heeft dat ook. Het alarm dat in m’n andere vriend z’n 911 targa zit is een texalarm. Dus niet origineel en niet met sleuteltje.

        Wim

          Sluit mij geheel aan bij Bully. 💡

            Accumulator stuk. Die houdt het systeem op druk. [img/] http://www.design911.co.uk/uploads/images/product/fuel%20pump/91111019702.gif [img/]

              mijn 911T van 1970 heeft hetzelfde probleem.
              Door de warmte verdampt de benzine in leidingen en carburator waardoor hij niet onmiddellijk start…
              bij mij lukt het dan normaal door even contact op te zetten, zodat electrische benzinepomp wat kan werken, en dan na 10 seconden starten.

                hallo,

                heb dezelfde problemen gehad met mijn SC 1980 .
                in “gang lopen”…..was ie direct weer draaiende.
                heb nieuwe starter + contactslot (voor de zekerheid) laten plaatsen en
                het euvel is opgelost.

                grtz,

                  hey T_911 ik heb ook een alarm,boven de achteruitkijkspiegel hangt een soort antenne en in de linkerachtervleugel kort bij de deur zit een extra sleutelgat.een standaard alarm denk ik maar of het nog werkt…?
                  ik weet ni of dit hetzelfde is als bij jou maar ik denk niet dat het probleem zal liggen.
                  aan deze topic tezien zijn er wel meerdere porsches met dit(soort)probleem 😯 😕
                  mvg tom

                    Bij mijn 911 2.7 heb/had ik ook soms een probleem met warm starten.

                    Ergens op het net (maar ik vind de pagina niet meer terug) had ik gelezen om voor het stilleggen van de motor de wagen ongeveer 30 seconden stationair te laten draaien en daarna het contact op de eerste stand te zetten en voor een minuut of twee de benzinepomp te laten draaien. Sinds ik dit consequent doe heb ik eigenlijk geen probleem meer gehad, behalve als ik de wagen verplaats en de motor dus maar heel korte tijd draait, maar dit is misschien een ander probleem (iedere reden om nog een toerke te doen is goed 🙂 ).

                    Peter

                      Dacht inderdaad ook in die richting. Weet dat het een gekend probleem was/is bij de eerste 924ers. De benzineleidingen werden te warm waardoor je bezine gaat verdampen. Bij koude start geen problemen, maar eens hij warm staat wil hij niet meer. Denk dat ze daar een soort isolatie voorzien om het te verkomen. Of dit nu hetzelfde is voor een 911SC …. ???

                        ik vermoed dat dit de beruchte ‘vapor lock’ is? Misschien eens op die zoekterm zoeken, want er is hier al een en ander over geschreven, dacht ik… al weet ik eerlijk gezegd niet meer wat de oplossing ervoor was… 😳

                          Denk het niet.
                          Heb al een paar keer over dit probleem gelezen en ook mijn ’78er SC had dit probleem. D’r is toen nooit laten naar kijken dus ik kan je niet vertellen wat’t uiteindelijk was.

                            Nog even bij vermelden dat er een Texalarm bij op gemonteerd zit. ik vermoed dat dit het euvel gaat zijn.. maar vooraleer we dit er laten uitsleuren zijn wat bedenkingen toch altijd meegenomen. 💡

                            Jij perongeluk zoiets in je auto zitten Tom?

                              hey
                              heb geen idee wat het zou kunne zyn maar ga dit goed opvolgen want ik heb net hetzelfde probleem.
                              bij mij is het wel een944turbo
                              geen probleem bij koud starten zelfs niet na 2weken.maar wanneer hij goed warm staat en hem even laat staan…
                              heb em vorige keer 20min laten afkoelen met kapo open en dan starte hij terug.
                              ik hoop da je snel de oplossing hebt,veel sucses

                            13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.