stel jezelf even voor

Home Forum Stel jezelf even voor ! stel jezelf even voor

• Maker
    Discussie
  • Ben nieuw op Porsche forum hoewel ik al jaren alles over Porsche volg.
    Ik ben als RACB verantwoordelijks voor standen zowat 40j op alles circuitraces en heb dus heel wat Porsches zien winnen .
    Ga al sinds 1976 als offiial naar 24Hr Lemans.. Ben nu helaas/gelukkig ? 2j met pensioen:dus wordt 67j
    Ik ben steeds autoliefhebber geweest en heb diverse speeltuigen gehad : Catherham, A110 , Miatta , Mx5 etc.
    Toen naar Boxster overgestapt : 986 , 987 en nu 981.
    De 981 is echt een stap vooruit ,zeker de PDK -oude had tiptronic ! en zelfs met de 20″ P zeros rijdt hij heerlijk en ..zacht !
    De PSE is zalig .
    De legendarische “betrouwbaarheid ” is mij telkens ontsnapt .. steeds wel iets voorgehad en gezien bij mijn 2 vorige Boxsters de dakcontructie kapotging ….en natuurlijk net op verlof in Z Frankrijk …. zou ik ga graag ” ervaringen ” hebben hoe het cabriodak van de nieuwe 981 zich “gedraagt .
    groeten
    marcel

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
    • Beide zijn mooi in het geel!!

Hartelijke welkom op ons forum!!
      Ik kan alleen maar beamen wat diegene die mij zijn voorgegaan in het geven van commentaar en welkom heten : mooie collectie!!!!!!!!!!! :first:

+1 rood vind ik zeer mooi op een 981…. Boxster!
        Op een 981 Cayman is er nog een betere kleur…

mooi zeg!!!!

Alpine :lekker: :lekker: :lekker:
          MG nooit mooi gevonden
          981 :respect2: :respect2: :respect2: in de juiste kleur :up:

XXX

Dienen Alpine *luv

Mooie collectie opgebouwd, een dikke feli man !

mooie collectie, moet zeggen, die alpine heeft wel iets :lekker:
                en zoals Wim terecht zegt: jouw MG mag er best wezen :first:

Wim

Mooi man, maar is de MG te min om te vermelden. :what: 😉

Een poging om wat fotos met men Boxster verleden door te sturen .
                    DSCI0006_2015-02-16.jpg 986

DSCI1063.jpg 987

IMG_0226.jpg A110
                    P2110861.jpg 981

Ik heb geen idee of deze bijlages goed zitten ???

dan is er ongetwijfeld iets mis geweest met de correcte afstelling van je cabriodak(en). zeker als ook nog de afdekplaat scheef trekt.
                      het is ook een kwestie van goed onderhoud. bijna iedereen pleegt stipt onderhoud aan motor en versnellingsbak, maar smering van het dakmechanisme wordt steeds overgeslagen. in sommige OPC’s hebben ze er blijkbaar ook heel wat moeite mee om het (na een defect terug) goed te onderhouden (krijgen).

hier een liefhebber met een 97-er 986 waarvan het dakje nog steeds probleemloos en zonder vrees opent en sluit. inmiddels wel zelf het canvas vervangen door één met glazen ruitje en ook de wormkabels vernieuwd want die worden op den duur korter door de torsiekrachten.

Cabriodak.

Heb met de 986 flink “miserie “gehad :toen braken die dingen nog ..brutaal af !!
                        Met de 987 van zelfde laken een broek maar inderdaad zitten kunststof bolgewrichtjes op …die breken ook maar zijn makkelijker te vervangen en kosten minder.
                        mijn 987 was van 2005;240pk,
                        Eigenlijk nooit al rijdend opgemaakt …. zelfs stilstaand steeds met de vrees ..gaat alles heel blijven!!
                        bij mij was de afdekplaat ook krom-steunen-
                        Hoop dat de fotos er door gekomen zijn .394

Zoals gevraagd :Dan toch een^paar “oude en jonge ” fotos !
                          zijn geen super kwaliteit ..
                          maar geven beeld van ?geschiedenis .
                          alpine001.jpg

IMG_0229.jpg

IMG_20130524_205258.jpg

DSCI0006.jpg

IMG_20150206_150335.jpg

IMG_20150208_095711.jpg
                          hoop dat het lukt , ben geen geavanceerde Pc mens .

welkom

Hey Marcel, welkom op het forum.
                              Je bent het levende bewijs dat de *porsche microbe van alle leeftijden is en dat ze nooit overgaat. Veel succes met je Boxster! :applaus:

Welkom MArcel!
                                De 986 had wel wat probs met de dak techniek, deze heeft meerdere updates gehad en was best probleemloos op de 987. De 987 van voor 2007 met de 239pk motorisatie zou ook nog wel problemen gehad hebben met de kloktiming, maar di t eerder als iitzondering als regel. Hetgeen ze allen last van hadden was licht verwrongen armen vanwege openen en sluiten tijdens rijden en te grote krachten. Dit deed de kap uiteindelijk falen.
                                De constructie op de 981 zou weerom beter moeten zijn maar toch aan te raden de kap enkel bij noodzaak te openen en te sluiten al rijdend.

welkom op het fotum
                                  en veel plezier met de Porsche
                                  :drink:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.