stoom uit de batterij???

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 stoom uit de batterij???

  • Maker
    Discussie
  • Eergisteren na een ritje met de 911 doe ik de koffer open om het targa dak uit te halen en tot mijn grote verbazing zie ik stoom uit de batterij ontsnappen langs een klein gaatje aan de zijkant. :wtf: :wtf:
    Ik heb die vulgaatjes opengedraaid bovenaan en der zat geen druppel water meer in. De batterij gaf wel nog stroom want ik kon nog probleemloos starten. 😯
    Ik heb ze opnieuw gevuld met water en ga nu zien wat er bij mijn volgende rit gebeurd, maar wat kan er zoiets veroorzaken? Ze is nog geen jaar oud.
    Nu ik er aan terugdenk, de vorige batterij was ook opengesprongen( had geen schroefjes bovenaan maar een plastic latje dat ik naast de batterij heb teruggevonden), maar ik heb ondertussen een jaar geen problemen gehad.

10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
    • verkeerde batterij lijkt me idd ook nog een mogelijke verklaring python:
      moet je niet minstens 74aH capaciteit hebben met koudstart 640A

      het mogelijk probleem zoals cabriowim het aanhaalt kan ook de oorzaak geweest zijn van het overlijden van de batterij een jaar geleden.

      Wim

        [quote=”vincent 928″ post=139121]Gisteren nagekeken, 14V[/quote]

        Laat de motor eens draaien, en gooi dan terwijl je meet de toeren eens een tijdje naar boven, en liefst boven de 3500 toeren.
        Ondertussen wel blijven meten en kijk dan eens of hij nog 14V levert.

        Ik heb dit zelf ook voorgehad, en bij meer toeren (boven 3000) ging de regelaar flippen.

        Ik vindt trouwens 14 volt best wel al veel, want normaal is rond de 13,5 volt.
        ook de massa eens goed nalopen als bij hogere toeren het voltage normaal blijft, want kan daar ook doorkomen.

        edit Wim, dus wat S2 ook schreef. 😳 te vlug geantwoord

          Is die accu niet te licht voor je wagen (Ampere) ?

            mooi droog weer, dus geen koplampen of ruitewissers, ook geen radio. volgens mij geen enkel verschil tussen de twee ritten.

              Heb ik ook eens meegemaakt met een Alfa 2000: regulator stuk.
              Dan blijft de alternator maar stroom in de batterij steken.
              Tijdens een lange snelwegrit bleef er van mijn batterij toen niet veel meer over.
              Zag er uit als een leeggelopen voetbal.

              S2

                De enige keer dat ik een batterij heb weten koken was bij een kortsluiting / massasluiting.

                Lag er een verbruiker aan op de terugweg die je bij de heenrit niet gebruikte (bvb. ruitenwissers)? Dan zou ik daar beginnen zoeken.

                  gedemineraliseerd water,
                  inderdaad 14V bij stationair draaien.
                  we hadden een uitstap gedaan naar een auto-museum (Mahy museum), bij de heenrit geen probleem, ik zou het gezien hebben bij het uithalen van het targadak. Bij de aankomst van de terugrit kookte de batterij. normaal gereden 😀

                  S2

                    Heb je er gewoon “leidingwater” ingedaan of gedemineraliseerd water (zoals bvb. voor in het strijkijzer van je vrouw), met gewoon leidingwater verkort de levensduur van je batterij aanzienlijk door elektrolyse van de aanwezige metalen.

                    14V op stationair veronderstel ik, maar blijft dit ook 14V bij hogere toerentallen? En bij belasting (alle lichten aan, ruitenwissers, verwarming ruit, …)?

                      Gisteren nagekeken, 14V

                        Best eens controleren hoeveel spanning de alternator geeft 😯

                      10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.