straffere naft

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen straffere naft

• Maker
    Discussie

• Setakira
    Deelnemer

Total pompt nieuwe benzine

ANTWERPEN De Franse brandstoffenleverancier Total vult de benzinetanks van wagens vanaf eind deze maand met een brandstof van de nieuwe generatie. Het product heet ‘Total Excellium’ en zal de gewone superbenzine met een octaangehalte van 95 of 98 ron vervangen. Volgens Total is het product beter voor het milieu en kan de automobilist er meer kilometers mee rijden. De CO-uitstoot zou met 10% verminderen en de CO2-uitstoot met 5%. Bij een volle tank zou de auto 15 tot 50 kilometer extra kunnen rijden. De productie van Total Excellium kost meer, maar de prijs aan de pomp blijft onveranderd, aldus Total. ¦

Hmm wil dit zeggen dat ge nog meer poeier uit uwe Porsche kunt halen met hem dit te drinken te geven? Wie wil testen 😉

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
      • Excellium zou ook de motor wat reinigen en het kan wel geen kwaad denk ik dus ik ben daarmee begonnen en zal dat wel blijven tanken. Tenzij hij op een dag plots dringend meer te drinken nodig heeft natuurlijk, dan is van iets anders een beetje ook wel niet zo erg…

[quote=”dirkie”:1zcra6uv]

Als voorbeeldje: een Zweedse Saab Viggen

Ook is er destijds een 9-3 auto gemaakt met de naam “Viggen” … en die deed hij zich alle eer aan … [/quote]

Inderdaad Dirkie, die Saab 9-3 “Viggen” kreeg die naam als eerbetoon aan de straaljager met dezelfde naam! 🙂 )

En over die naft… Super+ 98 tanken van een bekend merk is idd het beste wat je kan doen! Trouwens, het prijsverschil van +/- 2 Bef/liter tussen de grote merken en de “witte” producten is heel logisch te verklaren: De additieven die de grote jongens toevoegen kosten nu eenmaal een 2-tal Bef/liter!

Greetz,

SidewindR.

Yep Dirkie!
            Voel er idd ook niet veel van en honderd kilometer meer krijgt ge ook niet uw tank 😉
            ….

Maar er wordt over gepraat en dat is wat de reclamejongens willen…

Gr.

Gert

Als voorbeeldje: een Zweedse Saab Viggen

Ook is er destijds een 9-3 auto gemaakt met de naam “Viggen” … en die deed hij zich alle eer aan … daar zat ge dan in Uw neuzeke te peuteren in U Porschke aan t rode licht als die ff zen turbooke liet marcheren … 😯 😯

en ik kan het echt weten … mijn meest naaste famillie had er zo ééntje … miljaardejuu was me da e KANON seg … 😯 😯 😯

Enfijn … naft dus …

Kvind het persoonlijk allemaal nogal een lachwekkende bedoening … al die beloftes dat je met benzine voelbare vermogenswinsten gaat realiseren … 🙄
              Puur commercieel geleuter … enkel racenaft zal je voelen … voor de rest … gewoon juiste octaangehalte tanken en niet bij Mustafa aan de witte pomp met groene letters …. 😉

Dirk
              😉

Heb er toch zo’n beetje mijn twijfels over….Als eens geprobeerd water in brand te steken???? 😆 valt tegen zenne. 😉
                Ik ben vertrouwd met water injectie en andere toepassingen maar deze werden en worden nog steeds gebruikt als supplement bij de aangezogen lucht en de normale hoeveelheid brandstof maar niet in de plaats van brandstof.
                Anyway, ik zie der niet veel goed in zeker niet voor de 911 modellen die nog’n metalen brandstoftank hebben das om problemen vragen (roest in brandstoftank….filter…pomp)
                Eigenlijk zijn die mannen goed bezig….water verkopen aan +- 1,20 euro/lit.

Vandaag 993 Cabrio ook volgegooid met Excellium.

