Straf !!

Home Forum Zeverhoekje Straf !!

• Maker
    Discussie
  • Vandaag viel er een PV in de bus van de lokale Politie Tongeren-Herstappe, een snelheidsovertreding die ik zou begaan hebben met één van mijn voertuigen. De feiten dateren van afgelopen vrijdag 13/02 15u17.
    Dat is zeer straf, op dat moment zat ik namelijk niet in Tongeren maar op mijn werk in Antwerpen, meer nog, het voertuig waarmee ik de overtreding begaan zou hebben staat reeds van 4 februari ter herstelling in een garage… daar weten ze van niets, neen meneer de wagen staat hier met uw nr platen op… en er is geen twijfel mogelijk dat die wagen niet gereden heeft, ik ben zelf zeer zeker dat hij immobiel is, er ligt namelijk geen versnellingsbak onder…

en nu ? iemand hier al ervaring mee ?

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
    • Dat komt ervan met al die geautomatiseerde toestanden, maar een beetje nacontrole zou toch niet misstaan – ze hebben er genoeg volk voor als je ziet wat er de laatste jaren allemaal aangeworven is. Jammer dat ze dergelijke fouten bijna “normaal” beginnen te vinden.
      Stuur eens een factuur naar de pol voor een werk dat je niet gedaan hebt (want komt op hetzelfde neer) en hou je maar vast…

Allez vandaag naar de politie in Tongeren geweest, moest toch net in de buurt zijn…
        Ik heb daar aan het loket gevraagd of ik de foto mocht zien en mijn uitleg gedaan, ik moest een tien minuutjes wachten tot een politieagente me kwam halen en ik mee naar haar bureel mocht (amai lange wandeling, groot gebouw) op het bureel had ze de bewuste foto er al bijgehaald en kon ik hem op het grote scherm bewonderen.

Het was dus niet mijn wagen, meer nog, op de foto stond zelfs niet mijn nrplaat, de agent die het pv moest typen had blijkbaar een letter mistypt.
        De bewuste formulieren die je thuis in de bus krijgt worden blijkbaar verder automatisch ingevuld met de gegevens die bij de ingetypte nrplaat horen, want ze hadden het niet gezien dat de wagen op de foto niet klopte bij het merk waar ik mee rijd.

Conclusie, het heeft me weer geld gekost voor niets en het had me nog meer kunnen kosten voor niets als ik dat gewoon achteloos betaald had..

ik vroeg nog naar de tweede brief die ik kreeg maar daarover wist ze niets zei ze, waarschijnlijk fout ingezien en 2x gemaakt of zo, was trouwens met dezelfde pvnr zag ik later.

[quote=”911-lover”:ufi2217z]

@Stefan
          : Echte zeikerds zijn het . En daar waar de verkeersveiligheid mee in gevaar gebracht wordt doen ze niets . Dagelijks vliegen in de regen de vrachtwagens voor me op het linkervak om “langzaam” in te halen . Nu mogen ze wel terug , maar nog steeds niet in de regen . En neen , geen buitenlanders en ook nooit ééntje aan de kant zien zetten 👿 [/quote]

toen ik vorige week hoorde dat één of andere minister dit weer wou afschaffen was ik niet eens kwaad, er is toch geen opvolging …

en 2 x 50€ boete, daarvoor kan ik mij “plezier” van rijden toch niet laten, ja daarnet even wat meer opgelet en morgen misschien ook maar volgende week zal ik er weer niet bij stilstaan

was geleden van 11/2007 maar er wacht wel nog iets op mij van 08/2008 (politierechtbank)

@McKlusky 😀 at is iemand die er blijkbaar lol in heeft tot ze die persoon stande brengen . Dan wordt de wagen dadelijk aangeslagen .

