Startprobleem 944 S2

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 944 Startprobleem 944 S2

• Maker
    Discussie
  • Heb daarstraks effe een benauwd moment gehad toen de 944 mij in de steek liet aan het tankstation. :think:
    Vraag me af wat de oorzaak is. Kan het aan oude benzene liggen? Te lang stilgestaan? Starter?

Toen ik hem een paar weken geleden nogeens startte, had hij het al moeilijk en moest ik enkele pogingen doen om hem weg te krijgen.
    Vanmiddag, nadat ik Porsche heb zien zegevieren, besloot ik hem buiten te rijden om te kuisen. Wederom startte hij wat moeilijk maar het lukte toch nog vrij snel. Omdat de bezinemeter niet echt goed aanduidt en al redelijk leeg aangaf (weet eigenlijk niet of dat die een reserve lampje heeft), besloot ik toch maar eerst naar het tankstation te rijden, een kleine 2 km verder. Starten ging ditmaal iets beter.
    Nadat ik getankt had, wilde hij echter helemaal niet meer starten. De startmotor draait wel rond maar hij geraakte niet op gang. Ook niet bij het gasgeven tijdens starten. Heb dan naar de madam gebeld om mij te komen halen maar toen ik nogeens probeerde te starten, lukte het uiteindelijk wel. Ik vraag me af wat de oorzaak is. De batterij is goed opgeladen. De startmotor draaide ook rond.
    Kan het aan de benzine liggen? De warme garage waarin hij staat? Bougies?
    Om goed te zijn zou ik er mss een paar tientallen kilometer moeten mee rondrijden en dan morgen nogeens proberen te starten. Ergens naartoe rijden en hem daar stilleggen, zie ik niet echt zitten.
    Iemand tips?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Foto’s van die kemel….???? 😉

Het was dus de DME. Daarnet de misses opgepikt en korte rit gedaan als test met de oude DME. Na een paar kilometer viel hij stil. Verschrikte blik op het gezicht van de misses. Ikke koelbloedig nieuwe DME uit handschoenkastje genomen en in stilte gehoopt dat het de DME was…. En ja hoor. Nieuwe plaatsen en weg. :driver:
        Effe later ontdekte dat ik nog een kemel had begaan gisteren met aan de versnellingspook nog wat te prutsen. Op zich niks ergs maar voldoende om ervoor te zorgen dat de misses niet snel meer geneigd zal zijn om nog in de 944 te stappen…. Tja….

Kan ook de BDP sensoren zijn.. makkelijk zelf te testen zie link

Heb ondertussen al besteld bij RP samen met nog iets voor de versnellingspook.
            Als het vooruit moet gaan, moet het vooruitgaan, hé! 8)

Zelfde fabrikant?

Bij van Kessel vind je ze van een andere fabrikant zelfs voor 25 euro
              [URL]https://www.vankesselsportscars.com/de/elektrisch-systeem-en-verlichting/dme-relais/99361522700-dme-relais-924s-944-968-964-en-993-imitatie.htm[/URL]

Wim

Alleen als je geld te veel hebt? 😉

:think: Heb prijs gekregen van OPC. 64,53 EURO excl btw en op RP staat er ene voor 47,52 EURO geleverd en btw incl.

Is er een goede reden om niet die van RP te bestellen?

Ok merci voor de info! Ik ga mij eentje reserve bestellen. Heb prijs gevraagd bij een OPC en dan kan ik vergelijken met RP.

Heb er hier in principe nog een paar liggen, maar maak al eens zo’n kabeltje, zoals hier uitgelegd…

Click…

Bestel alvast maar een reserve DME relais, kan nooit kwaad.

:think: Ben hem net nogeens gaan starten en nu deed hij het weer van de eerste keer zonder aarzeling. Toen ik gisteren het probeerde nadat ik terug thuis geraakt ben, startte hij ook van de eerste keer. Misschien toch wat slechte bezine, of filmpje op de bougies door een aantal keer te starten in de garage en terug stilleggen? :think: Op de DME staat ook al de code die begint met 993. Is dit de originele of zou al eens vervangen zijn?
                          Ik hou het in het oog en zal straks misschien nog effe een toertje maken.

Ik ook ,
                            en zelfs tijdens het rijden “uitvallen” ! !
                            Andere DME relais (probleem gedaan)

Had ik soms ook wat last van vorig jaar bij de 968, maar met nieuwe DME relais (met 993 code) zijn de problemen van de baan.

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.