straffere naft

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen straffere naft

• Maker
    Discussie
  • Total pompt nieuwe benzine

ANTWERPEN De Franse brandstoffenleverancier Total vult de benzinetanks van wagens vanaf eind deze maand met een brandstof van de nieuwe generatie. Het product heet ‘Total Excellium’ en zal de gewone superbenzine met een octaangehalte van 95 of 98 ron vervangen. Volgens Total is het product beter voor het milieu en kan de automobilist er meer kilometers mee rijden. De CO-uitstoot zou met 10% verminderen en de CO2-uitstoot met 5%. Bij een volle tank zou de auto 15 tot 50 kilometer extra kunnen rijden. De productie van Total Excellium kost meer, maar de prijs aan de pomp blijft onveranderd, aldus Total. ¦

Hmm wil dit zeggen dat ge nog meer poeier uit uwe Porsche kunt halen met hem dit te drinken te geven? Wie wil testen 😉

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
    • EN????

Heeft er al iemand dit nieuwe “wonderspul” geprobeerd? 🙂

Groetjes,

SidewindR.

[quote=”RSR”:pzbx52z6]Ik zal eens zien voor wat meer info. Ik zie anders wel zo een straalmotor zitten op mijn wagen 😀 [/quote]

Mét naverbrander 😆 😈

Het persbericht van Total zelf…
          Eerst even lezen vooraleer er wilde speculaties ontstaan lijkt me een goed plan 😉 )

Groetjes,

SidewindR.

[quote=”SidewindR”:aq9qyduq]Bwah, dat idee van water zou nog wel eens kunnen! Als je een stabiele emulsie zou kunnen maken (in dit geval een “water in olie” emulsie… moet zeker lukken chemisch gezien) dan kan dat best. Trouwens, bij de eerste straalmotoren werd er in de turbine/uitlaat water geïnjecteerd bij het opstijgen. De enorme vergroting van het volume (water wordt stoom) gaf een aanzienlijke verhoging van de stuwkracht.
            Dus wie weet hè 🙂 )

Heeft er iemand nog meer info over? Ik ben ff te lui om het zelf te Googelen 😉

Groetjes,

SidewindR.[/quote]

Ik zal eens zien voor wat meer info. Ik zie anders wel zo een straalmotor zitten op mijn wagen 😀

[quote=”mark986″:254g91ll]water….ge weet wat de vissen daar in doen hé … 😉 😕 [/quote]

Zwemmen en Kaka 😀

Ik kon het niet laten…

Hier enkele voorbeeldjes van Water-injection take-offs 🙂 )

De zwarte rook wordt veroorzaakt door de water-injectie bij het opstijgen.

Beetje off-topich maar kom 🙂 )

Greetz,

SidewindR.

Bwah, dat idee van water zou nog wel eens kunnen! Als je een stabiele emulsie zou kunnen maken (in dit geval een “water in olie” emulsie… moet zeker lukken chemisch gezien) dan kan dat best. Trouwens, bij de eerste straalmotoren werd er in de turbine/uitlaat water geïnjecteerd bij het opstijgen. De enorme vergroting van het volume (water wordt stoom) gaf een aanzienlijke verhoging van de stuwkracht.
                  Dus wie weet hè 🙂 )

Heeft er iemand nog meer info over? Ik ben ff te lui om het zelf te Googelen 😉

Groetjes,

SidewindR.

[quote=”mark986″:340wyunq]water….ge weet wat de vissen daar in doen hé … 😉 😕 [/quote]

ZWEMMEN ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓ ❓

😉 😆

Anoniem

water….ge weet wat de vissen daar in doen hé … 😉 😕

ik heb er ook al ergens iets van gelezen. Het zou trouwens uit 35% water bestaan.

Ik wil wel testen hoor ❗
                          Bezorg me maar een paar honderd liter en ik laat je na een paar weekjes het resultaat weten 😉 😆

11 reacties aan het bekijken - 16 tot 26 (van in totaal 26)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.