Stoplichtcontactor

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Stoplichtcontactor

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
    • :ass:

      PB

        Raychem ik zou persoonlijk niet aan die remcontacten beginnen prullen, levensgevaarlijk.!! :happy:
        Ik zou hem voor een habbekrats aan een arme Turbo rijder verkopen als ik jou was. :coolness:

          Van electriek heb ik gene kaas gegeten :engeltje: ik kan je daar dus niet mee helpen. Bij mij werkten de remlichten wel nog, weliswaar enkel bij het keihard intrappen van het rempedaal. Vandaar dat ik de sensoren vervangen heb. Is dus blijkbaar niet hetzelfde probleem als bij jou ?

            Heb daarnet eens de fiche van 1 van de sensors losgemaakt en eens rechtstreeks gemeten op de sensor zelf met een multimeter op OHM’s.
            Bij het niet indrukken van de rem meet ik +- 5,4 MegaOhm daarna heb ik (vader) eens de rem ingedrukt en dan meet ik net hetzelfde 5,4 MegaOhm.
            De tweede sensor heb ik nog niet vrijgemaakt dus die heb ik nog niet kunnen uitmeten.
            Ik meet dus geen verschil bij het indrukken en het niet indrukken van het rempedaal, mag ik er dan vanuit gaan dat de sensor stuk is?
            Of moeten eerst beide fiches losgemaakt worden voordat ik de sensors kan uitmeten?

              Ik kan alleen maar bevestigen wat Dirk schrijft. Waar ik ze gekocht heb weet ik niet meer zeker, maar ik denk dat het ook Rose Passion was. Dit is een klusje waar je echt geen schrik van moet hebben 😉

                Vandaag dit topic niet kunnen volgen; heb er juist een ritje van 1.400 Km opzitten :relaxman:
                Neen, niet met de *porsche :bounce:
                Het merk ontglipt me, maar er hangen zoiets als olympische ringen op 😉
                Op even op je vraag aan Egheuens te antwoorden:
                Bij mij kwam er nauwelijks remvloeistof vrij bij demontage en neen ik heb niet hoeven te ontluchten.
                Auto remt super en het pedaal voelt hard aan, zeker geen sponzig gevoel.
                Ik heb ze destijds besteld bij Rose Passion :salut:

                  Beste Egheuens,

                  Mercie voor je antwoord, heb je bij het vervangen van de sensoren veel remvloeistof verloren?
                  Heb je nadien dan het remsysteem terug moeten ontluchten?
                  Waar heb je die sensoren gekocht als ik vragen mag?

                    Beste Raychem
                    Ik heb dat probleem ook gehad met mijn 3.2 zie hier. Het is een klein klusje om dit te fixen en de sensors kostten vorig jaar 15€ per stuk. De achterste is wel moeilijk bereikbaar, maar met de juiste sleutel lukt het wel. Best wel allebei tegelijk vervangen.
                    Eric

                      jouw testmethode zou kunnen werken, maar ik zou het toch anders aanpakken. met auto elektra kan je niet voorzichtig genoeg zijn.
                      ik zou gewoon de weerstand meten op de sensoren terwijl er iemand op het rempedaal drukt?

                        klopt mijn technische uitleg over het uitmeten van de sensor?

                          Yep, je hebt hem! :up:

                            DSC_0893.jpg

                            DSC_0894.jpg

                            DSC_0895.jpg

                            Is heel moeilijk om deftige foto van te nemen. Ik denk wel dat dit is wat je bedoel hoor.

                              dit is het contact die op die sensor zit, je kan deze gewoon eraf trekken.
                              Is niet makkelijk om te fotograferen. zal nog eens mijn best doen.
                              Zal eens een foto nemen zonder dit schuifcontact.
                              momentje

                                Oeps, ik weet niet wat jij daar gefotografeerd hebt , maar dat zijn ze niet !
                                Vergelijk maar eens met de foto op Rose Passion .
                                Ze zitten OP de hoofdrempomp , die “buis” waarop her oliepotje gemonteerd zit. En ja, een voor elke kant.

                                  DSC_0892.jpg

                                  DSC_0891.jpg

                                  Dit is waarschijnlijk wat je bedoeld? Die tweede zal waarschijnlijk achter die luchtdarmen zitten?
                                  Hoe kan ik deze testen om zeker te zijn dat het de sensors zijn die gesneuveld zijn?
                                  Waarom moet je beide sensors tesamen vervangen? Kan het niet zijn dat er maar 1 stuk is?
                                  Of is het 1 sensor per kant (1 sensor voor de linkerstoplicht en de tweede voor het rechterstoplicht)?
                                  Als ik nu het contactje losmaak en dan een brugje maak tussen beiden draden en dan werken de stoplichten, kan ik er dan
                                  vanuit gaan dat de sensor kapot is.
                                  Indien die lichten niet werken als ik een brugje maak dan moet het probleem ergens anders zitten?

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 22)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.