Met wat ik hier zo lees wordt er wel iets teveel verwacht van enkel de chip aan te passen
een 964 pakt sowieso al heel goed op onderin de toeren, indien niet staat hij slecht afgesteld (of compressieverlies, slijtage…)
Helemaal anders dan bv de 2.7, die begint pas echt te geven vanaf 4000 rpm
Aanpassen van een chip kan bv ook het tegenovergestelde effect hebben; minder onderin en wat meer in hoge toeren.
Nu met een chip alleen ga je bij een 964 geen heel groot verschil kunnen verkrijgen. In combinatie met andere zaken zal het al wat meer verschil maken; bv de LB2 kit van FVD; chip + andere luchtmassameter en luchtfilter. Ook hier dan best icm met een cuprohr en cat bypas.
Zag hier ook iets van +40km/h top? dat gaat echt wel niet lukken met een chipje hoor, dan ga je een zeer deftige motortuning moeten laten doen
Bij een oudere atmosferische benzinemotor ga je nooit dezelfde resultaten halen uit chiptuning dan bij de moderne turbodiesels.
Als je dan toch iets van chiptuning wil laten doen dan best bij een degelijke tuner laten doen op de vermogenbank. Elke motor is tenslotte anders, zeker als ze wat leeftijd hebben en andere bereden zijn.
Een chip online bestellen zal je verwachtingen zeker niet inlossen en kan meer problemen geven dan voldoening…
Ook steeds de vermogenwinst die tuners en chip verkopers opgeven met korreltje zout nemen.
De meeste 964’s hadden een 260pk bij het verlaten van de fabriek ipv de opgegeven 250. Die “gratis” 10 pk gebruiken tuners dan ook graag hé
Mijn bescheiden visie hierop waar sommigen het wel niet eens mee zullen zijn… dan neem je de proef maar op de som hé