- Dit onderwerp bevat 17 reacties, 11 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 10 maanden, 1 week geleden door .
-
Discussie
-
2 februari 2022 om 10:20
Gisteren – net na het groot onderhoud – voor het eerst naar de autokeuring geweest. De 718 wordt immers 4 jaar over enkele weken. Het blijft toch altijd spannend, anderzijds probeer ik de wagen tip top in orde te houden. En ja hoor… Hij : “de wagen is technisch in orde, maar ik heb toch een bemerking”. Ik, “huh, ja…” Hij “uw stickertje binnenin ontbreekt”. Ik: “u bedoelt wat juist ? Welk stickertje ?”. Hij “U heeft winterbanden, dus u moet binnenin een stickertje kleven dat je maximum 240 km/h mag rijden”. Die brave mens doet ook maar zijn job, maar ik had toch wel moeite om niet te moeten lachen.
Heeft iemand iets vernomen over zulke belachelijke reglementering ? Ja, op de winterbanden staat snelheidsindex “V”, dus max 240 km/h. Maar tenzij ik iets gemist heb is het toch maar maximum 120 km/h… En ja, in Duitsland mag je sneller, evenwel moeten de mensen die dan geen winterbanden hebben ook een stickertje kleven dat ze winterbanden moeten plaatsen voor het geval ze naar Duitsland zouden gaan op winterse dagen ? Wie heeft zo’n reglementering uitgevonden ??
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.