Tja maar ik heb geen referentie (altijd dieselrijder geweest), was vandaag ook mijn eerste Porsche dag dus ik kan niet zeggen of hij verder zou kunnen rijden. In ieder geval heb ik 150km gereden en het ging toch uitstekend met deze naft 🙂

Ik zal morgen ook eens gaan rieken of em vanachter een speciaal geurtje verspreidt 😆

Zooooo erg kan dat nu toch ook weer niet zijn hè die Flat-6? 8)

Trouwens zo een straalmotor verbruik veel teveel 😉 )
                    (Als voorbeeldje: een Zweedse Saab Viggen straaljager jaagt er zijn HELE brandstofvoorraad in 8 MINUTEN door wanneer hij op Full-AB (met volledige naverbranding) zou vliegen!!! 😯 )

Den Osama zal er ver mee geraken 😛

Greetz,

SidewindR.

[quote=”SidewindR”:1nmj71jr][quote=”RSR”:1nmj71jr][quote=”SidewindR”:1nmj71jr][quote=”RSR”:1nmj71jr]Ik zal eens zien voor wat meer info. Ik zie anders wel zo een straalmotor zitten op mijn wagen 😀 [/quote]

Mét naverbrander 😆 😈 [/quote]

En SidewindR waar zit je nu met mijn straalmotor met naverbrander ??[/quote]

Gestolen door Osama Bin Laden!
                      Verdorie toch!!! 😉 [/quote]

Oei en nu ? 😕 ( twisted:

[quote=”RSR”:371ethx0][quote=”SidewindR”:371ethx0][quote=”RSR”:371ethx0]Ik zal eens zien voor wat meer info. Ik zie anders wel zo een straalmotor zitten op mijn wagen 😀 [/quote]

En SidewindR waar zit je nu met mijn straalmotor met naverbrander ??[/quote]

Gestolen door Osama Bin Laden!
                        Verdorie toch!!! 😉

[quote=”SidewindR”:c8gm5ze3][quote=”RSR”:c8gm5ze3]Ik zal eens zien voor wat meer info. Ik zie anders wel zo een straalmotor zitten op mijn wagen 😀 [/quote]

En SidewindR waar zit je nu met mijn straalmotor met naverbrander ??

Water zou best wel eens kunnen !

Er bestaat voor wagens ook zoiets als waterinjectie.
                            Zelfde principe als nitro-injectie maar dan wel minder krachtig.
                            Het is wel veel beter voor de motor.

Het systeem gaat als volgt: er word rechtstreeks een beetje water in je cilinders gespoten.
                            Door de enorme hitte wordt dit direct omgezet in stoom welke mee helpt de piston weer weg te duwen.
                            Ook reinigt het water ( stoom ) de cilinder.
                            Vermogenwinst zou tussen de 15 en 30 % liggen.
                            Met nitro heb je natuurlijk 50% meer maar blaas je de motor wel op.

Probleem met dit systeem is de hoge prijs en de zeer delicate afstelling: je kan je wel voorstellen wat een teveel aan water als gevolg heeft hé 😉 )

Ik ben het daarnet dan ook maar eens gaan tanken, maar wel met mijn doordeweeks golfke van ’88 😉 )

Ben eens benieuwd of ik er iets van ga merken! Qua prijs viel het wel mee, ‘t was bijna 1 oude Bef goedkoper dan bij Shell (wat ik normaal altijd tank)…
                              Ik moet ook zeggen (al zou het natuurlijk ook psychologisch kunnen zijn) dat ik vond dat mijn uitlaatgassen iets anders ruiken…

Anyway, op die golf weet ik mijn verbruik perfect, dus ik zal het wel rap merken of het iets doet!

En als er nog anderen zijn met ervaringen, laat het hier maar weten hè 🙂 )

Greetz,

SidewindR.

[quote=”SidewindR”:1b9epj37]EN????

Heeft er al iemand dit nieuwe “wonderspul” geprobeerd? 🙂

Groetjes,

SidewindR.[/quote]

ik heb ene keer getankt en das ook de laatste geweest

op ne naftbak merkt ge totaal geen verschil en ze zetten zelf in hun folderke:

als ge jaarlijks iets van een 18-20.000km rijdt, dan kunt ge 800km meer rijden in totaal. Das verwaarloosbaar in mijn ogen 🙄

als ik op een ander ga tanken waar het 3 oude bef per liter beterkoop is, heb ik veel meer voordeel

[quote=”gert 944″:2o1s3ig3]Ik ga namiddag eens tanken bij Total 😉

De update volgt binnen enkele dagen…

Gr.

😈 [/quote]

Ik ben benieuwd 😉

Ik ga namiddag eens tanken bij Total 😉

De update volgt binnen enkele dagen…

Gr.

😈

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 26)
                                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.