stotterende 3.2

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 stotterende 3.2

  • Maker
    Discussie

  • jan

      De 3.2 van mijn vriend lijkt na in aanraking te zijn geweest met water
      (wasbeurt of fikse regenbui) steeds stotterend te draaien.
      Een beetje zoekwerk op het net leert mij dat het wel eens condens zou kunnen zijn
      in de verdelerkap. Is daar een oplossing voor ?

    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
      • op de katalysatoren zitten o2-sensoren. vocht na een wasbeurt of fikse regenbui kan bij beschadigde bedraging een verkeerd signaal (weerstand of voltage) doorgeven naar het DME motormanagement.

        O-sensor.jpg

        bron: pelican parts, klik hier voor de volledige tech-talk on 1980-89 911’s

        [size=2]If the amount of oxygen in the system is low, then the sensor will produce a high voltage signal (around 900 milivolts) and the ECU will compensate for the mixture being too rich. The amount of fuel delivered to the engine will decrease.

        If the amount of oxygen is too high, then the oxygen sensor will send a low voltage signal (around 100 milivolts) indicating a lean mixture, and the ECU will adjust by adding more fuel to the injection system.

        There are a few signs that your oxygen sensor may be failing. In general, it is difficult to diagnose problems with the sensor, unless all of the other components in the fuel injection system have been checked and determined to be operating correctly. Some of the symptoms of a failed oxygen sensor system are:

        Irregular idle during warm-up
        Irregular idle with warm engine
        Engine will not accelerate and backfires
        Poor engine performance
        Fuel consumption is high
        Driving performance is weak
        CO concentration at idle is too high or too low

        In general, if the oxygen sensor is not working, the car will be running very poorly, and will also be outputting a lot of harmful emissions. If you disconnect the oxygen sensor and ground it to the chassis, the ECU will think that the car is running really lean, and will try to richen the mixture. At the other extreme, if you disconnect the oxygen sensor, and replace it with a small AA battery that supplies 1.5V, the ECU will think that the car is running really rich and attempt to adjust the mixture to be leaner.[/size]

          Even iemand met verstand van zaken na laten kijken.

          jan

            Is daar een oplossing voor ? ?

              Kan dan vocht icm de lambda-sonde zijn.

              jan

                inderdaad , met katalysator

                  Een 3.2 met katalysator?

                    [quote=”janullrieg” post=141923]De 3.2 van mijn vriend lijkt na in aanraking te zijn geweest met water
                    (wasbeurt of fikse regenbui) steeds stotterend te draaien.
                    Een beetje zoekwerk op het net leert mij dat het wel eens condens zou kunnen zijn
                    in de verdelerkap. Is daar een oplossing voor ?[/quote]

                    Hoe oud zijn de verdelerkap en de kabels? Nieuwe kunnen wonderen doen.

                    Kan ook zijn dat er vonkoverslag is tussen (zeer) oude kabels…, vooral als ze nat staan.

                    Altijd een ori. verdlerkap en goede (ori.) kabels monteren.

                      uit ervaring in een ver verleden weet ik italiaanse auto’s vochtgevoelig waren. uit dat tijdperk stammen dergelijke contactsprays die condens uit je delco/rotor ‘verdrijven’. kabels en kap aan binnen- en buitenkant mee inspuiten.

                      contactspray_2013-09-10.jpg

                    8 reacties aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.