Sturen gaat heel zwaar – 3.2L

Home Forum Porscheforum Technisch Luchtgekoelde Porsches 911 Sturen gaat heel zwaar – 3.2L

  • Maker
    Discussie

  • BC911
    Deelnemer

      Wou zojuist vertrekken met de 911, maar het viel mij meteen op dat het sturen heel zwaar gaat. Vorig weekend nog een ritje gemaakt en niets opgemerkt. In de loop van de week heeft hij wel met zijn voorpootjes van de grond gestaan, maar er is alleen wat aan de voorbumper gewerkt geweest.
      Heb de wagen ondertussen terug omhoog gezet, en merk zelfs dan dat hij heel zwaar stuurt. Iemand een idee wat het probleem kan zijn?

    10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
      • welek diamater moetten deze hebben binnenkant
        kheb da mss wel liggen op mijn werk nieuw

          Ondertussen de voorbumper verwijderd voor hetgeen de wagen eigenlijk omhoog stond, namelijk het vervangen van de claxons en het sproeisysteem van de koplampen. De claxons zijn namelijk niet meer de originele (één of ander italiaans product met luchtpompje in de kofferruimte ???), en 1 van de 2 is net een gekastreerde …., en produceert nog hoogstens een hoog gepiep, en daar gaan ze geen genoegen mee nemen op de keuring ;-).
          Bovendien loopt al de vloestof van het sproeisysteem er langs alle kanten uit als ik het bijvul. Waarschijnlijk is de stop/verdeler stuk. Bedoeling is alle darmpjes en klemmen te vervangen, aangezien deze allemaal verroest zijn.
          Iemand een adres in het Antwerpse waar je dergelijke rubberen darmpjes kan vinden?

          Wim

            Je kunt er met blijven rijden, maar rustig op de drempels e.d.
            Want als het de kogel is, wil het niet meemaken als die tijdens het rijden eruit schiet.
            Dus zo snel mogelijk even laten controleren.

              Ik had nochthans het gevoel dat het krakje van bij het rechter wiel kwam en niet vanuit het stuurhuis. Stelde ook echt niets voor. Kan je hier gewoon mee blijven rijden, of zou je aanraden om hier naar te (laten) kijken? Je zegt dat bij jou het sturen ook zwaarder ging, maar bij mij was er nu bijna niet met te rijden. Was net of ik met een wagen van 10ton zonder stuurbekrachtiging onderweg was ….

              Wim

                Dan denk ik dat je dit probleem hebt in het stuurhuis Bert. 💡
                Heb dat zwaar sturen ook een gehad in het begin bij mijn cabrio, en met dezelfde actie als wat jij nu deed ook een krakje.
                Bleek bij de restauratie later, dat het stuur lagertje in het huis kapot was.
                naaldjes kunnen verder nergens heen, dus kunnen niet in stuurhuis komen, dus daar geen zorgen over maken.

                  Heb ondertussen de plaatsen rond de verschillende bolscharnieren proper gemaakt en ingespoten met een reiniger / smeermiddel. Na een paar keer aan het stuur van links naar rechts te draaien hoorde ik plots een klein krakje, alsof iets op z’n plaats schoot, en draaide hij weer zonder problemen 😀 . Zou het dus gewoon kunnen dat het niet goed op z’n plaats is geschoten toen ik de wagen terug op z’n schoentjes heb gezet? Door wat vuil, want er zat wel heel wat troep rond die rubbers …

                  Wim

                    Vrouwke er even bij roepen/halen, die aan het stuur laten draaien van uiterst links naar rechts of andersom. 😉
                    En jij eronder en luisteren of je niks hoort schuren of kraken.
                    Ook koppelstuk waar je foto van gemaakt hebt, zit een lager in, dus kan ook kaduuk zijn.
                    verder proberen onder de kogels met een bandijzer of grote schroevendraaier kijken of je de kogels kunt op lichten, en dat mag dus niet.
                    Succes Bert en hoor het wel of ik langs moet komen, dat weet je hé. 😉

                      OK, beschermplaat kunnen verwijderen, maar blijft nog steeds zwaar sturen. Deze zat dus nergens tegen. Hoe weet ik nu welke dingen er eventueel versleten zijn? Als ik op m’n banden duw ervaar ik geen speling. Wat en hoe kan ik testen?
                      [IMG]http://i285.photobucket.com/albums/ll79/bc911/Allerlei/DSC00858.jpg[/IMG]

                      [IMG]http://i285.photobucket.com/albums/ll79/bc911/Allerlei/DSC00859.jpg[/IMG]

                      [IMG]http://i285.photobucket.com/albums/ll79/bc911/Allerlei/DSC00861.jpg[/IMG]

                        Ik kijk die dingen straks even na Wim. Eerst even een nieuwe sleutel gaan halen om de beschermplaat eraf te halen. Heb enkel een korte imbussleutel, en de schroeven zitten redelijk vast 😥 .

                        Wim

                          Stuur en fusee kogels al gecheckt Bert. 💡

                        10 reacties aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.