Home › Forum › Porscheforum Technisch › Algemeen › sticker nr plaat…?
- Dit onderwerp bevat 41 reacties, 22 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 4 maanden geleden door
René De Coninck.
-
MakerDiscussie
-
MakerDiscussie
-
[quote=”Ghost” post=106698]dat gaat niet lukken vrees ik.
De plaat moet vast hangen, hier in de keuring in Geel zelfs met 4 schroeven 🙄 ipv 2[/quote]
Er is nergens een reglement dat bepaald dat je plaat met vijzen moet vasthangen. Vanaf het moment dat je plaat reglementair geplaatst is doet het er niet toe hoe ze bevestigd is.dat gaat niet lukken vrees ik.
De plaat moet vast hangen, hier in de keuring in Geel zelfs met 4 schroeven 🙄 ipv 2Ik ga ook naar de keuring met groot paneel vooraan op de Boxster (met zuignappen) 🙂
[quote=”911_NL” post=106642]Is een redelijk standaard prijs :idea:[/quote]
Hier in Antwerpen koop je ze voor de helft, de kleintjes nog minder. Ikzelf rij op een van mijn wagens al meer dan een jaar met een kleintje (20 x 9) rond en nog nooit problemen gehad. De dag dat ik naar de keuring moet kleef ik er gewoon een gereglementeerde voor en neem ze er daarna terug af.[quote=”Codeboy” post=106624]
Zelf hebben we (omdat we wat vragen kregen van klanten en partners) dan maar een eigen webshop opgezet enkel en alleen met zo’n vinyl nummerplaten.
[/quote]
Wel niet goedkoop 25 euro voor een stickerplaat en verzending 🙁Een sticker nummerplaat mag op zich niet meer, maar dat is heel recent (maart 2012 dacht ik). Toch wordt het nog gedaan omdat je anders met zo’n lelijke knoert van een plaat moet rondrijden en sommigen niet graag gaten boren in hun lieveling 😉
Zelf hebben we (omdat we wat vragen kregen van klanten en partners) dan maar een eigen webshop opgezet enkel en alleen met zo’n vinyl nummerplaten. We hebben wel gekozen om het origineel zo dicht mogelijk te benaderen voor wie dat wil (zelfde kleur rood, reflecterende folie van 3M). Maar volgens de letter van de wet.
Geïnteresseerden vinden de shop hier (edit by mushroom: link removed. Graag contact opnemen met de site-admin om uw waren op het forum te slijten)
Even een kleine toelichting
Artikel 16
§ 4.De reproductie van de kentekenplaat die voldoet aan de bepalingen van dit besluit dient eveneens te voldoen aan volgende vereisten :
1° de reproductie is vervaardigd uit één enkele aluminiumplaat van het type EN 1050A of 1200/H42, conform de norm EN-485 en met een dikte tussen 0,95 en 1,25 millimeter, of uit een acrylaatplaat van minimum 3,00 millimeter. De hoeken van de platen zijn afgerond : de straal van deze afrondingen bedraagt 10 + 2 millimeter.
Dat wil zeggen dat het niet is toegelaten, maar ik moet er ook wel bijzeggen dat nergens in de wetgeving er iets specefiek staat vermeld dat het verboden is. ( maar je moet wel rekening houden met Art. 16. § 1. & 2.) wat je als argument kan gebruiken. als iets verboden is moet het in de wetgeving staan zoniet kan me u hiervoor geen bekeuring geven.
ook al omwille van het feit dat niemand hier van op de hoogte is of het mag of niet. Indien men hierover moeilijk doetArt. 29.
De kentekenplaat wordt achteraan het voertuig aangebracht, hetzij in het midden, hetzij aan de linkerzijde. Als de bouwer van het voertuig daarvoor een plaats heeft voorbestemd, wordt daarvan gebruikgemaakt.
De kentekenplaat en haar reproductie moeten zich bovendien in een nagenoeg verticaal vlak loodrecht op het symmetrievlak van het voertuig bevinden en wel met hun bovenrand op hoogstens twee meter boven de grond en hiermee evenwijdig.Zij worden stevig aan het voertuig vastgemaakt. Zij blijven ten alle tijde zichtbaar en overdag bij helder weer leesbaar op een afstand van tenminste veertig meter (40).
Deze leesafstand wordt terug gebracht op tenminste 30 meter voor kentekenplaten of reproducties die kleiner zijn dan het Europees formaat voor autoplaten (520 mm x 110 mm) en tot 20 meter voor kentekenplaten voor motorfietsen.
Art. 16. § 1. De afmetingen, vorm, kleur, opschrift en grafie van de reproductie zijn nagenoeg identiek aan de kenmerken van de overeenstemmende kentekenplaat met hetzelfde nummer.
§ 2. In tegenstelling tot de bepalingen van de eerste paragraaf mogen de gewone en tijdelijke kentekenplaten voor auto’s eveneens gereproduceerd worden met de afmetingen, de vorm, de grafie en het Europees symbool die in artikel 10 werden bepaald.
§ 3. Het vignet voor tijdelijke of commerciële kentekenplaten dient niet op de reproductie te worden weergegeven.]
Art. 31.
§ 1.
Elke handeling die uitgevoerd wordt op een kentekenplaat of haar reproductie, of in de onmiddellijke nabijheid ervan, en die aanleiding geeft tot verwarring met betrekking tot de inhoud van hun opschrift, is verboden.
Het boren van gaten in de kentekenplaat of in haar reproductie mag evenmin aanleiding geven tot verwarring met betrekking tot de inhoud van hun opschrift.§ 2.
De kentekenplaat en haar reproductie mogen in geen geval overdekt worden, zelfs niet met een doorzichtige stof.ik heb op de turbo ook een kleinere nrplaat gekleefd hangen, maar de verkoper garandeerde me dat deze wettelijk was omdat ze exact de grootte heeft van de oude nummerplaten…? Heb er ook geen vodden mee gehad op 1.5 jaar tijd…
Zelf heb ik een sticker nummerplaat hangen 75 % van de originele grootte .Onlangs op de keuring kreeg ik er een opmerking en vermelding erover .Ze lieten het zo omdat de wagen ingeschreven is voor de wijziging en reglementering van de nr-platen .
Ik heb er ook een (te) kleine sticker op plakken (heb auto sinds mei). Tot nu toe nog niet beboet. Heb wel een ‘officiële’ klaar liggen mocht het ooit zover komen…
Voor diegenen die net als ik het lot willen tarten, is dit het adres http://nummerplaatstickers.auto-stickers.be/
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.