Stilvallen 964

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 964 Stilvallen 964

7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
    • Ik wordt er gek van.. de 964 valt stil bij manoevreren vooruit/achteruit, bij zowel warme als koude motor.
      Enige remedie is het in de toeren houden om het te vermijden.
      Het lijkt wel iets elektrisch alsof hij plots geen ontsteking krijgt, hij valt gewoon uit.
      Ik heb al de ISV (idle speed valve) gekuist, maar het maakt niet uit.
      Heeft er iemand tips? 

        Net nieuwe DME relais besteld bij Rose Passion benieuwd of dat zal helpen..

          Ik vermoed dat het niets met de DME relais te maken heeft maar het kan nooit kwaad om altijd eentje in reserve mee te hebben.

          Neem eens contact op met Patrick van Kappi Aircooled op de facebookgroep Porsche 964 Owners Club (Benelux). Hij maakt de befaamde RS Chip. Ikzelf en mijne maat hebben zo eentje gestoken en merkbaar een veel betere gasrespons en afstelling van de motor. Ikzelf heb een RS koppeling zitten en mijn motor viel soms ook uit maar startte wel onmiddellijk terug op, maar na de befaamde RS Chip is dit nooit meer gebeurd. Ik weet dat er vele 964 bezitters met een RS koppeling rijden nadat de standaardkoppeling versleten is en dan heb je dat probleem van stilvallen omdat het vliegwiel lichter is.
          Ik zal je via een privébericht de man zijn telefoonnumer geven.

            Is wel zo ,zelf heb ik ook die chip gemonteerd alsook het thermo tussenstuk voor een betere afkoeling .Beide was wel de koop waard

              Zaterdagmiddag afgesproken bij Kappi om de RS-chip te plaatsen, heel benieuwd!

                Vraag ineens ook het thermo tussenstuk voor een betere afkoeling zoals Jacques hierboven aangeeft. Dit heb ik ook gekocht, moet het enkel nog steken.

                  Vandaag de RS-Chip laten plaatsen bij Kappi : heel tevreden!
                  Half uurtje werk en klaar (en ook kabeltje voor oliekoeler meegenomen).
                  De motor draait nu rustig en soepel op ralenti, bij schakelen zakken de toeren veel minder : schakelen is nu een stuk zachter.
                  De wagen is nu ook een stuk Jekyll & Hide : redelijk beschaafd maar vanaf 4000 rpm komt het beest los, zalig…
                  Verslavend !!!

                7 berichten aan het bekijken - 1 tot 7 (van in totaal 7)
                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.