steen op voorruit

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen steen op voorruit

• Maker
    Discussie
  • Wat iedereen al eens overkomt is mij gisteren overkomen.Steen in het midden tegen de voorruit met als gevolg een “ster” erin. 😥 Is een herstelling de moeite of is dit maar tijdelijk goed.Hoe wordt dat gedaan en eventueel waar?(regio Balen-Mol-Leopoldsburg)

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
    • ze kunnen dat normaal behandelen met verzinken, coaten,.. ergens in een garagemagazine ooit eens gelezen dacht ik, dus het moet kunnen

[quote=”RufieF6″:28poc7wz]………………………..Ik zou niet te vlug een voorruit laten vervangen, want als dit niet volgens de regels van de kunst gebeurt, kan je daarna last van corrosie krijgen rond het raam.

Gr,
        Rufie.[/quote]

Oeps,nu pas gezien dat ik verzekerd ben voor glasbreuk.Dan is de keuze snel gemaakt.
        Op dit ogenblik is er over een lengte van 10 cm aande rand van de rubber rond de ruit een beetje blaasjesvorming,zal wel roest zijn zeker.Volgens een carrossier sneuvelt meestal de ruit als die roest op die plek wordt behandeld.Daarom had ik nog geen stappen ondernomen om dit te laten wegwerken.Aangezien ik nu toch zit met een kapotte ruit (verzekeringsgeval)is het misschien mogelijk om dit op de een of ander manier tecombineren:nieuwe ruit (verzekering)+roest weg.Ben ik verplicht om een nieuwe ruit te laten plaatsen bij een officiele dealer?
        Volgens dezelfde carrossier komt de corrosie op die plek ALTIJD terug na verloop van tijd.Is da zo?? ❓

De 993 ruit is idd een pak duurder. Trouwens, de Van Kessel ruiten zijn volgens mij niet met de antenne?

Groeten

Een voorruit van een 993 is niet hetzelfde als een oude 911 en kost dus wel een pak meer dan 125 euro…

ik plaats de ruit zelf, bij een 911 is dat gewoon in de rubber plaatsen, chromé of zwarte rand erin en in de wagen trekken, lijkt gemakkelijk maar ben er toch een paar uur met bezig, de ruit koop ik bij Van Kessel en kost 126 euro (zijn beetje opgeslaan precies) zonder BTW

Heb ook eens zo een herstelling bij Carglass laten doen.
                Dit heeft nog geen maand geduurd en het begon verder te barsten.

Dus toch een nieuwe ruit moeten laten steken. Ze brengen de kosten van die herstellin dan wel in mindering hoor.

Dat mag ook wel want Carglass is zeker niet goedkoop !

Mijn huidige daily driver op 10 dagen tijd 2 maal een nieuwe voorruit laten plaatsen. meer dan 500€ per keer !
                Aangezien het een leasewagen is en hiertegen verzekerd trek ik het mij natuurlijk niet erg aan hé.
                Voor je prive wagen zou ik toch eens even rondhoren indien je niet verzekerd bent tegen glasbreuk.

[quote=”porschke”:20qmlrwf]voor welke wagen is het, want een vooruit voor een 911 kost geen geld, ik heb tss de 125 en 150 euro betaald geloof ik voor een groengetinte en met zonneband[/quote]

993

Bijna 10 jaar geleden heb ik eens een voorruit laten vervangen.Dat was toen van een 3.2 van 1984. Bijna 18.000 fr 😯 bij officiele dealer.Moest wel zelf niks betalen,was een verzekeringsgeval.

Ik ben al een paar keer bij Carglass geweest om een sterretje kleiner dan een 2euro stuk te laten verwijderen. Steeds tevreden.

Ik zou niet te vlug een voorruit laten vervangen, want als dit niet volgens de regels van de kunst gebeurt, kan je daarna last van corrosie krijgen rond het raam.

Eerste keer dat ik hoor dat een raam van een 911 zo goedkoop is 🙄

Gr,
                    Rufie.

voor welke wagen is het, want een vooruit voor een 911 kost geen geld, ik heb tss de 125 en 150 euro betaald geloof ik voor een groengetinte en met zonneband

[quote=”jokke”:e6vwrl9v]Iedereen bedankt voor de info.

Op de terugweg op de autostrade met ster (1 cm doorsnee)in de ruit was het wel regenweer,dus vuiligheid.Ik veronderstel dat die plek eerst wat kan gereinigd worden ofnie?[/quote]

nou, bij mij ging dat niet meer, op het moment dat er vuiligheid in was, konden ze het ni meer herstellen….dus bij mij kwam er n nieuwe ruit in…. 🙁

Iedereen bedankt voor de info.

Op de terugweg op de autostrade met ster (1 cm doorsnee)in de ruit was het wel regenweer,dus vuiligheid.Ik veronderstel dat die plek eerst wat kan gereinigd worden ofnie?

[quote=”fdeville”:2qe8uc8g]Ik denk dat carglass dat doet, misschien is er eentje in je buurt. Hun reclame vertelde altijd dat als de ster niet groter is dan een 20fr stukje (ja, was een oude reclame…) dan kunnen ze het repareren.[/quote]

Idd. Carglass hersteld indien de ster niet groter dan een muntstuk van 2 euro (nieuwe reklam 😀 ) EN niet in het gezichtsveld van de bestuurder zit.

Als de ruit langs de binnenkant beschadigd is (dus erdoor zit) zal die moeten vervangen worden.

Een herstelling gebeurt met hars, denk ik.

Zorg ervoor dat je een sticker op de ster kleeft zodat er geen vuil kan inkomen.

En probeer het toch zo snel mogelijk te herstellen, want door trillingen kan de ruit gemakkelijk verder scheuren.

Een herstelling duurt ong. 3/4 uur en kost (als ik me niet vergis) een dikke 60 euro.

Hopelijk valt het mee voor je !

maar je moet wel zo snel mogelijk gaan ofwel afplakken zodat het vuil geen tijd heeft om erin te geraken anders zie je de ster wel 😉

WB

Hey Jokke:-)
                                Heb alleen nog maar een volledige ruit laten vervangen, en dan is carglass ontzettend duur. Ben dan naar een bedrijfje geweest iets voorbij de oprit vd autostrade in Geel(richting Westerlo aan de rechter kant). Was veel goedkoper en ook goed gedaan!

jep , en dan is het wel goed gedaan… je ziet het niet ! tenminste in de mijne zag je het niet….

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 16)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.