sticker nr plaat…?

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen sticker nr plaat…?

• Maker
    Discussie
  • Ik ben van plan een sticker nr plaat te kleven vooraan op mijn Cayman, deze is echter wel 75% van het wettelijke formaat… ze is wel reflecterend. Iemand ervaring of de arm der wet daar nauw op kijkt…?

11 reacties aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
    • Vroeger was het zeker toegelaten, daar ben ik zeker van, onder voorwaarden:
      – originele grootte
      – reflecterend

Heb me eens laten vertellen dat het vandaag niet meer legaal zou zijn, maar of dat effectief zo is…?

Ik stel vast dat veel mensen nog een sticker hebben, zolang je er de originele grootte op nahoudt zal je niet snel problemen hebben denk ik…

Die kleine stickers springen nogal in het oog van de arm der wet denk ik 😆

Ik denk dat het niet toegelaten is omwille de reden dat de nummerplaten, de nieuwe althans, over een waterdruk beschikken en stickers dit zowiezo niet hebben. De oude nummerplaten hadden dit ook niet, maar ik herinner mij nog uit mijn jonge tijd toen ik nog met de VTEC scheurde, dat ik ook eens aan de kant ben gezet omwille zo een sticker nummerplaat vooraan en ik ze moest verwijderen van de blauwe heren.

Ik rij al jaren met een sticker, nog nooit problemen gehad

Ik reeds naar de keuring geweest met een sticker nr. plaat en geen opmerkingen gekregen te Brugge. :respect2: :respect2: :respect2:

Ik rij al 4 jaar met een reflecterende kleef nr plaat zonder probleem tot nu toe :lekker:

Ik kan over België niet oordelen, maar heb zelf ook ‘n sticker op de neus van de Porsche, maar wel op 100% van het originele formaat – en exact dezelfde uitvoering (GAIK voor NL).

Volgens mij zijn er maar weinig landen in Europa waar je legaal met een sticker mag rijden, heb dan ook altijd de originele plaat en een stuk dubbelzijdig-plakband mee in het vooronder ..

Ben jaren terug aan de kant gezet met m’n Alfa Romeo Gtv. Dan had ik het echt wel te bont gemaakt. Ik had zo’n kleefplaat genomen dat je op je garagepoort kan hangen tot parkeerverbod. Geen boete gehad, enkel auto gaan tonen.

Heb nu ondertussen een plaat 60 % in reflectie en we zien wel……anders een standaard reclamebord met 2 zuignappen enkel om de auto te gaan tonen. Ben echt niet van plan gaten in de P te boren 🙁

Hier idem als bij carbonman. Betalen en gaan laten controleren. De kenmerken van de voorste plaat staan duidelijk beschreven op de site van DIV.

Ik heb bij een van mijn vorige wagens ook een kleinere stickerplaat gekleefd en boete gehad van 50euro en ik moest in een politiekantoor de wagen gaan laten zien met een wettelijke nummerplaat.
                      Op de P heb ik nu een plaat zonder de rode rand en heb ook al een waarschuwing gehad.Dus hier ( omgeving Hasselt) is men daar wel streng op. Al denk ik dat jaloezie van de lokale agent ook wel meespeelt

Tot nu toe zal dit inderdaad weinig of geen problemen gegeven hebben. Echter weet ik uit goede bron dat er in de nabije toekomst hier meer aandacht aan zal gegeven worden, en dit vooral op de keuring dan.

IMG00097-20120310-1237_2012-08-28.jpg
                          Ik rij precies 1 jaar rond met zo’n nr plaat op mijn Boxster. Tot nu toe geen probleem gehad. Is ook zo’n 75 denk eerder 60 % van dat standaard bord welke normaal op de auto moet. Zie bijlage

11 reacties aan het bekijken - 31 tot 41 (van in totaal 41)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.