Steve Wong Chip

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Steve Wong Chip

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,
    Ik heb momenteel een Steve Wong chip in mijn 964. Ben er content mee.
    Andere 964 rijders die aan de Wong zijn?
    Indien ja, wat is jullie ervaring?
    Ik kan overigens schakelen tussen stock en Steve Wong chip, middels schakelaar op motronic.

    Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
    • Met wat ik hier zo lees wordt er wel iets teveel verwacht van enkel de chip aan te passen

      een 964 pakt sowieso al heel goed op onderin de toeren, indien niet staat hij slecht afgesteld (of compressieverlies, slijtage…)
      Helemaal anders dan bv de 2.7, die begint pas echt te geven vanaf 4000 rpm
      Aanpassen van een chip kan bv ook het tegenovergestelde effect hebben; minder onderin en wat meer in hoge toeren.

      Nu met een chip alleen ga je bij een 964 geen heel groot verschil kunnen verkrijgen. In combinatie met andere zaken zal het al wat meer verschil maken; bv de LB2 kit van FVD; chip + andere luchtmassameter en luchtfilter. Ook hier dan best icm met een cuprohr en cat bypas.

      Zag hier ook iets van +40km/h top? dat gaat echt wel niet lukken met een chipje hoor, dan ga je een zeer deftige motortuning moeten laten doen

      Bij een oudere atmosferische benzinemotor ga je nooit dezelfde resultaten halen uit chiptuning dan bij de moderne turbodiesels.

      Als je dan toch iets van chiptuning wil laten doen dan best bij een degelijke tuner laten doen op de vermogenbank. Elke motor is tenslotte anders, zeker als ze wat leeftijd hebben en andere bereden zijn.
      Een chip online bestellen zal je verwachtingen zeker niet inlossen en kan meer problemen geven dan voldoening…

      Ook steeds de vermogenwinst die tuners en chip verkopers opgeven met korreltje zout nemen.
      De meeste 964’s hadden een 260pk bij het verlaten van de fabriek ipv de opgegeven 250. Die “gratis” 10 pk gebruiken tuners dan ook graag hé

      Mijn bescheiden visie hierop waar sommigen het wel niet eens mee zullen zijn… dan neem je de proef maar op de som hé

        Ik denk dat het over volgende gaat:

        http://www.911chips.com/index2.html

        Zijn er nog mensen met ervaringen met deze chip?
        Waar wordt deze geplaatst?

          waar kan je terecht voor zo een chip, kwanta kosta of kan je net zo goed de motor laten chippen bij een bedrijfje zoals bv Heinz auto tune

          Motor tunig is wel het volgende dat ik wilde aan passen dus kom maar op met al de juiste info 😀

            Dat vind ik juist zo mooi van de Elf, dat ie op laag toerental direct oppikt, waar m’n bmw pas gaat loeien vanaf de 4000 toeren. Ik dacht dat dat normaal was bij de 964 (deels daarom ben ik addict) dat ie direct oppikt vanaf laag toerental, maar dat is niet standaard dus???

            Haalt ie met zo’n chip dan ook zo maar 40 km hogere topsnelheid? Want de standaard opgegeven 0-100km tijd en de topsnelheid zijn heel anders dan de prestaties van de mijne … das interessant!! :respect2:

              Hey Kappi,
              waar heb je de steve wong chip laten installeren?wat bedoel je met system adaption via scantool obd-1?
              meer motorvermogen?
              wat met verbruik? sorry voor de vele vragen, ik ben dan ook een leek op autogebied!( ik ben wel ne goeie lasser).
              grts floere.

                Met de standaardchip krijg je bij 4000 toeren pas je vermogen bij 964 (of andere luchtkoelers). Meg deze chip heb je over het gehele toerengebied direct vermogen. Stationair is ook beter. Zeker na system adaption via scantool obd-1.

                Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk

                  Wat is de bedoeling van een steve wong chip????
                  Wat doet ie???

                7 reacties aan het bekijken - 16 tot 22 (van in totaal 22)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.