Stationair onregelmatig

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Stationair onregelmatig

• Maker
    Discussie
  • Hallo ik zal me eerst voorstellen ik ben jacob en heb een 996 c4 van 2000
    met egas nu loopt hij staitionar niet mooi rond schomelt wat met toeren en je hoort het ook als hij loopt ik heb de maf sensor al vervangen maar daardoor is het niet verandert op toeren en onder het rijden verneem ik verder niets aan de auto
    wie heeft er hier een idee

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
    • Luchtmassameter eens (laten) demonteren en reinigen kan mss helpen.

Nico,

Neen, niks in de versellingspook.
        Bedankt

[quote=”petglib” post=192574]Hallo,

Ik heb een 996 C2 2002 en had graag meer uitleg gekregen over de exacte symtomen ?
          Mijn P draait stationair “normaal en constant” maar voel heel duidelijk trillingen. De passagierstoel staat er van te daveren. Eens gelanceerd geen enkele hapering of trilling te voelen.[/quote]

Voel je het in de versnellingspook ook?

Overmatige speling op het dubbelmassa vliegwiel?

Epic bump ! :mrgreen:

Hallo,

Ik heb een 996 C2 2002 en had graag meer uitleg gekregen over de exacte symtomen ?
              Mijn P draait stationair “normaal en constant” maar voel heel duidelijk trillingen. De passagierstoel staat er van te daveren. Eens gelanceerd geen enkele hapering of trilling te voelen.

Hallo,

Net de auto opgehaald en hij is weer klaar de nokenasversteller zat vast.
                En is vervangen loopt nu weer goed.

Nee die van mij heeft de nokkenas versteller defect ik hoop maar dat het daar van komt maar zodra deze vervangen is hoort u het hier

Jij hebt mij toch een mail gezonden dacht ik en staat die auto nu niet ergens in een andere garage ? een blauwe 996 ?

Ik werk zelf bij Volvo daar gaat ook wel eens zo’n klep stuk alleen daar kun je een stuk beter bij

vreemde ziekte die porsch 😥

Hallo,

Ik heb de auto nog niet gebracht ze hebben pas na de vakantie tijd.
                          Maar hij heeft met de tester de rechter kant ook even uitgezet en toen,
                          kwam er het zelfde geluid uit de uitlaat als links.
                          Maar ik hou jullie op de hoogte.

en wat nieuws van het probleem al verholpen

Hallo,

Ik heb hem hier in de buurt even laten uitlezen het is de linker nokkenasversteller pech dus ze hebben hem daar ook even aan gestuurd.
                              Dat hielp helaas niks dus kapot hopelijk alleen de elektrische klep.

Bedankt dat zou mooi zijn.
                                Ik hoop dat rsr ook nog even wat van zich laat horen.
                                Morgen wordt het weer hier wat beter dus ga ik er weer mee rijden.

Die van mij heeft ook identische symptonen. In koude toestand is z’n toerental stabiel. Wanneer de motor warmgereden is, dan schommelt het toerental. Ik heb hem nog maar een paar weken. In principe zou dat onder garantie hersteld moeten geraken. Als ik de oplossing ken zal ik zeker niet nalaten om ze te posten.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.