- Dit onderwerp bevat 30 reacties, 6 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 16 jaren, 3 maanden geleden door .
-
Discussie
-
18 juli 2008 om 23:20
Hallo,
Ik heb een tijdje van mij niets meer laten horen omdat ik mijn 3.2 Cabrio van 1983 voor 2 jaar op stal had gezet totdat hij Oldtimer zou worden. Af en toe wel eens het blokje om gereden maar niet echt op de baan bebracht.
Volgende maand is het dan zover, dan wordt hij 25 Jaar en zou ik hem als oldtimer inschrijven.
Eergisteren heb ik er een nieuwe batterij ingestoken en wat opgefrist met het oog op …
Tot mijn verbazing sloeg de motor niet meer aan. Normaal starte deze vanaf de eerste draai aan de sleutel en nu, .. niets meer.
Ik heb dan een paar testen gedaan, heb alle kontactpunten met WD40 bespoten, alle zekeringen nagekeken, benzinepomp reuteld bij starten en heb de relais onder de zetel vernieuwd. De bobijn en de besturingsdoos onder zetel zijn OK? Ik heb deze uitgeprobeerd bij een andere porsche en deze werken prima, ook de originele relais.
Als ik met een testlampje op de + en de – van de bobijn voel, brand het lampje bij het starten, wat volgens mij betekend dat er stroom op de bobijn zit.
Maar wat ik ondervonden heb is dat wanneer ik de kabel van de Bobijn naar de delco aan de delco los maak ik geen vonken zie (of voel) bij het starten niettegenstaande de bobijn en de kabel OK zijn. Ik weet niet of die vonken duidelijk zichtbaar moeten zijn want onderaan de kabel is er nog een stuk rubberDit is voor mij een raadsel. Iemand met wat ervaring met de onsteking?
Ik ben wat uitgeteld en roep wat deskundige hulp in.
Bedankt.Mirage 😥
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.