Steek velgen laten omboren

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Steek velgen laten omboren

• Maker
    Discussie
  • Ik heb een set velgen op het oog dewelke 5×112 zijn. Aangezien de bouten afgedekt worden dmv een deksel, vroeg ik me af of het eventueel mogelijk is om de originele steek laten dicht te lassen en vervolgens steek 5×130 te laten boren. Dit omdat ik niet kan werken met spacers doordat de velgen nu al 13j zijn achteraan. 😉

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • Ik heb een set bbs rs harten in 16” die weg mogen

bbs rs 131 & 132
      OEM 5×130
      centers,wafels,doppen en sleutel
      850€

0

Ik heb op het allerlaatste nippertje de bieding gemist… :bounce:

Ik was bezig met het avondritueel van m’n dochter (bedtijd) en de lousy ontvangst op m’n GSM heeft ervoor gezorgd dat ik net niet heb kunnen meebieden. Jammer want de prijs was zeer schappelijk naar mijn mening.

En ja, budget & singer, i know… Vandaar ook dat ik sprak over een soort van (budget)Singer. Ik weet dat budget singer klinkt als een soort contradictie maar als je kijkt naar wat een singer normaal kost, dan kan een ‘budget’ versie nog steeds een heel andere betekenis hebben. Ik zou trouwens ook geen letterlijke kopie maken, eerder wat eigen twists & tweaks die mij de moeite lijken.

0

strange,ne maat van me heeft 3 weken geleden zijn velgen daar nog laten herboren..

0

[quote=”Egothan” post=170240]neem contact op met Rolf Schönemann,deze herboort proffessioneel velgen naar de gewenste steek.[/quote]

Die is helaas al paar jaar overleden hoor… De zaaknaam bestaat nog maar doen enkel nieuwe velgen, geen bewerkingen meer.

0

Mooie droom. :up:

Wel nog nooit de woorden budget en Singer in één zin gehoord… :mrgreen:

0

Thanks for the tips guys! 😉

Het zijn idd 3-delige BBS’en. Het blijven zalige velgen, enkel het poetswerk is wat minder… :bounce:

Ik had er nog niet aan gedacht om de harten zelf te wisselen maar dat lijkt me idd wel de beste optie dan! Ik moet het geheel toch nog eens deftig bekijken en eens zien hoe het zit met de ET’s.
                De omgeboorde die ik destijds zag lagen op m’n golf mk2 – VR6 en daar was de overschot tussen de verschillende steken maar magertjes. Het leek mij niet 100% veilig alleszins.

Wel, om precies te zijn, de P in kwestie is er nog niet eens… :happy:
                Ik weet het, ik loop wat vooruit op de zaken maar de droom dat er ‘ooit’ een soort van (budget)Singer komt, wordt alsmaar meer realiteit. Al hetgeen ik tijdens mijn speurtochten tegen kom wat interessant kan zijn, probeer ik al op de kop te slaan. Al is het maar om wanneer het zover is, het hele opbouwproces wat vlotter te laten verlopen. Een mens moet dromen zolang zijn droom nog geen werkelijkheid is hé… 😉

0

Zijn 3 delige BBS RS’en. :respect2: Zijn regelmatig in steek 5×130 te vinden, 944’s hebben deze vaak steken.
                  Aangezien ze dus niet ZO zeldzaam zijn zou ik ook eerder een set passende harten zoeken ipv om te boren.
                  Reken voor een setje opmakers een €800-1000. De “overschot” van de velgen raak je ook wel weer kwijt aangezien er nogal veel mensen op deze rijden in de VAG scene en zelfs JDM’s zie je meer en meer op RS’en rondbollen.
                  Is één van de meest tijdloze velgen die (bijna) overal goed onder staan. 😉

Aangezien je zegt dat het misschien niet zo verstandig is om op een P te herboren, hoeveel paardjes heeft die P dan…? 🙂

PS: Die 13j’s zijn f*ckin’ sexy! *luv

0

zijn die boutjes voor de show of zijn de velgen werkelijk 2-delig?
                    als het kan zou ik andere velgharten steken ipv om te boren naar 5×130; of ze gemakkelijk te vinden zijn en aan welke prijs ?

0

neem contact op met Rolf Schönemann,deze herboort proffessioneel velgen naar de gewenste steek.

0

[quote=”WES-RS” post=170233]13j!? 😯

PICS! :mrgreen:

Velgen omboren is normaal gezien gewoon mogelijk.
                        En als het hart aan de achterzijde vlak is, hoeft er zelfs helemaal niets dicht gelast te worden.
                        Dan worden de nieuwe gaten gewoon tussen de oude geboord en creëer je dus een multisteek velg. :up:[/quote]

Dat heb ik idd nog al gezien dat er tussenin geboord wordt. Maar dan lijkt er niet veel over te schieten, kwestie van stevigheid. Op een golf ok, maar op een Porsche…

Pics? Ok dan!

@993: als je met mooi, esthetisch bedoelt, maakt het niets uit hoor. Zie je niks van dankzij het naafdeksel. 😉

Attachments:
                        • BBS13J.jpg
                        • BBS13J2.jpg
                        0

Hmmm…..ja, kan wel maar velghart wordt dan zwakker en of dat nu zo mooi is????

0

13j!? 😯

PICS! :mrgreen:

Velgen omboren is normaal gezien gewoon mogelijk.
                            En als het hart aan de achterzijde vlak is, hoeft er zelfs helemaal niets dicht gelast te worden.
                            Dan worden de nieuwe gaten gewoon tussen de oude geboord en creëer je dus een multisteek velg. :up:

0
                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.