Steenslag

Home Forum Porsche Talk Steenslag

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
    • Ik zou graag op de voorkant -bumper, kap, wangen- iets tegen steenslag willen voorzien…
      Wat hebben jullie voorzien? Waar hebben jullie het laten doen of zelf gedaan?
      Voordelen, nadelen…? Mocht iemand zich geroepen voelen om het samen (zelf) te doen, hoor ik dat ook graag :mrgreen: :salut:

heb bij mijne de voorbumper, zijkanten onderste helft van de deuren en een stukje achter het achterwiel toen laten voorzien van x-pell, weet wel niet wat dit gaat doen op lange termijn naar verkleuren of zo….:engeltje:

Hier ook voor xpell gekozen. Zeer content van, absorbeert zeer veel steenslag, ook die van de wat hogere snelheden 😉
          Laten zetten bij RSTB in Tessenderlo. https://www.rstb-car-detailing.be/

Ok top! Verkleuren das mss ook wel waar…? :think: @Stefan, waar ben jij geweest?
            Iemand al bij Hermens in Veldwezelt geweest? Dat is vlakbij mijn ouders, daar zouden ze ook een afdeling detailing hebben…

Ik heb m laten doen bij Loko polisch te Opitter Bree…

Ik zou daar toch nog eens over nadenken in jouw plaats:

– die folie verkleurt na verloop van tijd, zeker op lichte carrosseriekleuren zie je dat duidelijk
                – bij ‘t verwijderen heb je kans dat de lak meekomt, en je alsnog moet laten herspuiten
                – je krijgt nooit de originele glans van de lak te zien door die folie
                – vaak zie je nog lelijke randen ed
                – bij minder goeie installateurs ontdek je pas na verwijdering beschadigingen, zgn “cuts” enz.

Hier wil ik toch eens op reageren hoor…

XPEL Ultimate Plus folie als je deze googlet kom je uit bij de echte professionele , niet jan met de pet om de hoek die kan, wrappen

Xpel folie is veruit de beste beschermfolie die er momenteel bestaat op de markt en ja je laat je dure Porsche toch helemaal doen ; niet deels wijze aub je smeert jezelf ook niet half in met zonnecreme.

Folie verkleuren : de Xpel kan( moet) je behandelen met dezelfde beschermcoating als een lakverzegeling

kijk eens op https://www.pole-position.be/nl/diensten/xpel-folie

Totale kostprijs ;ergens gemidd ts 4000€ en 5500€ ; is dit duur ? misschien wel voor een auto van 45K€ maar voor een Sportwagen van 110K€ tot pakweg 185K€ : een peulschil toch. (Sommigen geven hetzelfde bedrag uit aan “sportuitlaten” voor meer lawaai op straat 😀 😀 )

Is het te duur voor velen : dan na enkele jaren steenslag laten bijspuiten met een zeer grote kans op kleurverschil

Wees tevens op je hoede voor zogenaamde namaak X pell folie !!

Amusement met jullie “deels tegen steenslag- beschermde” Porsche :is echt zonde hoor 8)

Kavaca folie , iemand bekend mee?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.