Stroomverlies of batterij wordt niet voldoende bijgeladen.

Home Forum Porscheforum Technisch Algemeen Stroomverlies of batterij wordt niet voldoende bijgeladen.

  • Maker
    Discussie
  • Even voor wie het interessert:
    Ik heb m’n wagen pas, heeft ‘n 19.000km, Carrera S, 997. Batterij was er ook al aan voor de moeite, helaas geen garantie. Nieuwe geplaatst en ook ‘n druppellader aangeschaft. Wat blijkt, als ik gereden heb, en ik hang hem niet aan, dan is ze zo plat als ‘n vijg, na ‘n week!
    Vreemd! Ik heb nog nooit ‘n auto gehad die die verschijnselen vertoonde.
    hetgeen er bij geplaatst is geweest ivm beveiliging, neemt maar enkele milli amperes weg…dus niet de oorzaak. Ben er mee, na afspraak naar Porsche center Geel gereden en ze hebben er vastgesteld dat de alternator gewoonweg niet voldoende levert, ‘n fout in ‘n besturingsmodule! Misschien toch wel es de moeite om dit te laten uitzoeken. Verder ‘n voorkomende probleem is dat de auto niet in de slaapmodus gaat, dit zou na 2 uur stilstand moeten gebeuren, om dit te laten nazien, dien je je wagen dan ook 2 uur te laten stilstaan voordat ze het kunnen meten. Wat ‘n druppellader betreft, heb ik gekozen voor eentje van Ctek, Multi XS 7000, prima werkend apparaat en z’n geld meer dan waard.
    Maar alle gekheid op ‘n stokje, dien je je wagen toch met ‘n gerust hart ‘n week of 14 dagen te kunnen parkeren, als je op reis gaat bv, en hem dan ook zonder aarzelen aan de praat krijgen na terugkomst!
    Greetz..

3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
    • Okdoki, bedankt voor je snelle reactie, ja het is vreemd, maar het wordt opgelost en ze hebben de module besteld en laten me weten wanneer ze ze kunnen vervangen…..dan hoop ik dat het prob van de baan zal wezen!
      Greetz en have fun in your car!

        Hallo,je moet eens kijken naar de volt meter wanneer je motor draait,die moet dan rond de 14v staan,zoniet werkt je alternator niet goed,en als hij echt slecht is gaat er een lampje branden van de batterij.Mijn alternator was ook slecht en ze hebben enkel de regulator vervangen en dat was 30 euro…(zonder werkuren,ongeveer een uurtje werk bij 996 tt)

        WB

          Vind ik ook……vind ik er vér over voor zo’n prachtige (dure) wagen……
          👿 😕

        3 reacties aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.