- Dit onderwerp bevat 13 reacties, 8 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 7 jaren, 7 maanden geleden door .
-
Discussie
-
18 juni 2017 om 19:40
Heb daarstraks effe een benauwd moment gehad toen de 944 mij in de steek liet aan het tankstation. :think:
Vraag me af wat de oorzaak is. Kan het aan oude benzene liggen? Te lang stilgestaan? Starter?Toen ik hem een paar weken geleden nogeens startte, had hij het al moeilijk en moest ik enkele pogingen doen om hem weg te krijgen.
Vanmiddag, nadat ik Porsche heb zien zegevieren, besloot ik hem buiten te rijden om te kuisen. Wederom startte hij wat moeilijk maar het lukte toch nog vrij snel. Omdat de bezinemeter niet echt goed aanduidt en al redelijk leeg aangaf (weet eigenlijk niet of dat die een reserve lampje heeft), besloot ik toch maar eerst naar het tankstation te rijden, een kleine 2 km verder. Starten ging ditmaal iets beter.
Nadat ik getankt had, wilde hij echter helemaal niet meer starten. De startmotor draait wel rond maar hij geraakte niet op gang. Ook niet bij het gasgeven tijdens starten. Heb dan naar de madam gebeld om mij te komen halen maar toen ik nogeens probeerde te starten, lukte het uiteindelijk wel. Ik vraag me af wat de oorzaak is. De batterij is goed opgeladen. De startmotor draaide ook rond.
Kan het aan de benzine liggen? De warme garage waarin hij staat? Bougies?
Om goed te zijn zou ik er mss een paar tientallen kilometer moeten mee rondrijden en dan morgen nogeens proberen te starten. Ergens naartoe rijden en hem daar stilleggen, zie ik niet echt zitten.
Iemand tips?
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.