Stationair onregelmatig

Home Forum Porscheforum Technisch Watergekoelde Porsches 996 Stationair onregelmatig

• Maker
    Discussie
  • Hallo ik zal me eerst voorstellen ik ben jacob en heb een 996 c4 van 2000
    met egas nu loopt hij staitionar niet mooi rond schomelt wat met toeren en je hoort het ook als hij loopt ik heb de maf sensor al vervangen maar daardoor is het niet verandert op toeren en onder het rijden verneem ik verder niets aan de auto
    wie heeft er hier een idee

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
    • Ik zal ook nog even wat toevoegen.
      Het is bij mij begonnen nadat ik de accu klem verwijdert en weer aangebracht heb.
      Ik heb nog geen tijd gehad om hem uit te laten lezen.

Ik denk wel dat ze na heel wat research de oplossing niet zomaar te grabbel gooien op het forum. Begrijpelijk. Mijn garage vroeger (Alfa) had een oplossing gevonden voor het veelvuldig stukgaan van de cilinderkoppakking bij de 2.5 V6 motoren. Zelfs de mensen van de invoerder konden op hun kop gaan staan. De oplossing bleef binnenshuis. En ik kan uit ervaring zeggen dat het echt werkte. M.a.w een verbetering aan de motor. Oei, ik dwaal af….. 🙄

[quote=”RSR” post=100486]wij hebben na lang zoeken enkele jaren geleden de rede gevonden voor dit fenomeen en was er zelf ook effe van versteld.[/quote]
          Wij blijven ondertussen ook versteld…

Voila ! Afspraak maken bij RSR en terug “gerust” :driver:

Ik heb hier effe alles doorlezen en ik moet je met spijt melden dat er nergens de juiste rede te vinden is. Dit probleem komt veel voor en de meeste mensen blijven hier dan ook met verder rijden maar ik kan u vertellen dat op dat moment de meeste motoren breuken kunnen oplopen. Het heeft niets met ontsteking, gasklep, enz … te maken, wij hebben na lang zoeken enkele jaren geleden de rede gevonden voor dit fenomeen en was er zelf ook effe van versteld.

Mvg,

Luc

Hallo dat ga ik doen maar met dit weer rij ik er niet in ik denk dat ik hem in de vakantie even laat uitlezen verder heb ik ook nog een 944 voor slecht weer zeg maar
                alvast bedankt voor jullie hulp

Welkom .
                  Hou ons op de hoogte wat de oorzak is of was en met wat opgelost .
                  Funny

Van harte welkom hier

Bobines, en beter nog: eens laten uitlezen zoals bully al zei.
                      Je moet geen schrik hebben van een OPC voor zoiets hoor, *zo* duur zijn ze nu ook weer niet.

Bedankt, ik zal er om denken

Bedankt voor jullie reactie’s.
                          Ik heb De lmm al vervangen.
                          Onder het rijden verneem je er niks van.
                          Maar als je een tijdje stil moet staan dan begint hij een beetje,
                          Heen en weer te schommelen stationair.
                          Ik heb ook het gasklep huis al schoongemaakt.
                          Er branden ook geen storing’s lampjes.

Bobines,LMM, laten uitlezen, voor plof. :sarcastisch

PB

*2nd that*

Welkom trouwens!! 😉
                                Maar een beetje leestekens en je tekst eens nalezen alvorens op “send” te klikken dragen toe tot betere leesbaarheid en dus per definitie ook aan meer en betere antwoorden.
                                Ik weet *totaal* nog niet over wat je het hebt momenteel.

[quote=”PatrickB” post=98596]Bij egas had je me al compleet verloren. :wtf:[/quote]gas electronische gas pendaal dus zonder stationaire klep

15 reacties aan het bekijken - 16 tot 30 (van in totaal 31)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.