Stenay-Reims-Champagnestreek afgelopen weekend

Home Forum Porsche Uitstappen Stenay-Reims-Champagnestreek afgelopen weekend

• Maker
    Discussie

• Jean-Pierre
    Deelnemer

Afgelopen lang weekend zo’n 1400km over de Noord-Franse wegen geboenderd met 7 vrienden in wat snelle bolides…, het was heerlijk!
      Doen we elk jaar 1 a 2 keer, ik kan het iedereen aanraden.
      Heerlijke stuurmansweggetjes zonder verkeer, zonder flitsers en met zeer weinig verkeer.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
      • mooie lancia stratos he snoer :p

Nice nice nice .
          Echt levensgenieten .
          Heerlijk :first:

De race afdeling had ik ook graag eens bezocht .Was echt spek voor mijn bek . 😉

Dan hier nog enkele foto’s

aa483.JPG

aa484.JPG

aa486.JPG
              De wagen onder het doek was iets speciaal (werd ons gezecht )waar geen foto’s van genomen mochten worden ,en die we ook niet te zien kregen natuurlijk.
              aa490.JPG

aa497.JPG

@Funny .Pro Speed behoord nog bij Penders en is normaal niet toegankelijk voor het publiek , Wij zijn na een telefoontje daar heel vriendelijk uitgenodigd en ontvangen met de club PCT !Daar worden de race wagens voor de FABRIEK en particulieren klaar gemaakt en onderhouden ,werd ons mede gedeeld .
                Dit was een leuke extra van ons Ardennen weekend om dit zo af te sluiten . :first:

snoer in zo’n RSR dat zou nog eens wat geven hé, ik zie hem al zo rijden :driver: :driver: :driver: :mrgreen:

Mooie foto’s Snoer .Behoort de race afdeling nog tot Penders of ook over gegaan ?

aa483.JPG
                      Was ook een mooie wagen ,Wij zijn na de ardennen rit nog eens bij Penders weest kijken in de race afdeling :first: :lekker:

aa485.JPG

aa489.JPG

aa492.JPG
                      Dat was ook de moeite ,en nog een privee rondleiding op de koop toe gekregen
                      aa494.JPG

aa497.JPG

Vorig jaar september (maar toen hadden we regen helaas) was ik er nog met mijn Evo6, toen hadden we dezelfde terugtocht;

Ja ik ken het cirquit te Gedinne ,Ik heb daar jaren op gereden bij het BK motorace .Was een zeer leuk maar gevaarlijk cirquit ,maar daar schiet niet veel meer van over hè .Is ook openbare weg natuurlijk .

Dank u Google…
                            [i]Gedinne – Namur / Circuit de Gedinne / 1987-2006 / motorcycles
                            A new layout of 5.050 km was introduced in August 1987. This was very similar to the older course and in fact included a section of it, but avoided contact with Gedinne itself. Two chicanes were later added to slow down the motorcycles on the very fast downhill section at start-finish: the first circa 1989, the second somewhere in the 1990s. This brought the length to 5.063 km. The last road races in Gedinne with contemporary motorcycles took place in August 2006. Since then, the circuit has been used only for an annual meeting for vintage machines titled Belgian Classic TT. Known fastest laps: 2.07,16 by Michel Siméon (1988), 2.05,42 by Alain Kempeneer (2000), 2.05,351 = 145.033 km/h by Louis Wuyts (2002) and 2.13,557 by Didier Jadoel (2005).[/i]

Mooi!
                              Wij zijn zondag via Bouillon en de Ardennen teruggereden.
                              Gelukkig niet veel verkeer, onverwacht ivm het goede weer.
                              Een prachtige route met mooi glad asfalt.
                              Er ligt daar ook nog een motorcircuit van ‘Gedinne’, kent iemand dit?

aa085.JPG
                                Mooie foto’s van een mooie streek in alle geval ,Geen idèè wie daar op die toren staat 😳 Wij hebben gans het weekend in de ardennen ook heel mooi weer gehad :drink:

aa090.JPG

aa356.JPG

aa358.JPG

Zal de plaatsnaam nog eens terugzoeken, maar het was een monument op een begraafplaats voor gesneuvelde Amerikanen van de 1e wereldoorlog.
                                  De toren was 66m hoog en er liep van binnen een wenteltrap naar boven.
                                  Het uitzicht boven was prachtig!

Het was een uurtje rijden onder Stenay dat weet ik nog.

ben je zeker dat het zijn arm was ? :mrgreen:

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 24)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.