Strosek

  • Maker
    Discussie
  • Op m’n zoektocht naar een deftige 928 (bouwjaar +/- 1984) ,kwam ik een mooie Strosek tegen.De verkoper is heel zuinig op z’n informatie,daarom stel ik de vraag hier.
    -Is strosek een soort tuner die uitbouw kits maakt,of was dit een
    originele Porsche uitvoering?
    -Doet men op de keuring niet moeilijk over dergelijke uitvoeringen,of
    zijn er bepaalde attesten nodig?
    -De wagen heeft ook naar boven open gaande deuren,wat weeral
    gezaag op de keuring zal geven zeker.
    -De verkoper verteld dat de 928 ook motorisch getund is door Strosek
    en claimt het vermogen op 385 pk.
    Alle info is welkom.

15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
  • Wim

      Wij zitten daar schuin tegenover met ons restauratie bedrijf.

      Succes met het opknappen dan, en mocht je nog eens in de buurt zijn ben je welkom.

        Achja inderdaad,nu zie ik ook m’n vergissing.
        Ik heb weer eens te vlug gereageerd zonder goed te kijken naar de vraag.Sorry,mijn fout.
        Ik heb dus die paarse uit Hulst gekocht.

        Wim

          [quote=”Rodder”:p9deisj3]Wel…’t is deze
          http://s51.photobucket.com/albums/f383/Rott-31/Porsche%20928/?action=view&current=paarse.jpg

          Het zal nog een tijdje duren voor alleer hij bij ons thuis zal zijn.
          Donderdag of vrijdag zal hij waarschijnlijk afgehaald worden,maar gaat dan op de depannage rechtstreeks naar de garage voor een volledig nazicht.[/quote]

          Of ik snap het niet, maar het linkje wat ik plaatste is hetzelfde als waar bij jij schrijft dat je deze gekocht hebt. 🙄
          Dit is toch echt de foto van de Porsche uit Hulst. 💡

            Die heeft idd veel en alles al heel lang te koop staan .
            Ik vrees dat die niets heft staan waar niets aan scheelt

              Nee,naar de Strosek ben ik niet gaan kijken,om de eenvoudige reden dat de verkoper niet meer reageerde op m’n e-mails en ik geen info had omtrent het adres waar deze wagen staat.
              Ik heb dus verder gezocht en elders een geschikte 928 gevonden.
              Rare typ die gebuur van U.Op die manier zal de Strosek nog lang te koop staan.

              Wim

                http://s51.photobucket.com/albums/f383/Rott-31/Porsche%20928/?action=view&current=paarse.jpg

                Heb je deze gekocht. 😯

                Is praktisch mijn buurman, wat die allemaal staan heeft. 😕

                Succes met het opknappen van deze auto. 💡

                  M’n vraag over Strosek is reeds lang beantwoord en zijn daarmee off-topic bezig.Toch wil ik verder berichten over het terug op de baan brengen van m’n 928.
                  Dus voor het vervolg van dit verhaal zie het topic RENOVATIE.
                  Bedankt voor de medewerking. 😀

                    om terug on-topic te komen…ik heb deze strosek een jaar geleden gaan bekijken bij deze eigenaar…ik raad aan toch goed te gaan kijken, daar er toch wel wat werk aan was…verschillende reparaties aan de carrosserie zijn nodig, evenals het interieur…wat voor mij ook niet gemakkelijk bleek, was de lambo deuren…zeer mooi, maar enorm lastig om in-en uit te geraken…wel een zeer mooi geluid…ik denk persoonlijk dat er betere exemplaren te vinden zijn voor die prijs…

                      Hoi,

                      Allee hopelijke niet te veel verrassingen meer,als het past zal ik eens komen kijken hoe het met de werken is gesteld,want moe toch eens binnen springen want mijn verwarming kan ik niet stil zetten ,mag zou veel aan die knop draaien met standen,blijft altijd snel blazen.

                      Groetejes Mike

                        Ik heb deze middag de lpg volledig eruit gesloopt.
                        Er zaten twee tanks,ééntje op de plaats van de benzinetank en een grotere in de kofferruimte.Er is een klein polyester benzinetankje boven de batterij gemonteerd.Als we zien hoe dit alles gemonteerd was,vragen we ons toch af hoe de wagen nog niet in brand gevlogen is of ontploft.
                        Men moet het zien om het te geloven.
                        Door het gewicht van de volle gastanks zal waarschijnlijk de vering doorgeslagen hebben.Dit hebben ze proberen te voorkomen door rubbers tussen de spiraalveren te steken.
                        In de loop van deze week gaat Walter (Evoluzion Motors) de kompressie meten en het elektrische gedeelte uittesten.
                        Vrijdag ga ik dan terug om een benzinetank te plaatsen.
                        PS:
                        Kan ik iemand een plezier doen met de gastanks en dergelijke?

                          Hoi,

                          Weet je al iets meer van de wagen,wat er moet gebeuren.

                          Groeten Mike.

                            Ja,hij staat er sinds donderdagmiddag.
                            Er is heel wat meer werk aan dan eerst verwacht was.
                            Walter gaat van de week alles eens nazien en noteeren wat er dringend moet gebeuren.
                            Om een voorbeeld te geven :
                            Door de plaatsing van de lpg installatie is er geen origineel luchtfilter meer.De lpg moet eruit.
                            Er is zelfs geen contaktslot meer.Wanneer ik de stroom via een schakelaar op het dashboard aanzet,hoor ik geen benzinepomp zoemen.
                            Ik vermoed dat er geen benzinetank meer is,maar er een gastank in de plaats gekomen is.
                            Ook het interieur zal deftig onder handen moeten genomen worden.
                            Zaterdagmorgen ga ik eens rustig een paar dingen bekijken en bespreken met Walter.
                            Word vervolgd……….alhoewel dit topic niks meer met Strosek te maken heeft.

                              Hoi,

                              Ken de garage,ben er ook geweest voor mijn nazicht na de aankoop,un toffe pee.
                              Vriendelijke mens en je kan er eens goed mee klapen.
                              Hou ons maar op de hoogte,sta hij er al nu,anders als ik eens voorbij kom ,stop ik wel eens even.

                              Groeten Mike.

                                MDMIKE;
                                Hij gaat naar EVOLUZIONE MOTORS te Berlare.
                                Ik heb daar een goed jaar geleden m’n Boxster gekocht,en ben heel tevreden over deze garage.
                                Het is een onafhankelijke garage voor Porsche en Ferrari.

                                Even een vraagje:
                                Is er hier iemand die iemand kent,of horen vertellen heeft,over wat er gebeurd wanneer er een riempje van de delco breekt of slap word en een tandje verspringt.Wanneer dit gebeurd zou er na +/- 5 kilometer al een gat in de zuiger gebrand kunnen worden.
                                De oplossing voor dit euvel zou verholpen kunnen worden door simpel een ontluchtingje te plaatsen,zodat de oliedampen kunnen ontsnappen en het riempje er minder last door heeft.

                                  Hoi,

                                  Stel maar iets voor,en we zien wel.

                                  Groeten Mike

                                15 reacties aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 36)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.