startprobleem, hendeltje naast handrem?

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 startprobleem, hendeltje naast handrem?

• Maker
    Discussie

• flat64ever
    Deelnemer

hallo,

heb zopas een targa uit 74 aangeschaft en heb soms problemen bij het koud starten. nu heb ik in een ‘manual’ op internet gezien dat het hendeltje naast de handrem een soort starter is. ik wist dat niet en heb dat maar naar beneden gedaan, gezien ik dacht dat dit met de verwarming te maken had… zoals bij de kever, mijn eerste liefde.
      ik zal vanavond als ik thuis kom nu wel eens proberen met dat hendeltje omhoog, zal dit verschil uitmaken. zijn er trucs bij het starten?

de mijne is al met het CIS systeem. beter niet op gaspedaal te drukken bij starten, of wel?

eens de wagen gestart , dan heb ik geen probleem meer : ik mag hem dan zoveel keer afleggen en starten als ik wil, hij is steeds bij de eerste trek weg. warm of koud maakt dan niet meer uit. het is enkel die eerste keer na een paar uur stil gestaan te hebben…

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
      • betreft dit hetzelfde (rode)hendeltje als op een SC?
        men heeft me toch ook gezegd dat dit dient om de verwarming “open te zetten”

met het hendeltje omhoog start de bolide onmiddellijk!! ik blij natuurlijk!

dank voor de hulp 😉

[quote=”mcklusky”:36qq8jqx]Dat is een soort van handgas, voor als hij koud is, een soort van hand choke dus eigenlijk… dit was wel niet op alle modellen…[/quote]

een choke is het niet echt, het veranderd niks aan het mengsel , eerder een soort van handmatig gaspedaal, alsof je het pedaal een heel klein beetje indrukt ( en ik geloof dat jet het pedaal zelfs kan voelen bewegen als je de handthrottle gebruikt, was toch zo op mijn 73’er, al was dat geen CIS auto)

In gewone stand staat deze beneden, als je toerental wat wil opdrijven omhoog zetten en zelf wel eerst klein beetje gas geven.

Dat is een soort van handgas, voor als hij koud is, een soort van hand choke dus eigenlijk… dit was wel niet op alle modellen…

@ lode : wat bedoel je? moet ik dit hendeltje niet naar boven doen voor ik start, maar eens gestart wel? hij heeft idd moeite om in toeren te komen als ik start, daar zit het probleem

Bij mij enkel om het stationair toerental wat te verhogen, anders geen probleem met starten. Enkel door mij gebruikt als hij koud is NA het starten.

mvg

Lode

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.