Stroomverbruik in "rust".

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Stroomverbruik in "rust".

  • Maker
    Discussie
  • Ik wilde eens graag informeren of er Forum-lezers zijn die weten welk stroomverbruik (in Ampère) onze Porsches (meerbepaald een Boxster) hebben als ze in rust staan? (in de garage bijvoorbeeld)

    Reden voor mijn vraag is of ik met mijn druppellader, die 1,2A laadstroom levert, de batterij deftig op peil kan houden bij een langere (winter)stilstand.
    Of moet ik me een druppellader aanschaffen die bijv. 3,6A levert?

    Alvast bedankt voor al jullie technische commentaren!

12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
    • [quote=”cabrio wim”:2tvmbzsj]Ferdy, zal je even een handige tip geven.

      Je maakt de min klem van de accu los, en plaats tussen de losse klem en – pool een lampje met 2 draadjes.
      Haal nu een voor een de zekeringen eruit, en kijk bij welke zekering het lampje uitgaat.
      Zoek dan bij welke groep deze zekering hoort, en je hebt in now time de boosdoener gevonden.
      Dit kun je ook doen met de multi meter mocht de lekstroom te zwak zijn om het lampje te laten branden.
      Succes, weet zeker dat het gaat lukken, en hoef je ook geen angst meer te hebben voor brand gevaar.[/quote]

      Ik zal dit zeker eens proberen, bedankt voor de TIP, kan nog andere forum leden helpen en…..waarom heb ik daar zelf niet aan gedacht ????
      Komt als de goede raad van tante Kaat maar ditmaal van OME WIM

      Nog bedankt

      Yvan

        [quote=”ferdy”:iryu2q2k]Heb hetzelfde probleem met mijn SC, nieuwe batterij loopt leeg, er moet dus iets konstant stroom afnemen !!

        MAAR WAT ??

        [/quote]

        Ik ben bijna zeker dat het bij mij het alarmis datconstant aanstaat .
        Dat samen met de erge vrieskou die we gehad hebben moet volgens mij voldoende zijn omales leeg te trekken

        Wim

          Ferdy, zal je even een handige tip geven.

          Je maakt de min klem van de accu los, en plaats tussen de losse klem en – pool een lampje met 2 draadjes.
          Haal nu een voor een de zekeringen eruit, en kijk bij welke zekering het lampje uitgaat.
          Zoek dan bij welke groep deze zekering hoort, en je hebt in now time de boosdoener gevonden.
          Dit kun je ook doen met de multi meter mocht de lekstroom te zwak zijn om het lampje te laten branden.
          Succes, weet zeker dat het gaat lukken, en hoef je ook geen angst meer te hebben voor brand gevaar.

            [quote=”911-lover”:3t6415uu]Hoeveel strom er juist verbruikt wordt wet ik niet.
            Wat ik wel weet is dat na 5 maanden stilstand van de CS de batterij volledig leeg was en ik deze onlangs terug heb mogen opladen .
            Nog eventjes en dan mag ze weer buiten van me na stilstand sinds september 8) [/quote]

            Heb hetzelfde probleem met mijn SC, nieuwe batterij loopt leeg, er moet dus iets konstant stroom afnemen !!

            MAAR WAT ??

            Heb helemaal geen zin om daar naar te zoeken en heb er een stroom onderbreker op gezet, batterij opgeladen en sindsdien geen probleem meer.

            Geen “platte” batterij meer, geen druppel lader nodig
            Geen kortsluiting en/of brandgevaar meer
            Kan een eventuele poging tot ontvreemden door ongewenste bezoekers vertragen !!

            Je moet wel iedere keer de stroom onderbreker af zetten, als je terugkomt van een ritje !!!

            Wat wil je NOG meer hebben 😈

              Mooie wagen .

              PS : Ik zag in de reclamen van Lidl dat ze daar druppelladers in de aanbieding hadden

                zéér mooi 8) welkom !

                917

                  Doos steekt in het stopkontakt, stekker in de sigarettenaansteker, misschien moet ik de handleiding maar eens lezen. 😳

                  Foto van mijn nieuwe liefde.

                  Groeten, Frank.

                    Welkom op dit forum , en proficiat met je aankoop en graag een fotootje van je Porsche, mijn druppellader is aangesloten op het stroomnet maar van u op de sigaretteaansteker, dus je vraagt stroom van de baterij die je wil opladen !! , ben eventjes niet meer mee maar geen probleem er zitten hier leden op het forum die het wel zullen zeggen hoe het zit .

                    mvg Dany

                    917

                      Ik heb ook een vraagje. Ik ben gisteren mijn nieuwe Porsche gaan afhalen bij de dealer. Ik heb daar ook een druppellader meegenomen voor mijn Mercedes, die nu de komende tijd in de garage zal blijven staan.
                      Ik heb die lader gisteren aangesloten in de sigarettenaansteker.
                      Nu deze morgen was de batterij volledig plat, terwijl dit gisteren voor ik hem aansloot niet zo was.
                      Wat doe ik fout, wagen is een Mercedes E serie, druppellader van Porsche.

                      Oh ja, eerste post hier, hallo iedereen. 🙂

                      Groeten, Frank.

                        [quote=”Boxer”:1nuye1rg]Ik wilde eens graag informeren of er Forum-lezers zijn die weten welk stroomverbruik (in Ampère) onze Porsches (meerbepaald een Boxster) hebben als ze in rust staan? (in de garage bijvoorbeeld)

                        Reden voor mijn vraag is of ik met mijn druppellader, die 1,2A laadstroom levert, de batterij deftig op peil kan houden bij een langere (winter)stilstand.
                        Of moet ik me een druppellader aanschaffen die bijv. 3,6A levert?

                        Alvast bedankt voor al jullie technische commentaren![/quote]

                        Heb zelf ook de druppellader van porsche welke maar 0.5A laadstroom levert, en dat is normaal gezien ruim voldoende om de batterij op peil te houden.
                        Zelfs indien bv de auto maanden heeft stilgestaan, géén probleem.
                        1.2A is wel veel voor een druppellader.
                        Ik denk hoe lager het ampère gehalte des te beter voor je batterij, des te trager die oplaad en zo de duurzaamheid bevorderd.

                          Mijn Boxster S staat ook al stil sinds oktober en heb er een originele Porsche druppellader aan gehangen. Vorige winter ook geen problemen mee gehad. Startte feilloos na enkele maanden stilstand.

                            Hoeveel strom er juist verbruikt wordt wet ik niet.
                            Wat ik wel weet is dat na 5 maanden stilstand van de CS de batterij volledig leeg was en ik deze onlangs terug heb mogen opladen .
                            Nog eventjes en dan mag ze weer buiten van me na stilstand sinds september 8)

                          12 reacties aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.