Home › Forum › Porscheforum Technisch › Luchtgekoelde Porsches › 911 › Stoneguards
- Dit onderwerp bevat 10 reacties, 5 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 12 jaren, 10 maanden geleden door Mushroom.
-
MakerDiscussie
-
23 januari 2012 om 11:17
Ik heb stoneguards besteld voor mijn 911 Targa en ze zijn vandaag aangekomen. Nu ben ik op zoek naar de juiste afmetingen waar ik ze moet kleven.
Heeft iemand deze afmetingen, of duidelijke foto’s? -
MakerDiscussie
-
Mijn opinie: snij ze uit indien nodig, zolang je niet aan die torsiestang moet zijn laat je het lekker zo…
[quote=”cabrio wim” post=89413]Is vlug gepiept, ziet er goed uit,maar mag ik een kleine opmerking maken. 😳 😳
Volgens mij ben je vergeten het deksel uit te snijden van de torsi.
Want als je nu het deksel wil demonteren, is je folie om zeep.[/quote]Ik heb getwijfeld om ze uit te snijden maar dan moet het wel exact gedaan worden ten opzichte van de glooing. Ik laat ze nu 48 u drogen en snij ik ze dan misschien uit. Alhoewel ik niet direct een reden weet waarom ik aan de torsistang moet zijn, of wel?
Mooi resultaat. De mijne werden in de garage gekleefd en die kerel heeft ze ook niet uitgesneden. Dus voor een leek vind ik het een knap resultaat.
Hopelijk lukt deze link voor wat afbeeldingen…
http://s1227.photobucket.com/albums/ee433/Peter_Targa_84/Is vlug gepiept, ziet er goed uit,maar mag ik een kleine opmerking maken. 😳 😳
Volgens mij ben je vergeten het deksel uit te snijden van de torsi.
Want als je nu het deksel wil demonteren, is je folie om zeep.Ik ben er daarnet aan begonnen en eigenlijk is het poepsimpel. :engeltje: Ik heb de raad van hierboven opgevolgd en ze nat geplakt. Eerst wat gepast en gemeten maar eigenlijk is dit niet nodig want als je ze nat plakt kan je ze nog verschuiven tot ze op hun juiste plaats zitten.
Men neme dus een plantenspuit met warm water en enkele druppels Dreft, een stuk rubber of oude bankkaart om de luchtbellen uit te wrijven.
Ik heb ze dus geplakt zoals Wim hierboven beschrijft, tot op de vlakke rand en onder de rubber rand.
Ik moet zeggen dat ze van zeer goede kwaliteit zijn.De plaklijn die aangehouden word is de knik rand van het scherm en niet ervoor, dus rechte stukje blijf je altijd zien.
Plak ze er eerst eens op met schilderstape, want de lijn zal niet mooi rond het scherm lopen, of ze moeten speciaal gemaakt zijn voor de smalle body, anders moet je ze bijsnijden.
Normaal passen deze alleen op de turbo body, want zijn nooit voor de andere body’s gemaakt. 💡Let er wel op dat de sticker onder het zwarte rubber moet, dus rubber strip wat naar voor schuiven zodat je voldoende ruimte hebt op te plakken.
En zoals hier al aangegeven, zou ik ze nat plakken.[quote=”bladerunner” post=89397]En wat doe ik met de ronde uitsparingen van de achteras?[/quote]
Daar plak je ze volgens mij gewoon overheen 😉
Werkwijze:
Ja kan ze “droog” en je kan ze “nat” plakken – zorg in beide gevallen dat de ondergrond schoon en vet-vrij is 💡
Ik zou ze “nat” plakken .. of je moet er zeer veel ervaring mee hebben, maar dat denk ik niet, anders had je d(i)e vraag niet gesteld 😉
[list][*]Ondergrond schoon en vetvrij maken [*] Rol met “schilderstape” als hulpje gebruiken [*] Bepaal de plaats van de sticker en plak door het midden van de sticker een strook schilders-tape. Ergo: je plak ‘m hier dus mee op de koets. [*]het schilderstape “hulpstuk” kan zowel horizontaal als vertikaal gebruikt worden: bepaal zelf wat het makkelijkst is [*] Plak 1 helft vast met een stukje schilderstape – en sla de andere helft om (naar je toe) [*] Pel het schutvel los – tot aan daar waar de sticker met het grote stuk tape vast zit[*] plak het sticker-deel wat nu plakbaar is even vast met een klein stukje tape – plakgedeelte van de grote sticker naar je toe [*] Snij of knip het schutvel af. [*]neem een kunststof of rubber spatel – en begin vanuit het midden (daar waar het grote stuk tape de sticker op z’n plek houdt, de sticker op de koets te wrijven – al dan niet eerst natgemaakt met een lichte zeep-oplossing.[*]Neem de tijd en werk secuur. [*]haal nu het grote stuk schilderstape (wat de sticker op z’n plaats hield, weg [*] verwijder nu het schutvel van het overgebleven stuk sticker – en plak deze dan om met behulp van’n stukje tape. [*] als je al aan het “nat” plakken was, maak dan nu de 2de helft van het stukje koets nat met de zeepoplossing [*] gebruik wederom de spatel en strijk de tweede helft van de sticker op de koets [/list]
.. bij luchtbelletjes onder de sticker, kan je deze proberen weg te wrijven, met een zachte doek of de rubber spatel, al dan niet door er eerst een minuscuul gaat in geprikt te hebben.
Succes ❗
[quote=”Peter_Targa_84″ post=89392]Inderdaad, volgens de foto heb je de juiste plek al gevonden.
De mijne heb ik via e-bay besteld, lekker goedkoop en zien er best goed uit.
Succes![/quote]Ik ook via Ebay. Heb je geen foto van het resultaat en werkwijze? En wat doe ik met de ronde uitsparingen van de achteras?
Inderdaad, volgens de foto heb je de juiste plek al gevonden.
De mijne heb ik via e-bay besteld, lekker goedkoop en zien er best goed uit.
Succes!Aan je plaatje te zien heb je zelf al gegoogled :respekt:
.. volgens mij zit er niks anders op dan ze even tegen de koets aan te houden – en te kijken waar ze het beste tot hun recht komen 💡
.. heb je ervaring met het plakken van sticker materiaal – op een niet vlakke ondergrond ❓
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.