Steve Wong Chip

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Steve Wong Chip

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Ik heb momenteel een Steve Wong chip in mijn 964. Ben er content mee.
    Andere 964 rijders die aan de Wong zijn?
    Indien ja, wat is jullie ervaring?
    Ik kan overigens schakelen tussen stock en Steve Wong chip, middels schakelaar op motronic.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • Ik heb begin deze week eindelijk een SW chip voor mn 993 besteld.
      Was er al lang over aan het twijfelen maar omdat ik niets dan goed lees over deze chip op de verschillende fora, vooral Rennlist dan, heb ik eindelijk de knoop maar doorgehakt en besteld.

      Als hij geleverd en geplaatst is laat ik wel weten of ik veel verschil ervaar.

        [quote=”Mikey” post=169958]Heb ook wel intresse in zo een chip, maar zo het eerst wel zelf is willen ondervinden.
        Want vind die duw in de rug vanaf 4000 wel leuk, nu als die duw al vroeger begint en blijft doorduwen :relaxman:[/quote]

        Heb er eentje gehad in mijn Carrera 3.2 : de wagen liep opmerkelijk vlotter, aan lage snelheden & lage toeren met veel minder horten en stoten, en ietsje meer koppel onderin.

        Ik vind het een aanrader !

          Zoek je een sw voor de 964?

          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

            Heb ook wel intresse in zo een chip, maar zo het eerst wel zelf is willen ondervinden.
            Want vind die duw in de rug vanaf 4000 wel leuk, nu als die duw al vroeger begint en blijft doorduwen :relaxman:

              toerental limiet verhogen? ik heb nix daaraan gedaan é.. Heb de wagen zo gekocht en ik merkte het gewoon op dat hij zeer goed op toeren gaat ..

              En SSI begin ik zeker niet aan aangezien die bouten ook verroest zijn en als ik er daarvan 1 overdraai heb ik het helemaal zitten 🙂
              + ik heb men origi demper aangepast en deze zou ik dan niet meer opnieuw kunne gebruiken met ssi zeker.
              Ik ga gwn proberen z’n cat bypass en steve wong chip

              J

                Lucky,

                Opgepast met toerental limieten die werden verhoogd.
                Drijfstang bouten van een 3.2 l zijn niet zo sterk als die van een 3 liter.. Het zou jammer zijn moest eentje het begeven als je te hoog in toeren gaat.. Tijdens de rebuild van mijn 3.2 heb ik sterkere drijfstangbouten van ARP geïnstalleerd als bijkomende verzekering. Better safe than sorry.
                Ik heb een wong chip met standaard toerental. (Die extra toeren heb je voor een straat auto niet nodig)

                Ipv een cat bypass die idd moeilijk te plaatsen is als je cat of predemper lekker verroest is, zou ik een setje SSI’s monteren.. Dat is wel een beetje duurder natuurlijk, maar geen roest meer, beestig geluid

                  idd ik lees ook veel goeds van steve wong chip, nu blijkbaar zit er in mijne al een ander chipke in want toeren zijn toch ni begrensd op 6500..
                  Donderdag dien dme is openhalen en is kijken 🙂
                  En btw z’n cat bypass haalt da veel uit? Kheb alleen schrik dak die vrijzen nooit los ga krijgen van al die jaren zijn die zo verroest als iet..

                    Pikt minder op, betekent niet dat de 964 traag is.

                    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                      Oeps mannen, ik weet niks van chips & tunen, behalve dan voor de tv en aan de stereo. Heb dus ook geen idee wat chip gerelateerd is. Weet wel dat ik tot heden het qua auto’s en boten toch altijd een keertje heb uitgeprobeerd waar de lat ligt en dat was met die Elf behoorlijk voorbij de fabrieksspecificaties … en dat de 964 niet oppikt (duw in de rug) bij lage toeren, dat was nieuw voor me.

                      Maar ik vind het wel een interessant onderwerp. Weet wel dat er mensen zijn die hele bijzondere dingen met motoren doen, maar dan halen ze wel die hele motor eruit voordat ie er getuned en wel weer ingaat!

                        Tore Bergvill heeft voor de 964 & 993 een kit waarmee je de ecu, abs, ccu uit kunt lezen met gratis software van onze Rennlist vrienden. Je foutcodes resetten. Een aantal zaken kun je testen en je kunt adaption optie gebruiken om je stationair te regelen. Kit kost 85,- euro.
                        Mocht iemand interesse hebben geef ik graag een demo.

                        Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                          Chip plaatsen is 20min werk.
                          Motronic onder de stoel moet eruit.
                          Zoals eerder aangegeven kan ik schakelen tussen de standaard + tuning chip, dus kan goed vergelijken wat heg verschil is.
                          Alle luchtkoelers die ik heb gereden geven pas na 4000 toeren een duw in de rug, dat heeft niets met een goed of slecht blok te maken in deze. Brandstof verbruik is hetzelfde,

                          Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                            Nee, top ligt een paar km hoger.
                            Beschikbaarheid koppel over hef gehele toerengebied is een stuk beter.

                            Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                            J

                              [quote=”Mart” post=164772]
                              Haalt ie met zo’n chip dan ook zo maar 40 km hogere topsnelheid?[/quote]

                              Neen.
                              Wie je dat wijsmaakt is gewoon aan het liegen.
                              Dan zou mijn 3.2 bijna 300 per uur gaan….

                                Als je de PK’s wil van een watergekoelde moet je gewoon een watergekoelde kopen. 💡 :geek:

                                J

                                  Heb er al enkele jaren eentje in mijn 3.2.
                                  De motor werd wat pittiger.
                                  Nu heb ik ondertussen nog enkele dingen aangepast zodat ik eigenlijk de chip moet terugsturen om hem te laten herschrijven..

                                  Installatie procedure staat op Steve’s website. Gemakkelijk doe het zelf klusje.

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.