storing in 914

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 914 storing in 914

  • Maker
    Discussie
  • Hallo,

    Misschien dat iemand mij opweg kan helpen met een probleempje op te lossen.
    Het patientje is een 914 uit 74. Hij loopt nog maar op 2 cilinder de 1e en 4e. Ontsteking is het niet want alle bougies vonken. (alles is hier ook vervangen)

    Mogelijk zijn het de inspuiters van de 2e en 3e cilinders……enig idee hoe ik kan testen of de inspuiters naar behoren werken? (daadwerkelijk inspuiten).

    Op de verdeler zitten ook 2 sleepcontacten: Waar dienen die voor?

    Alvast bedankt!

6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
    • compressie eens meten he

      en als gij denkt dat het de injecteurs zijn, trek dan eens vervolgens ne stekker van injecteur uit

      blijft hem hetzelfde draaien als ervoor, dan is injecteur naar de knoppen

      0

        [quote=”RSR”:1c1u5l21]Voor te zien of je benzine krijgt in de cilinders, dat is vrij simpel. Sluit de ontsteking af door middel van de draad van de bobijn te demonteren en start nu het voertuig en geef plank gas gedurende 5 sec. demonteer nu de bougie’s en zie na of ze nat zijn. Er is nog een andere oplossing voor dit te controleren hoor maar die is iets moeilijker om het uit te leggen. Het kan zoals men hier reeds vertelde meerdere oorzaken hebben zoals, onvoldoende benzine druk, fout is de stuurdoos, onvoldoende compressie, bougiekabel die niet meer goed is, kleppen die vast zitten enz… Maar probeer eerst eens die truc die ik hierboven beschreven heb.

        Luc

        [/quote]

        Dank je…… Ik ga dat binnenkort uitproberen. Mochten er nog meer tips zijn…..laat maar horen!!!

        0

          Voor te zien of je benzine krijgt in de cilinders, dat is vrij simpel. Sluit de ontsteking af door middel van de draad van de bobijn te demonteren en start nu het voertuig en geef plank gas gedurende 5 sec. demonteer nu de bougie’s en zie na of ze nat zijn. Er is nog een andere oplossing voor dit te controleren hoor maar die is iets moeilijker om het uit te leggen. Het kan zoals men hier reeds vertelde meerdere oorzaken hebben zoals, onvoldoende benzine druk, fout is de stuurdoos, onvoldoende compressie, bougiekabel die niet meer goed is, kleppen die vast zitten enz… Maar probeer eerst eens die truc die ik hierboven beschreven heb.

          Luc

          0

            [quote=”jeansprint”:2hhhqpfr]opgelet!! het wil niet zeggen dat als je bougies vonken in de gewone buitenlucht, dat ze ook vonken als je ze in je cylinderkop draaid! hier staan ze namelijk onder een heel andere druk , ik zou het toch gaan zoeken bij de bobijn, stroomverdeler, bougiekabels enz……motoren waarvan bepaalde cylinders het laten afweten, hebben meestal last van een slechte ontsteking of een te weinig aan compressie, janneman

            [/quote]

            De bougies….bobine…..verdelerkap zijn reeds vervangen. Is een rev motor. Maar durf niet te zeggen dat de compressie optimaal is.

            Ik denk nog steeds aan de verstuivers (injectoren)

            0

              opgelet!! het wil niet zeggen dat als je bougies vonken in de gewone buitenlucht, dat ze ook vonken als je ze in je cylinderkop draaid! hier staan ze namelijk onder een heel andere druk , ik zou het toch gaan zoeken bij de bobijn, stroomverdeler, bougiekabels enz……motoren waarvan bepaalde cylinders het laten afweten, hebben meestal last van een slechte ontsteking of een te weinig aan compressie, janneman

              0

                Mayday …Mayday …… ➡ LUCCC ❗

                😆 😆

                0
              6 reacties aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.