stilvallen bij stationair draaien

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 stilvallen bij stationair draaien

• Maker
    Discussie
  • deze middag sloeg ik met mijn 1975 911 een zijstraat in en bij het ontkoppelen en naar 2e schakelen sloeg de motor plots af. met veel moeite en gebruik van de choke (ondanks goed warm staande motor) sloeg hij terug aan, maar viel weer stil zodra ik hem stationair liet draaien. Rijden zelf ging, maar telkens ik aan de lichten even moest inhouden of stationair liet draaien viel de motor uit. Dan ben ik toch thuis geraakt door met de choke te blijven rijden en het toerental kunstmatig hoog te houden. Wie kan mij helpen. Ik heb de wagen nog niet lang en had tot nog toe nooit problemen.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • idd de afstellingen zullen niet goed staan vrees ik zo te lezen.
      Maar ik hoor je wel

THX en groetjes

http://www.lecars.be

Steenkaaistraat 1
          9200 BAASRODE-DENDERMONDE
          Tel. +32 (0)52 20 21 17
          Fax. +32 (0)52 20 21 19
          GSM +32 (0)475 46 13 56

thanks, ik zal een afspraakje maken deze week. Welk is het juiste adres of telefoonnummer ?

waarschijnlijk is het een ietwat te “juiste” afstelling van de carburator en regime :die oude carbus hebbe altijd last van slijtage , en de fijne tuning is niet steeds evident
              zelfs al is er recenteijk een nazicht gebeurd,het stilvallen kan het gevolg zijn van te warme temperatuur (was het niet 35 graden bij je uitstapje ?), te arme benzine , afstellen kleppen en carbu (zowel vrijloop ralenti als belasting , sllet motor in het algemeen, kilometers ..;enz) .
              enfin: richting baasrooe !
              leo xlvvrk

Misschien bij onze Forumsponsor en de garage waar ik met de mijne heenga
                RSRmotors in Dendermonde

kent iemand een goed adres in de buurt van Gent om een oude porsche te laten nazien en afstellen?

het is een 2700 motor. Ik heb zelf nog geen onderhoud laten doen omdat de vorige eigenaar nog recent alles had nagezien

een 75 met carburators of choke 😕

Als je hem nog niet lang hebt, is hij dan al binnen geweest voor een onderhoud en afstellen kleppen ?

Aangezien je een choke hebt vermoed ik dat je een carburator versie hebt ?

Zou om te beginnen deze eens goed laten reiningen en afstellen

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.