@Stefan
            : Echte zeikerds zijn het . En daar waar de verkeersveiligheid mee in gevaar gebracht wordt doen ze niets . Dagelijks vliegen in de regen de vrachtwagens voor me op het linkervak om “langzaam” in te halen . Nu mogen ze wel terug , maar nog steeds niet in de regen . En neen , geen buitenlanders en ook nooit ééntje aan de kant zien zetten 👿

[quote=”mcklusky”:onypyj99]jaaaa, ik heb er het einde nog niet van gezien, vandaag een fijne brief gekregen of ik me wil aanmelden bij de politie van tongeren omdat ik geverbaliseerd werd op 13/02 voor meerdere overtredingen in tongeren….

morgen ga ik naar de politie aldaar en ga ik mijn uitleg doen en eens vragen of ik die foto kan/mag zien…[/quote]

13/02 vrijdag

vandag 2 PV’s ontvangen, eerste van 7:20, 54 km/u en dan nog ene 17:23 57 km/u 😥

jaaaa, ik heb er het einde nog niet van gezien, vandaag een fijne brief gekregen of ik me wil aanmelden bij de politie van tongeren omdat ik geverbaliseerd werd op 13/02 voor meerdere overtredingen in tongeren….

morgen ga ik naar de politie aldaar en ga ik mijn uitleg doen en eens vragen of ik die foto kan/mag zien…

Mijn broer had zijn nieuwe 5 binnengedaan voor een probleem bij van Osch in Hasselt (daar is de wagen gekocht)
                  Hij heeft zelf een bedrijf in Tractiesystemen (Zircos) en heeft dan ook zijn privaatvoertuigen ervan voorzien .
                  Bij het tonen aan een klant hoe het werkt nam hij zijn wagen als voorbeeld en wat kwam eruit . De wagen stond niet in Hasselt zoals verwacht maar zat in Antwerpen (op een zaterdagavond) .
                  Bij navragen maandag aan de garage wisten die van niets en zou de technieker enkel een “proefritje” gemaakt hebben . Zoals je kan denken is hij daar dus geen klant meer .
                  Ook heeft hij met dit systeem een boete kunnen ontkrachten.
                  Een verhuurde mobilhome die tijdens de tour de France in Frankrijk stilstond zou geflitst zijn door een roodlichtcamera in Houthalen .

Keep us posted Dave! 💡

trust me, de wagen waar de plaat op hangt en waarmee ik geflitst zou zijn is niet mobiel… onmogelijk dus, wat niet wil zeggen dat ze mijn platen op een andere wagen kunnen gehangen hebben…

Heb de foto opgevraagd, we zullen wel zien zeker ?

Of de garage heeft ermee gereden ❓

Ik heb een paar weken geleden een trace & tracking in mijn wagen geplaatst (als demo) en sindsdien geef ik NOOIT nog mijn sleutels af aan een discotheek. ik ben te weten gekomen wat ze aan die discotheken met de wagens op de VIP parking zoal uitsteken wanneer je binnen rustig iets aan het drinken bent 😯 😯

Geloof me, dan is een boete nog iets om eens mee te lachen ❗

heb het formulier ingevuld, met de gegevens van de garage, afwachten maar zeker…

Ja eric, rechtsbijstand weet ik nog, intussen ben ik nog niet aan het einde maar toch al een halve stap verder, nogmaals bedankt voor je hulp en raad…
                          8)

David,

Rechtsbijstand….. weet je nog 😉

Eric

Een familielid heeft een gelijkaardig geval meegemaakt. Zij werden geflitst in Charleroi terwijl ze nooit op deze plaats geweest waren. Via de foto heeft men kunnen vaststellen dat de voertuigen (merk&type) niet overeenstemden. Procesverbaal werd vernietigd.
                              Heb je de foto ter beschikking ? Mogelijk werd er gefraudeerd met je nummerplaat ? Probeer via de garage aan te tonen dat de betreffende nummerplaat en wagen niet in het verkeer konden wegens herstellingswerken.

Succes !

13 reacties aan het bekijken - 1 tot 13 (van in totaal 13)
                            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.